Gå til innhold

Hjelp til kjøp av stasjonær PC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK, har noen ekstra spm.

Forresten har jeg aldri opplevd så lite svar på hw.no. Hva er det som skjer?!

 

1 .

MÅ jeg ha et skjermkort som støtter DX10 i Vista? For DX10 er vel mest for gamere? Og jeg skal ikke spille noe spesielt. Hva er fordelen med DX10 og et skjermkort som støtter DX10?

 

2.

Hvordan er det med garanti osv. på selvbygde PCer?

Det jeg har tenkt å gjøre, er å kjøpe disse delene hver for seg på komplett/netshop og få dem til å sette den sammen for meg. Det gjør vel mange, og fungerer greit?

Men det er jo litt kjedelig hvis jeg kommer hjem med den også funker den ikke!

Hvordan vet jeg FØR jeg kjøper den at den vil funke bra, og at alle delene funker bra sammen?

 

3. Har 2 litt forskjellige oppsett. En PC jeg har lyst på hvis jeg handler på Amentio, en hvis jeg handler på Netshop.

 

Men, er det noen som vet om Amentio har en ordning slik som

NETSHOPS ORDNING

er?

Det er nemlig kravet for at jeg skal kjøpe på Amentio.

 

HANDLEVOGNEN PÅAMENTIO

HANDLEVOGNEN PÅNETSHOP

 

Kommentarer til handlekurvene? Håper på å kjøpe på Amentio, da dette er i samme by som jeg bor. Men er det noe som er litt overkill eller som evt. burde vært bedre?

 

Takker for svar. Og nå håper jeg jeg FÅR svar da.

Endret av sindrejibb
Lenke til kommentar

1.

Nei du må ikke kjøpe nytt skjermkort for Vista. Men en del nye 3D grafiske greier i Vista fungerer ikke uten DX10. Men det er jo ikke et must å ha.

 

2.

Du har fortsatt garanti så lenge du ikke bytter kjølere, klokker osv. på komponenter.

 

3.Vet ikke hvordan det er med Amentio, men du kan jo alltids sende en mail og forhøre deg. Ellers er det jo veldig morsomt og lærerikt å sette sammen og lære litt om de forskjellige komponentene når du bygger en PC selv. Du finner mangen gode guider på internett.

 

Jeg ville ha gått for netshop sin versjon pga. strømforsyning & RAM. Men hvis du ikke skal klokke, trenger du ikke så dyr RAM, eller det hovedkortet. Og jeg tror ikke du trenger en DVD-brenner til 800.

 

 

BTW:Har du prøv å google litt etter svar selv?

 

Edit:skriveleif

Endret av Jaybird
Lenke til kommentar

1. OK, men MÅ jeg ha et skjermkort som støtter DX10 for å bruke DX10 eller er det bare for å få aller best ytelse man trenger skjermkort som støtter det? Trodde DirectX var mest for spill jeg. Merker jeg forskjell i Vista om jeg har et skjermkort som støtter det og et som ikke støtter det?

 

2. OK, men jeg har vel kun garanti på hver og en komponent? Ikke som PCen i en helhet?

 

3. Har sendt en mail til Amentio, men om noen kan svare på dette i kveld har det vært morsomt, for er jo litt nysgjerrig:P Og jeg får ikke lov til å bygge selv av pappa, som skal betale :D

 

Har valgt et billigere HK. Ram får jeg nå se på. Trodde strømforsyningen og rammen på netshop var bra jeg? Ihvertfall rammen, Corsair har jo et veldig godt rykte. Og mange som har valgt akkurat samme rammen i sine handlekurver også, og den har vel fått mye skryt...?

 

 

PØS PÅ MED KOMMENTARER!

Lenke til kommentar

Du sier at du ikke skal game noe særlig...hvorfor ikke gå for et 7600GS skjermkort som kommer med passiv kjøling? Ser helt ærlig ikke poenget i et coolermaster stacket kabbis heller med mindre du skal ha mange nye harddisker etterhvert. Synes selv midi kabinetter ser bedre ut fordi de ikke eier rommet de står i.

