Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

50m Kabel eller 20m Trådløs..?


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sitter her å irriterer meg over mitt trådløse nettverk når dette faller ut ofte. Jeg har kontaktet produsenten av både pci kortet i denne pc'en og Netgear som er produsenten av routeren min.

Spørsmålet er da om jeg bør finne frem kabel, borr og evt andre ting å legge kabel helt opp hit i andre etasje og i andre enden av huset. Jeg har regnet meg fram til at det muligens behøves en 50 meter eller mer for å nå denne pc'en som er den lengst unna routeren.

Routeren står med ..tja.. øyemål ca 20 meter unda i luftlinje. Det er kun tømmervegger i huset.

 

Noen som har noen ideer, tanker og kommentarer om denne problemstillingen,

så sitter jeg her i denne enden med Open Arms :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jøss.. :ohmy:

Så dette er bare løse rykter om at hastigheten synker ved lange strekninger.. Det tror jeg faktisk Butikkmannen sa når jeg prøvde å kjøpe 50m at han ikke rådet meg til det..

Dette skal foreslås ved neste måltid :D  :cool:

6580456[/snapback]

 

Standard maks lengde på nettverkskabler(kategori 5) er 110m fra maskin A til maskin B uten signaltap eller forsinkelser. Både eg og flere har dog klart lengre med forskjellige triks.

 

Så 50 meter er ikke noe problem. :thumbup:

 

Hva han butikkmannen har røyka er ikke godt å si. Kanskje de 60 resterende meterene? ;)

Lenke til kommentar
Jeg har også sett på Nettverk man kan lede gjennom strømnettet i huset. Noen som har erfarging med dette..?

6580509[/snapback]

For noen funker det bra men noen har store problemer med det og...

Bør helst være på samme strømkurs begge adapterene..

 

Kabel er og blir best..

Lenke til kommentar

Men off.. Egentlig har jeg lite lyst til å trekke kabel den biten som er gjennom hele huset. Jeg hadde planlagt å kunne utføre jobben selv, men er ikke så sikker på at jeg klarer å skjule det så fint som jeg ønsker når jeg ser på hvordan rommene er. Det er jo ikke noe særlig pent med kabler kryssende over tak :D

Lenke til kommentar
Gå korteste veien ut og legg den oppunder kledningen rundt huset og så inn på rommet ditt.

Eller er det kald loft på huset så går du opp der og ned i rommet ditt..

6580556[/snapback]

Det var lurt. Men jeg vet ikke om det passer helt siden jeg må snike meg rundt mange hjørner for å komme meg inn her på rommet mitt. Men kabelen har ingen problem med kulde/varme..?

 

Er det en gammel kåk du bor i? Hvis det er snakk om en nyere bolig, så har du helt sikkert kabelrør i veggene, og da trenger du bare en kabelstrekker og evt. drill.

6580566[/snapback]

 

Ja her er det snakk om et 150 - 200 år gammelt hus :D

Endret av jfw69
Lenke til kommentar
Hvis det er snakk om en nyere bolig, så har du helt sikkert kabelrør i veggene, og da trenger du bare en kabelstrekker og evt. drill.

6580566[/snapback]

 

 

Tror ikke det er så lurt å begynne å fikle med det nei..

6580579[/snapback]

Nei tror nok ikke det.. Men jeg skal brygge på metoder å skjule kabelen på. Er synd det med gamle hus at det er vrient å legge kabler i vegger, selvom vi har noen :D

Taket er hvertfall, mulig, men jeg hadde ikke planer om å sette igang et stort prosjekt for denne søte grå kabelen. Det blir nok til at jeg legger den langs vegger og tak.

Men tåler Kabelen kulde/varme?

Er det mye jobb for å få kontakten i enden på kabelen av og på, siden jeg ikke gidder å borre større hull enn nødvendig..

 

Jeg vil også bruke muligheten til å takke for alle svar :love:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...