Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med tilkobling


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nettopp formatert min bærbar pc. Har installert drivr og alt. Men det er noe som gjør at jeg ikke får koble meg til internet! Vet ikke hva!

 

Jeg har en GIGABYTE rute. det er ikke noe feil med den, men når jeg kobler min bærbar til den så får jeg bare ip adress og subnet mask, men ikke Default Gateway.

 

Hvordan kan jeg få den? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan fikser jeg den WEP-nøkkelen (WPA-nøkkelen) ? jeg husker ikke noe passord elr nøkkel...

6587157[/snapback]

 

Hei, det passordet står (om ikke andre steder) i konfigurasjonen til ruteren. Hvis du har en annen maskin på nettverket, eller mulighet for å bruke kablet nett, kan du logge inn på ruteren din med en web browser. Adressen er den IP-adressen som du har som gateway. Du må ha et passord, hvis du ikke har endret det, er det gjerne "admin" e.l., samme gjelder brukernavn.

 

Hvis du ikke får logget inn med kablet nett kan du prøve å resette routeren, hvis den har mulighet for det, det er gjerne en liten knapp som man må trykke inn med en penn. Ta deretter strømmen, vent litt, og plugg den inn igjen. Merk at alle innstillinger du har gjort på ruteren blir slettet, inkludert port-forwarding og SSID (navn trådløst).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...