Lenke til kommentar

Er det ikke lurt med et godt skjermkort når jeg skal redigere video osv. da? Jeg vil ihvertfall ha bedre enn 7600GS, men ikke sikkert jeg trenger det jeg har valgt nå. Og jeg vil at skjermkortet skal kunne kjøre Vista bra.

 

Kabinettet har jeg tenkt på selv, men har det noe å si om det er litt stort? Er ikke det bare greit med god luftstrøm osv.? For jeg har god plass, har ikke noe å si for meg om det er stort. Men går det utover PCen, tar jeg selvfølgelig et mindre et.

Lenke til kommentar

Skjermkort er ikke så viktigt for redigering nei.(Hadde ikke lest at du ikke skulle game så mye når jeg svarte deg isted.) Men det er greit med myye RAM.

 

Og hvis du ikke skal så mye på LAN osv., er det helt greit å ha et stacker kabinett. Mye god plass å jobbe i. ;)

 

Og BTW, jeg tror det er rimeligere å handle fra andre plasser enn komplett.no. I alle fall på en del.

Endret av Jaybird
Lenke til kommentar

OK, takk for svar. Har funnet ut at Amentio IKKE kan bygge PCen for deg. Så da må det bli netshop da.

 

Dette er handlevognen nå: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=32033

 

HANDLEVOGNA>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

HK

Asus P5W DH Deluxe - Finner ingen billigere, gode HK på netshop som støtter Core 2 Duo.

 

KABINETT

Cooler Master Stacker - Stort, og jeg synes det ser fint ut. PCen skal kun stå hjemme så størrelsen spiller egentlig lite rolle, men tar gjerne imot andre tips.

 

CPU

Intel Core 2 Duo E6600 - Er ihvertfall bestemt på at jeg skal ha Core 2 Duo. Er det noe vits i å gi en tusenlapp ekstra og få E6700?

 

PSU

Mist 500W - Har fått mye skryt, og jeg trenger ikke mer watt. Tror denne er fin.

 

RAM

OCZ Gold GX XTC DDR2 PC2-5400 2048MB - Her er jeg veldig usikker både på hvor mye ram, hvilken frekvens, hvilket merke osv. Tar gjerne imot tips her og.

 

DVD-BRENNER

Plextor PX-750A - Sikkert fin.

 

SKJERMKORT

XFX GeForce 7900 GTX 512 MB Extreme Edition - Tror dette er litt overkill. Noen som har erfaringer med noen billigere? Er litt opptatt av støy. Eller bør jeg ha et såpass godt skjermkort? Jeg skal jo kjøre vista, redigere film osv. Har også tenkt å skaffe meg en 20" widescreen-skjerm, så det bør kanskje ikke være for dårlig? Tips?

 

HDD

Western Digital Caviar 320GB S-ATA - Tror denne har fått endel skryt, men tar gjerne imot andre tips. Netshop har dessverre ikke Seagate Barracuda 7200.10, som jeg egentlig hadde tenkt meg. Men er det lurt å ha en liten ekstra HD til OS? Aner ikke hvordan det er lurt å dele opp disker. Om det er best å ha flere disker, eller om det er best å ha flere partisjoner osv.

 

 

Om noen kunne hjelpe meg her hadde det vært fint!

Endret av sindrejibb
Lenke til kommentar
OK, takk for svar. Har funnet ut at Amentio IKKE kan bygge PCen for deg. Så da må det bli netshop da.

 

Dette er handlevognen nå: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=32033

 

HANDLEVOGNA>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

HK

Asus P5W DH Deluxe - Finner ingen billigere, gode HK på netshop som støtter Core 2 Duo.

 

KABINETT

Cooler Master Stacker - Stort, og jeg synes det ser fint ut. PCen skal kun stå hjemme så størrelsen spiller egentlig lite rolle, men tar gjerne imot andre tips.

