Gå til innhold

Dell Inspirion og wow


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

lykke til med å få bestilt den :p

 

er nok ute av produskjon, men bare for å gi en pekepinne, ATI X200 klarer wow veldig greit, en kamerat som har en pc med X200.

 

så finn en med nogenlunde lik grafikk ;)

 

EDIT: kunne ikke lagt en max pris så vil det bli enklere å finne en bra pc til deg? :)

Endret av *@lex*
Lenke til kommentar
lykke til med å få bestilt den :p

 

er nok ute av produskjon, men bare for å gi en pekepinne, ATI X200 klarer wow veldig greit, en kamerat som har en pc med X200.

 

så finn en med nogenlunde lik grafikk ;)

6582118[/snapback]

 

Jeg har den på fanget nå.. :p

 

Kan få den billig, men vil jo ikke ha den om jeg ikke kan spelle wow på den.

 

Spørsmålet består, vil jeg kunne raide med den på wow ?

(Dårligst grafik gjør ikke noe, bare jeg har någenlunde fps)

Lenke til kommentar

Du må helt klart ha X700 og oppover for å klare noe som helst i BWL, AQ, NAX raids. Jeg har spilt i Axemen i en godstund og brukt diverse maskiner i raids så jeg vet sånn ca hva som er brukbart eller ikke. Og X200-X300 er helt klart ubrukelig i sånne raids, men fungerer helt greit til lvling.

 

Skulle bare legge til at Radeon 7500 klarer så vidt å mestre War3 DOTA i lav grafikk så jeg ville nok lete etter andre alternativer.

Endret av XiFF
Lenke til kommentar
Du må helt klart ha X700 og oppover for å klare noe som helst i BWL, AQ, NAX raids. Jeg har spilt i Axemen i en godstund og brukt diverse maskiner i raids så jeg vet sånn ca hva som er brukbart eller ikke. Og X200-X300 er helt klart ubrukelig i sånne raids, men fungerer helt greit til lvling.

 

Skulle bare legge til at Radeon 7500 klarer så vidt å mestre War3 DOTA i lav grafikk så jeg ville nok lete etter andre alternativer.

6582154[/snapback]

 

Æsj..

 

har den i fanget, men lite strøm på den. REkker nok ikke å installere wow, selv så lite tid det tar.

 

har du noen tips til bærbare til under 9k som er dugelig til raids ? som sagt, grafikk ekke no problem.

Bærbar trenger å være dugelig til raids, mulighet til å putte på en annen mus.

 

Axemen... Verdensrekord på MC run ?

Lenke til kommentar
Du må helt klart ha X700 og oppover for å klare noe som helst i BWL, AQ, NAX raids. Jeg har spilt i Axemen i en godstund og brukt diverse maskiner i raids så jeg vet sånn ca hva som er brukbart eller ikke. Og X200-X300 er helt klart ubrukelig i sånne raids, men fungerer helt greit til lvling.

 

Skulle bare legge til at Radeon 7500 klarer så vidt å mestre War3 DOTA i lav grafikk så jeg ville nok lete etter andre alternativer.

6582154[/snapback]

 

 

Bullfuckingshit!

 

Jeg sitter med en Inspiron 8500:

 

2.2Ghz P4M

1280MB Ram

Gforce 4200 GO 64MB Ram

 

Og har raida MC-AQ40 uten problemer whatsoever. Lagga litt i IF før jeg fikk 1280MB ram og satt med 512MB ram men etter Ram oppgradering har jeg aldri hatt problemer. Om du vil ha max fps så er selvfølgelig ikke dette oppsettet å anbefale men jeg ligger på 22+fps i AQ40 og de non very crowded plassene i BWL, med minidragehelvete i BWL så dropper den til 15+ fps. Men dette er ikke CS/CoD så litteranne lag er ikke kritisk.

Lenke til kommentar
Lagga litt i IF før jeg fikk 1280MB ram og satt med 512MB ram men etter Ram oppgradering har jeg aldri hatt problemer.

6582517[/snapback]

 

Sant, wow er veldig avhengig av at du har nok ram. 1GB skulle holde fint, men mer skader nok ikke. Jeg ville uansett gått for noe bedre enn X200 for å spille wow, da ytelsen til X200 er mildt sagt lav. Se ellers denne posten for generell info om skjermkort i bærbare.

Lenke til kommentar
Med mine utrolige ferdigheter om laptop, må jeg spørre:

kan jeg bytte minnebrikke i en laptop?

 

og ang. http://psdata.no/ps.asp?it=128676 (Tundra 1032X ), er det noen oppgraderinger som burde / anbefales å gjøre emd den ?

6583696[/snapback]

 

 

Ja du kan bytte minnebrikker på laptop. Sjekk opp hvor mye max minne er på din laptop og finn rett type brikke så er det som regel en enkel sak å bytte brikkene (hvertfall på nyere Dell laptopper).

 

Jeg bestilte min 1024MB brikke på komplett.no

 

Edit: Jeg tror den laptoppen du linka over er mer enn god nok til å spille world of warcraft. Om du har råd kan du smelle på med mer Ram når du er først igang.

