Gå til innhold

The Movies, hvordan lager jeg film ?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt og installert The Movies av èn grunn:

 

* Jeg vil lage film.

 

Altså, jeg har manus og alt slikt jeg gjerne vil få frem. The movies blir som en treningsfase før jeg får crew nok til å lage ekte kortfilm.

Uansett, det jeg ikke fatter med spillet er hvorfor alt skal være så forbanna avansert.

At man må leie inn stjerner, skuespillere, directors, supervisors, bygge et studio osv.

Men hvordan i helvete LAGER jeg filmen ?

Jeg vil starte å filme, jeg driter i mannskapet osv.

Derfor tenkte jeg at sandbox passet bra. Men etter en halvtimes knoting fant jeg aldri ut hvordan jeg i det hele tatt startet å filme, caste etc.

 

Det er det jeg lurer på

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Windows Movie Maker som følger med Windows XP er bedre rustet til å lage film.

 

Filmene du lager i spillet er kun som en bonus; en showoff for å vise hvor "flink" du er.

 

Du trenger skuespillere og slikt ettersom de skal være i filmen.

Å prøve å plotte inn manuset ditt etter spillet blir nok ikke så lett, ettersom du må velge predefinerte roller.

Lenke til kommentar

Ja spillet er nok ikke så genialt som et visst "geni" skulle ha det til før det kom. Det er egentlig ganske banalt. Det prøver å være veldig bra, men jeg tror nok vi må vente minst fem år til før vi skal få et spill som tillater at vi kan lage filmer akkurat slik vi ser dem for oss inni hodene våre. The Movies er dog ganske artig, så lenge man bruker sandbox. Historiemodusen er noe man bør prøve i en kortest mulig periode, da det raskt blir frustrerende etter hvert. Alle sammen skal spise, sove, pisse og snakke. Når man må gjøre dette med alle til en hver tid (siden mennesker tydeligvis er for hjernedøde til å finne toalettet selv), blir det lite filmlaging.

 

Derfor er det lurt å benytte sandbox så tidlig som mulig, da du slipper unna all frustrasjonen, og kan begynne rett på filmlaging i vår tid, uten at man skal måtte høre på sutringen fra regissører og skuespillere. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...