Gå til innhold

D200 fylld med nimh batterier i greppe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På et batteri greier jeg mellom 300-500 bilder alt ettersom. Med grep så skal en kunne dobble dette.

 

Personlig synes jeg dette grepet var så jalla i forhold til kameraet at jeg lot være å kjøpe det. Det var ikke bare det at det var jalla men vannvitigt dyrt i tillegg.

 

Litt synd forresten, kameraet er noe av det bedre jeg har hatt.

 

Et ekstra batteri medbrakt er min løsning. 300-500 bilder per ladning. det holder godt for meg.

 

Har hatt kameraer som har hatt opp mot 1500 eks pr ladning, fikk jo aldrig tømt batteriet.

 

Har en en rutine på å lade et ekstra batteri med seg hele tiden, tror at en da har skjeldent noe problem med å gå tom for strøm.

 

Når jeg kjøpte mitt første digitale kamera, et sony på 2,1 mp så holdt ladingen ca 20 bilder :!: . det var irriterende det.

 

Nei i dag har vi kommet fremover med strøm :p .

Lenke til kommentar
På et batteri greier jeg mellom 300-500 bilder alt ettersom. Med grep så skal en kunne dobble dette.

 

Personlig synes jeg dette grepet var så jalla i forhold til kameraet at jeg lot være å kjøpe det. Det var ikke bare det at det var jalla men vannvitigt dyrt i tillegg.

 

Litt synd forresten, kameraet er noe av det bedre jeg har hatt.

 

Et ekstra batteri medbrakt er min løsning. 300-500 bilder per ladning. det  holder godt for meg.

 

Har hatt kameraer som har hatt opp mot 1500 eks pr ladning, fikk jo aldrig tømt batteriet.

 

Har en  en  rutine på å lade et ekstra batteri med seg hele tiden, tror at en da har skjeldent noe problem med å gå tom for strøm.

 

Når jeg kjøpte mitt første digitale kamera, et sony på 2,1 mp så holdt ladingen ca 20 bilder :!: . det var irriterende det.

 

Nei i dag har vi kommet fremover med strøm :p .

6582640[/snapback]

 

 

 

JO, tänkt på ett extra battery också...

Lenke til kommentar
Tror det ligger elektronikk inne i batterigrepet til d200 som gjør at en tapper et batteri av gangen istedet for å ta fra begge. Det sa selgeren i butikken til meg .

 

Og det er jo en fordel.

6583273[/snapback]

 

 

den tömmen väl ett i taget?

är inte det en custom inställning.

Lenke til kommentar

Det er nok det. Men det har jo en stor fordel, med tanke på at en behøver kun å lade ett batteri av gangen, istedet for å vene på to skal lades.

 

Men som sagt så ble det grepet uinterresant for meg, på grunn av pris og kvalitet følese.

 

Det eneste grepet jeg har montert på kamera som jeg har følt at kamera ble mye bedre å bruke er på canon 350d min. her ga jeg 700 kr for grepet hos japan foto. Grepet hadde et bedre følesemessig plast en huset.

 

På 20d min gjorde det også at jeg fikk et bedre grep på kameraet.

 

Så byttet jeg til 30d, her hadde Canon gjort om grepet i selve huset til det bedre så her tok jeg det bort. men dise grepene kostet ikke mer en 1500.- kontra grepet til d200 2600.-

 

Ingen av de her kameraene som jeg har hatt har slått ut D1x huset jeg hadde i bruk og følese av å sitte perfekt i grepet.

 

Men det er nok det som er den store forskjellen på proff og entry level, proffhus er bygd for yrkes greier og derav mye bedre i håndtering.

 

Men må si at d200, nærmer proff følese i bruk kommer en ikke på entry level.

 

Mine neste hus blir D2X og 1Dmk11.

 

Det er litt synd at dette grepet er så dyrt at en får følese av å ha kjøpt rådyr plastikk.

 

En anne ting med disse løsegrepene som jeg ikke liker er at kamera huset sett frasiden så ser en det tydeligt får en T form. somgjør også at en får to helt forskelige hanteringer på huset i bruk. På proffhus er disse intregerte vertikalgrepene form rene som gjør følesen i bruk mye enklere.

 

Det her er selvfølgelig mine synsinger og erfaringer, andre har sikkert helt andre meninger.

Lenke til kommentar
Har sett grepet til rundt 1600 norske kroner her i Norge også. Det er uten batteriene. Byggekvaliteten på grepet er nok ikke noe dårligere enn på huset. Og ja, jeg har prøvd begge deler. :)

6584138[/snapback]

Det kan du umulig har gjort! Iallefall hvis du ikke har et veldig snever fortolkning av "byggekvalitet". Mens D200 kan brukes til å banke stridsvogner med, så føles vertikalgrepet som om noen har tatt en stor Tic Tacs-boks og malt den svart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...