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar
Med mine utrolige ferdigheter om laptop, må jeg spørre:

kan jeg bytte minnebrikke i en laptop?

 

og ang. http://psdata.no/ps.asp?it=128676 (Tundra 1032X ), er det noen oppgraderinger som burde / anbefales å gjøre emd den ?

6583696[/snapback]

 

 

Ja du kan bytte minnebrikker på laptop. Sjekk opp hvor mye max minne er på din laptop og finn rett type brikke så er det som regel en enkel sak å bytte brikkene (hvertfall på nyere Dell laptopper).

 

Jeg bestilte min 1024MB brikke på komplett.no

 

Edit: Jeg tror den laptoppen du linka over er mer enn god nok til å spille world of warcraft. Om du har råd kan du smelle på med mer Ram når du er først igang.

6583801[/snapback]

 

oke. bra å høre. utnytter min søsters lese- og skrivevansker (sponsa bærbar data opptil 9 000 ,- + utstyr). Hun trenger ikke en bærbar til 9k... Kjøper heller en billig brukt til hun =) Så derfor kan jeg ikke ha en data til over 9k, men kan koste på den seinere.

Endret av Tulelgeit
Lenke til kommentar

Tundra 1032X kommer så vidt jeg vet med to 512MB rambrikker, dvs. at hvis du vil sette i mer ram må du bytte ut den ene brikken. Jeg er dog ikke 100% sikker på dette, så send en mail til Psdata og spør dersom det er viktig. Ellers er den etter min mening en meget godt utstyrt maskin for den prisen. Skulle du ha muligheten til å gå opp til 10.000 vil du likevel finne mye bedre maskiner, men jeg forsto det slik at dette ikke var mulig.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Tundra 1032X kommer så vidt jeg vet med to 512MB rambrikker, dvs. at hvis du vil sette i mer ram må du bytte ut den ene brikken. Jeg er dog ikke 100% sikker på dette, så send en mail til Psdata og spør dersom det er viktig. Ellers er den etter min mening en meget godt utstyrt maskin for den prisen. Skulle du ha muligheten til å gå opp til 10.000 vil du likevel finne mye bedre maskiner, men jeg forsto det slik at dette ikke var mulig.

 

Lykke til!

6587876[/snapback]

 

mulig hvis jeg får delt regningen, men det blir nok litt stress. Men kan alltid høre. Går utifra 9 000,- atm anyways.

 

Hmm.. Noen forslag til Bærbare i 9k-11k prisklassen som vil være bra for wow +++ ?

Lenke til kommentar
Dell I6400:)

 

jeg fikk min for 11.000k, men tror ikke du får det idag.

 

sjekk litt på dell.no, du burde nok komme opp med et bra tilbud til 11k

6592637[/snapback]

 

Er dell laptops no bra till spill (WoW) i forhold til andre utselgere / laptops hvis det går etter pris ? F.eks, en dell til 11k, er den bedre / like bra som den beste laptoppen jeg kan for 11 k ? Tenker ikke på brukt eller et eller annet supertilbud du, og bare du har mulighet på, men som jeg kan få kjøpt.

Lenke til kommentar
Du må helt klart ha X700 og oppover for å klare noe som helst i BWL, AQ, NAX raids. Jeg har spilt i Axemen i en godstund og brukt diverse maskiner i raids så jeg vet sånn ca hva som er brukbart eller ikke. Og X200-X300 er helt klart ubrukelig i sånne raids, men fungerer helt greit til lvling.

 

Skulle bare legge til at Radeon 7500 klarer så vidt å mestre War3 DOTA i lav grafikk så jeg ville nok lete etter andre alternativer.

6582154[/snapback]

 

 

Du får ikke bestillt Inspiron 5100 lenger nei, men må si jeg er fornøyd med min, at radeon 7500 ikke klarer dota er BULLSHIT!, min tar dota på 1024x768 på høye detaljer rent!, man må bare ha ordenltig skjermkort driver(omega 6.2).

 

Den tar også ganske mange andre tyngre spill en wc3 også; Swat4, Call of duty 2, heroes V bare for og gi noen eksempler, counter strike source går som en drøm med 20-50 fps på 1024x768 med lave instillninger, fpsen kan bli veldig lav hvis det skjer mye på et krevende map men ellers går det bra. Er så irritert over folk som sier at man ikke kan spille noen ting ved mindre man har så og så bra skjermkort. Har man 16 mb versionen i stedet for 32 mb versionen av radeon 7500 kan det nok bli litt verre da.

Endret av Matmoms
Lenke til kommentar

Det er så overdrevent når folk punger ut i dyre dommer bare for å kunne spille WoW. En kammerat av meg har liksom en Pentium 3-900mhz med 512 meg ram og et gammalt, gammalt grafikkkort, han er lvl 60 og spiller alle tenkelige Raid! :p X200 er kanskje en smule knapt, men så mye mer trenger man vel ikke? Blizzard skulle ordnet mye bedre servere mener nå jeg. Det kunne fjernet mye av laggproblemene WoW til tider har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...