Gå til innhold

Min gamle pc som server?


Anbefalte innlegg

Hei!

Har bygget litt om hjemme, og holder på å legge cat5E kabling til de fleste rom. Har samlet alle under trappen. Her kunne jeg tenke meg å sette opp en server.

Lurer på om min gamle pc kan brukest til dette formål, evt hva vil en god økonomi løsning koste. (ikke viktig med utseende da den blir skult inni i et skap)

Server skal brukest til streaming av filmer(ikke hd), bilder, filer, samt lagring ved nedlasting.

Har for tiden en htpc i kjeller som jeg bruker på prosjektoren, og en xbox. Har i tillegg en xbox i stuen, og her skal jeg i tillegg kjøpe en ny pc.

 

Siden jeg har flere komponetnter i sammen som jeg ønsker å knytte opp vil da en nettverkskabel til hver være den beste løsningen, evt alternativ løsning?

 

Her er hva min gamle maskin består av:

 

SDRAM PC133 512MB 7-7,5ns

Minne 168-P 3.3V

 

SDRAM PC133 256MB 7-7,5ns Single Sided

(CL3) Minne 168-P 3.3V

 

AMD Athlon 1.33 GHz OEM (266 MHz bus)

Socket A (Thunderbird) prosessor

 

Abit KT7E Hovedkort for Socket A

VIAKT133E, ATA/100, ATX

 

Sapphire Radeon 9250, 128MB DDR, 128bit

AGP, ATI 9250,TV-Out/DVI-I, Lite-Retail

 

Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM

Special Edition 8MB cache WD800JB

 

Aashima Strømforsyning ATX 350W

Strømforsyning for PIII/AMD CPUs

 

Mvh

Ivan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har bygget litt om hjemme, og holder på å legge cat5E kabling til de fleste rom. Har samlet alle under trappen. Her kunne jeg tenke meg å sette opp en server.

Lurer på om min gamle pc kan brukest til dette formål, evt hva vil en god økonomi løsning koste. (ikke viktig med utseende da den blir skult inni i et skap)

Server skal brukest til streaming av filmer(ikke hd), bilder, filer, samt lagring ved nedlasting.

Har for tiden en htpc i kjeller som jeg bruker på prosjektoren, og en xbox. Har i tillegg en xbox i stuen, og her skal jeg i tillegg kjøpe en ny pc.

 

Siden jeg har flere komponetnter i sammen som jeg ønsker å knytte opp vil da  en nettverkskabel til hver være den beste løsningen, evt alternativ løsning?

 

Her er hva min gamle maskin består av:

 

SDRAM PC133 512MB 7-7,5ns

Minne 168-P 3.3V

 

SDRAM PC133 256MB 7-7,5ns Single Sided

(CL3) Minne 168-P 3.3V 

 

AMD Athlon 1.33 GHz OEM (266 MHz bus)

Socket A (Thunderbird) prosessor

 

Abit KT7E Hovedkort for Socket A

VIAKT133E, ATA/100, ATX

 

Sapphire Radeon 9250, 128MB DDR, 128bit

AGP, ATI 9250,TV-Out/DVI-I, Lite-Retail

 

Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM

Special Edition 8MB cache WD800JB

 

Aashima Strømforsyning ATX 350W

Strømforsyning for PIII/AMD CPUs

 

Mvh

Ivan

6582583[/snapback]

Hei

 

Ja, få opp en server, den gamle pcn din vil fungere utmerket, eneste hake jeg kan se er harddisk plass. Men det ordnes jo lett med flere disker! Så er det bare å installere en linux distro og du er oppe å kjører om ikke så lenge!

 

all streaming burde gå smerte fritt, er litt usikker vist du har mange pcr tilkoblet og alle driver med streaming/nedlasting, men der må man bare prøve.

 

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...