Gå til innhold

Reboot under formatering! Hjelp :(


Anbefalte innlegg

Vel jeg har kjøpt ny harddisk og SATA kontroller.

 

når det var plugget inn driveren hadde jeg fra før osv osv. skulle jeg hente frem Partisjonen med PQ's Partition Magic 8, mens den holdt på å fortmatere den nye harddisken tenkte jeg meg ikke om ok trykket "show total space" på #norbits med Darkengine scriptet mitt (var stolt av at det skulle stå 1TB :whistle: ), det som skjedde videre var at systemet crashet og den reboota.

 

Etter reboot: Blåskjerm, disk feil, koblet ifra disken, og fikk booted opp ordentlig.

 

Ideèr: Prøvde å boote opp med Win XP CD'en for å formatere igjen etterom jeg ikke kom inn i windows med disken koblet til. da fant den ikke SATA harddiskene mine, så prøvde igjen og trykket F6 for å loade driveren til SATA kortet, men da krevde den diskett og kunne visst ikke bruke CD(?) som driveren kom på.

 

Koble til SATA disk i windows: Resulterte i at den crashet når jeg startet Partition Magic 8 (muligens før det og).

 

Da er det vel det jeg har prøvd :/ Tenkte litt på å kjøre CHKDSK men får jeg gjordt det i DOS? og hvordan kommer jeg meg inn i DOS uten oppstarts diskett i Windows XP? :huh:

 

Fikk laget en diskett med driveren til SATA kontrolleren, men når windows instalasjonen skulle sjekke diskene så fikk jeg samme blåskjermen :( trenger råd!

 

Forslag taes imot med takk :yes:

Endret av SupeRogge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da er det vel det jeg har prøvd :/ Tenkte litt på å kjøre CHKDSK men får jeg gjordt det i DOS? og hvordan kommer jeg meg inn i DOS uten oppstarts diskett i Windows XP? :huh:

6582198[/snapback]

Du har ikke tenkt på at XP CD'en erstatter den gamle oppstarts disketten?

Man kjører chkdsk fra Recovery Console.

Lenke til kommentar
Trenger litt specs på maskinen her, spesielt hva slags kontrollerkort, og hva slags disker.

 

Har du prøvd med andre disker?

6582300[/snapback]

 

Sunsway/ST Lab PCI SATA 2P, SiL3112

 

og en 250 GB Samsung harddisk, tror ikke du helt forstår problemet det har skjedd noe dritt med harddisken mens den formaterte alt annet fungerer bra.

 

Du kan prøve å ta ut den nye SATA kontrolleren, og se om den nye disken fungerer på en annen kontroller.

 

Tviler på at det vil ha noe å si, men ingenting skal være uprøvd :p

 

Du har ikke tenkt på at XP CD'en erstatter den gamle oppstarts disketten?

Man kjører chkdsk fra Recovery Console.

 

Hvor finner jeg det?...

 

  Jeg Kjøpte en Hitachi S-ata disk en gang og detvar ikke med drivere, det er ikke med på noen produsenter.

så måtte jeg inn på biosen og sette på kun sata, hadde noen gfamle disker på 3.2 og 1.5 Gb

Og da fant 2000 den tvert når jeg skulle legge inn 2000

 

Win XP fant disken, men hvor enn jeg prøver å gjøre noe med disken så stopper harddisken opp å gir blå skjerm... men vil ikke tro at den er "ødlagt" på grunn av en reboot under formatering :hmm:

Lenke til kommentar

Recovery Console skal ligge før det steget i setupen at du får Partisjonere disken. Etter at alle driverne er lastet ned får du muligheten til å gå inn.

 

Har du prøvd å formatere disken på en annen maskin? Prøv eventuellt en Linux Boot CD for å formatere disken.

Lenke til kommentar
Start XP uten disken koblet til, koble den så til når XP har startet (S-ATA er hot-plug) og prøv om du får formatert den på nytt

6584466[/snapback]

 

Allerede prøvd :( disken visees ikke i "min datamaskin" så jeg må hente den frem med partition magic, og da klikker det :S tror den klikker -før- jeg starter Partition Magic men er ikke heeelt sikker. :hrm:

Lenke til kommentar
Start XP uten disken koblet til, koble den så til når XP har startet (S-ATA er hot-plug) og prøv om du får formatert den på nytt

6584466[/snapback]

 

Allerede prøvd :( disken visees ikke i "min datamaskin" så jeg må hente den frem med partition magic, og da klikker det :S tror den klikker -før- jeg starter Partition Magic men er ikke heeelt sikker. :hrm:

6584473[/snapback]

 

Den vil ikke vises i Min Datamaskin før den er formatert og har en stasjonsbokstav. Gå inn i Datamaskinbehandling -> Diskbehandling og se om du finner den der. Du starter Datamaskinbehandling ved å høyreklikke på Min Datamaskin og velge Behandle

Lenke til kommentar
Start XP uten disken koblet til, koble den så til når XP har startet (S-ATA er hot-plug) og prøv om du får formatert den på nytt

6584466[/snapback]

 

Allerede prøvd :( disken visees ikke i "min datamaskin" så jeg må hente den frem med partition magic, og da klikker det :S tror den klikker -før- jeg starter Partition Magic men er ikke heeelt sikker. :hrm:

6584473[/snapback]

 

Den vil ikke vises i Min Datamaskin før den er formatert og har en stasjonsbokstav. Gå inn i Datamaskinbehandling -> Diskbehandling og se om du finner den der. Du starter Datamaskinbehandling ved å høyreklikke på Min Datamaskin og velge Behandle

6584484[/snapback]

 

Maskinen rebootet, når jeg koblet den i og trykket behandling :(!

Endret av SupeRogge
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...