 

CPU

Intel Core 2 Duo E6600 - Er ihvertfall bestemt på at jeg skal ha Core 2 Duo. Er det noe vits i å gi en tusenlapp ekstra og få E6700?

 

PSU

Mist 500W - Har fått mye skryt, og jeg trenger ikke mer watt. Tror denne er fin.

 

RAM

OCZ Gold GX XTC DDR2 PC2-5400 2048MB - Her er jeg veldig usikker både på hvor mye ram, hvilken frekvens, hvilket merke osv. Tar gjerne imot tips her og.

 

DVD-BRENNER

Plextor PX-750A - Sikkert fin.

 

SKJERMKORT

XFX GeForce 7900 GTX 512 MB Extreme Edition - Tror dette er litt overkill. Noen som har erfaringer med noen billigere? Er litt opptatt av støy. Eller bør jeg ha et såpass godt skjermkort? Jeg skal jo kjøre vista, redigere film osv. Har også tenkt å skaffe meg en 20" widescreen-skjerm, så det bør kanskje ikke være for dårlig? Tips?

 

HDD

Western Digital Caviar 320GB S-ATA - Tror denne har fått endel skryt, men tar gjerne imot andre tips. Netshop har dessverre ikke Seagate Barracuda 7200.10, som jeg egentlig hadde tenkt meg. Men er det lurt å ha en liten ekstra HD til OS? Aner ikke hvordan det er lurt å dele opp disker. Om det er best å ha flere disker, eller om det er best å ha flere partisjoner osv.

 

 

Om noen kunne hjelpe meg her hadde det vært fint!

6610273[/snapback]

 

BUMP!

Lenke til kommentar
OK, takk for svar. Har funnet ut at Amentio IKKE kan bygge PCen for deg. Så da må det bli netshop da.

 

Dette er handlevognen nå: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=32033

 

HANDLEVOGNA>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

HK

Asus P5W DH Deluxe - Finner ingen billigere, gode HK på netshop som støtter Core 2 Duo.

 

KABINETT

Cooler Master Stacker - Stort, og jeg synes det ser fint ut. PCen skal kun stå hjemme så størrelsen spiller egentlig lite rolle, men tar gjerne imot andre tips.

 

CPU

Intel Core 2 Duo E6600 - Er ihvertfall bestemt på at jeg skal ha Core 2 Duo. Er det noe vits i å gi en tusenlapp ekstra og få E6700?

 

PSU

Mist 500W - Har fått mye skryt, og jeg trenger ikke mer watt. Tror denne er fin.

 

RAM

OCZ Gold GX XTC DDR2 PC2-5400 2048MB - Her er jeg veldig usikker både på hvor mye ram, hvilken frekvens, hvilket merke osv. Tar gjerne imot tips her og.

 

DVD-BRENNER

Plextor PX-750A - Sikkert fin.

 

SKJERMKORT

XFX GeForce 7900 GTX 512 MB Extreme Edition - Tror dette er litt overkill. Noen som har erfaringer med noen billigere? Er litt opptatt av støy. Eller bør jeg ha et såpass godt skjermkort? Jeg skal jo kjøre vista, redigere film osv. Har også tenkt å skaffe meg en 20" widescreen-skjerm, så det bør kanskje ikke være for dårlig? Tips?

 

HDD

Western Digital Caviar 320GB S-ATA - Tror denne har fått endel skryt, men tar gjerne imot andre tips. Netshop har dessverre ikke Seagate Barracuda 7200.10, som jeg egentlig hadde tenkt meg. Men er det lurt å ha en liten ekstra HD til OS? Aner ikke hvordan det er lurt å dele opp disker. Om det er best å ha flere disker, eller om det er best å ha flere partisjoner osv.

 

 

Om noen kunne hjelpe meg her hadde det vært fint!

6610273[/snapback]

 

Bumperibump!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...