Gå til innhold

Nikon Coolpix P2 - førsteinntrykk


Anbefalte innlegg

Siden jeg etterhvert gikk litt lei av begrensningene til mitt lommekamera Olympus Mju Mini fikk jeg endelig lyst på noe nytt som alternativ når jeg en skjelden gang ikke gidder å drasse med meg den "noe større" FZ30. De færreste har vel unngått Afseths varme anbefalinger av Nikon P2 den siste tiden for de som er ute etter noe smått, men allikevel med god kvalitet. Jeg leste en del om P2, konfererte litt med Afseth, og bestilte. Etter litt prøving et par dager kan jeg bare først takke Afseth for glimrende anbefaling og videreformidle dette til de som måtte være ute etter noe smått i prisklassen 2K.

 

b001.jpg

 

Mer om mitt førsteinntrykk, samt testbilder og en liten duell mot Mju Mini finner man på kamera.manskow.net.

Et supert kamera sett utfra pris, funksjoner og bildekvalitet!

Endret av manskow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå oppdatert kamerasiden min med et par bildeserier tatt på kvelden i skumring i alle ISO-modus for å se mer på støy ved dårlig lys. Jeg synes ikke støyen var altfor gal, tatt i betraktning at det faktisk var betydelig mørkere enn bildene skulle tilsi.

Endret av manskow
Lenke til kommentar

Har akkurat anskaffet meg samme kamera selv, dette er mitt første "ordentlige" digitalkamera. Er veldig fornøyd med det så langt. Spesielt imponert over hvor raskt det er klart, og hvor raskt det kan ta bilder etterhverander, (har du prøvd continious funksjonen enda?)

 

Det jeg sliter litt med er at det er vanskelig å få den til å fokusere på det jeg vil, for det første er det ikke alltif jeg får autofokus til å bli"grønn" dvs kameraet finner ikke noe bestemt å fokusere på.

 

Et eksempel: I går så landet det en sånn stor blomsterflue på hånden til samboern, dro fram kameraet og valgte makro, fikk ikke fokus på fluen, bare på hånden, eller bakgrunnen.. veldig plagsomt.

Lenke til kommentar
Har akkurat anskaffet meg samme kamera selv, dette er mitt første "ordentlige" digitalkamera. Er veldig fornøyd med det så langt. Spesielt imponert over hvor raskt det er klart, og hvor raskt det kan ta bilder etterhverander, (har du prøvd continious funksjonen enda?)

 

Det jeg sliter litt med er at det er vanskelig å få den til å fokusere på det jeg vil, for det første er det ikke alltif jeg får autofokus til å bli"grønn" dvs kameraet finner ikke noe bestemt å fokusere på.

 

Et eksempel: I går så landet det en sånn stor blomsterflue på hånden til samboern, dro fram kameraet og valgte makro, fikk ikke fokus på fluen, bare på hånden, eller bakgrunnen.. veldig plagsomt.

6606232[/snapback]

 

Ja, jeg trodde ikke seriebilder fungerte, for jeg synes ikke det skjedde noe liksom. Så jeg slapp utløseren og gikk i avspilling, og der lå det ikke få bilder...

 

Men fokus på makro har jeg stort sett fått greit til, se mulebildene på min testside. Men du må huske på å ikke zoome når du er i makro. Kun vidvinkel, og da har du ned til 4-5 cm. Du må muligens prøve et par ganger hvis den finner feil "objekt" i forhold til dine ønsker. Du kan også sette forskjellige kriterier for fokuseringen, prøv deg litt frem der (sentrum, full osv.).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...