Gå til innhold

Fisheye, hvilken bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

til den prisen er det vel bare ett peleng 8mm som er aktuellt. sjekk eBay.

 

selv ville jeg heller sett på ultra vidvinkel linser... sigma, tamron og tokina har noen fine 10-20 eller 12-24 objektiver i det prisleiet... dem får du sikkert mer glede av i lengden også...

Lenke til kommentar

Kjøpte et Sigma 10-20 i Kina for noen uker siden (2800 NOK der borte - akkurat billig nok til at jeg kan leve med risken for at det ryker...), og kan absolutt anbefale denne. På et KM 5D er det ingen vignettering å se - selvfølgelig litt lysavfall mot kantene, men ikke ille. Bygge-kvalitteten er meget bra - føles kompakt og god. Gir ekstreme perspektiver - muligheter for heftige bilder!

 

Lens-capen er plagsom ja, men det er faktisk mulig å ta den av og på med solskyggen på med litt tålmodighet. Samme problemet på en 50mm macro jeg har fra Sigma - fatter ikke at Sigma ikke har fått til en bedre løsning på dette... Uansett et bra kjøp til prisen!

Lenke til kommentar

henta den i stad :) er kjempefornøyd med alt hittil, kom med et søtt etui og alt:)

eneste er lens-capen. den er elendig, for det første sitter den ikke spesielt godt på, og for det andre går det ikke ann å feste den hvis man har på et filter. Men ellers er jeg storfornøyd. Legger ut de to aller første bildene jeg tok, fikk ikke tatt fler enn to fordi batteriet døde.. :p

 

post-69830-1154464705_thumb.jpg post-69830-1154464725_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...