Gå til innhold

Bilder av båter med stil


Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte vi kunne ha en tråd med bilder av stilfulle båter. Jeg tenker da på båter som er f.eks stor/ pen/ gjennomført/ spesiell/ gammel/ osv. Kanskje båter som ikke er hverdagskost. En regel er at DU har tatt bildet selv.

 

Da starter jeg med en båt som ligger til kai i Tromsø nå. Den er Russisk og det kryr av gaster i full uniform rundt om i byen.

storseilbaatxv3.th.jpg

 

Dette er fullriggeren "Sedov" og er verdens største skoleseilskip.

- 85 år gammel

- 117,5 meter langt

- 14,6 meter bredt

- 3556 bruttotonn

- Høyeste masten er 65 meter

- Mannskap på 160 personer

- Inneholder både kino og museum

Endret av Søppelsveitt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Tenkte vi kunne ha en tråd med bilder av stilfulle båter. Jeg tenker da på båter som er f.eks stor/ pen/ gjennomført/ spesiell/ gammel/ osv. Kanskje båter som ikke er hverdagskost. En regel er at DU har tatt bildet selv.

 

Da starter jeg med en båt som ligger til kai i Tromsø nå. Den er Russisk og det kryr av gaster i full uniform rundt om i byen.

 

En ekte skjønnhet det der :love:

 

Vet du hvor lang hun er?

Endret av sigurd90
Lenke til kommentar

litt under 17 komma noe men ja det er en kraft plugg, det er en ankerhendler de brukes til å slepe og posisjonere olje rigger på sjøen, de legger ut anker 12-16 stk for å holde riggene på plass. men de er også brukt mye for å supplere platformer og rigger med proviant og utstyr, dette blir lastet i containere som igjen blir heist ombord på plattformene og riggene. de er også meget gode slepe båter. sea tiger holder på å slepe en rigg fra sør korea til angola nå

Lenke til kommentar

Pappa er selv på en ankerhandlerbåt / altmuligbåt.

Den heter Normand Master, er 82.1m lang og 20m bred.

Sitter og koser seg med en motorkraft på 23330 bhp.

Noe som gjør den til en av verdens kraftigste slepebåt / ankerhandler / etc.

 

Skal slenge opp et privatbilde når jeg finner et her i rotet.

 

I det siste har den kun jobba med millionoppdrag (Oppdrag som betaler over millionen, og tar som oftest mindre enn 1 uke (noen ganger bare noen timer)).

Lenke til kommentar

ja det er utroligt gode tider i offshore markedet, meste parten av vakta sitter vi bare å venter så ja det er fine tider. skal på ny båt nå rederiet har kjøpt Bourbon Charisma fra Bourbon Shipping as, så nå gleder eg meg til eg skal ut igjen det er jo altid gøy med noe nytt ikke sant. og på denne er det en hurtig gående mob båt med 250 hk vannjet ja det skal bli morro å stå på ski i nordsjøen igjen slik som vi gjorde for noen år siden da jeg jobbet på M/S Viking Prince :)

Lenke til kommentar
Bourbon Orca er forsåvidt en båt med stil!

 

Det må jeg si meg enig i. Har du litt info om den? mål osv....hva brukes den til?

6685820[/snapback]

 

Bourbon Orca er verdens første båt med Ulstein Designs nyutviklet X-Bow.

 

Den vart overlevert fra Ulstein Verft til Bourbon Offshore Norway i Fosnavåg, i Juni.

 

Mer info og mål finner du i denne artikkelen.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Bourbon Orca er forsåvidt en båt med stil!

 

Det må jeg si meg enig i. Har du litt info om den? mål osv....hva brukes den til?

 

Bourbon Orca er verdens første båt med Ulstein Designs nyutviklet X-Bow.

 

Den vart overlevert fra Ulstein Verft til Bourbon Offshore Norway i Fosnavåg, i Juni.

 

Mer info og mål finner du i denne artikkelen.

post-107871-1181505685_thumb.jpg

Endret av Storleer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...