Gå til innhold

Bedriftspris på Dell skjermer?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jobben til min far har et nært samarbeid med Dell om handel av skjermer. De får god rabatt på skjermene, men faren min kan ikke gi et eksakt tall på hvor mye man sparer på dette.

 

Ønsker å finne ut hvor mye jeg kan spare ved å kjøpe den via jobben vs privat. Hva tipper dere er en normal deal for et firma som har kjøpt ca 500 skjermer derfra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Bedrifter kjøper serviceavtale i tillegg.

Jeg tror ikke prisene er bedre enn du har på norske nettbutikker.

Her har vi jo 19" skjermer til under 2000kr.

 

Og kjøper du via firmaet til din far, så har du ikke samme rettigheter som om du kjøper som forbruker. Du mister for eksempel noe garantitid.

Lenke til kommentar

dell har faktisk ikke så bra avtaler for store forbrukere, da jeg var sysadmin så jeg faktisk at enkelte produkter var billigere for vanlige forbrukere enn for oss med avtale, fordelen med de i bedrift er jo at returen er latterlig enkel, f.eks får vi noe defekt, så ringer vi bare inn og de sender nytt, evt sender en teknikker hvis det er en av serverene

 

man betaler gjerne litt mer for å ha det enkelt...

 

men hvis du får ett "spesialtilbud" fra dell, som faren din sikkert får i posten en gang i blandt, så er det en god del billigere, jeg sparte 2000 på en laptop jeg kjøpte gjennom ett slikt tilbud (5000 istedet for 7000)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Igjen er det verdt å merke seg at du står utenom vanlige rettigheter som forbruker. Utstyret du kjøper beregnes som bedriftsutstyr, og dette har korterer garantitid. Om firmaet velger å bruke serviceavtalen på den, blir opp til firmaet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...