Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

For lenge siden holdte på masse med UnrealED og laget maps til Deus Ex. Men så måtte jeg formatere HDD, og etter det, sluttet "Custom Scaling" å funke i UnrealED, og flere andre problemer dukket opp, men Custom Scaling var den værste.

 

Så nå tenkte jeg at jeg skulle prøve en gang til, og se om jeg får det til å funke, siden jeg bare elsker å lage maps til Deus Ex :D

 

Men nei, det funker fortsatt ikke. Jeg satt i flere timer i går kveld/natt for å prøve å finne en løsning, men uten hell...

 

Så jeg tenkte at det muligens var noen flinke folk her som forstår seg på slike ting, og som kanskje kan hjelpe meg. Siden UnrealED 1 er skrevet i VB.

 

Her er feilmeldingene etter at jeg prøver å bruke Custom Scaling:

 

Run-time error '13':

 

Type mismatch

 

Og etter at jeg trykke på OK, så kommer denne opp, og UnrealED lukker seg.

Hva er det de tallene betyr?

 

 

________________________________

UnrealEd.exe - Application Error

________________________________

 

The instruction at "0x011153a0" referenced memory at "0x00000be4". The memory could not be "read".

 

Click on OK to terminate the program

 

 

PLEASE! NOE! HJELP!

Vil være evig takknemlig! :D

 

Mvh

Maxim Hansen

 

EDIT:

Jeg brukte også VMware til å legge inn Win98, siden UnrealED skal jo liksom trives best der. Men akkurat det samme skjedde der. Fikk litt mer info i Win98 da, en feilmelding som innholdte flere detaljer, så her er den:

 

UNREALED forårsaket en ugyldig sidefeil i

modul CORE.DLL ved 0167:01d453a0.

Registre:

EAX=00000000 CS=0167 EIP=01d453a0 EFLGS=00010202

EBX=01d50152 SS=016f ESP=02285430 EBP=0228fc0c

ECX=02287444 DS=016f ESI=000002f9 FS=0dc7

EDX=10332490 ES=016f EDI=022896f0 GS=0000

Byte ved CS:EIP:

8b 0c b0 8b 41 04 f6 c4 10 75 2b 8d 94 24 10 20

Viser stakkdump:

0228fc00 00000000 00000000 00000000 00000000

00000000 00000000 00000000 00000000 00000000

00000000 00000000 00000000 00000000 00000000

00000000

Endret av MaxP2P
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

UnrealED som fulgte med DeusEx var full av feil, derfor sluttet de å bruke den, og sendte i stedet med den de brukte selv (Epic altså)

 

Det kan være OCX kontroller som ikke er de riktige versjonene

 

sjekk ut denne siden, den har noen av fix filene (richtextfix gjør at unrelascript fungerer) de ligger helt nederst på siden.

 

Plant Mirror

 

Jeg har ikke testet at noe av det fungerer, men går utifra det.

Lenke til kommentar

Tusen takk for linken, GeirGrusom ^^

 

Dessverre så fant jeg ikke en løsning på problemet, selv på den meget omfattende side.

Men jeg har nå "tilpasset" meg til å bruke UnrealEd 2.0 som et reint "Texturing" program.

Altså, jeg gjør alt av mappingen i UnrealEd 1.0, og så legger jeg på textures og scaler dem i 2.0, da ting ser ut til å funke ganske fett der.

(Grunnen til at jeg ikke går helt over til UEd2 er at den "hacken" som har gjort det mulig å bruke den med DeusEx, har en del bugs i seg, som jeg ikke likte helt ^^)

 

Men å bruke den til å legge på textures og tilpasse dem, er den feilfritt :D

Lenke til kommentar

Du må vel nesten gjøre det slik, husker at jeg måtte laste ned en UnrealED versjon til DeusEx når multiplayer versjonen av spillet ble gitt ut, samt at denne fungerte svært dårlig (i likhet med UnrealED 1.0, som egentlig ikke fungerte til det det var ment til)

Men Unreal har fortsatt den beste og enkleste editoren av alle spill jeg har vært borti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...