Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

windows install stopper


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Under førstegangsinstallasjonen av windows på den nye pcen min stopper loadinga. Etter den har bootet og loadet drivere henger den seg på "setup is starting up windows" elns.

 

spec:

asus m2n-sli

amd x2 4600

1gb ocz pc6400

250gb wd sata2 disk

en eller annen dvdrom

7900gt xfx

 

trenger skikkelig hjelp, tulla med dette i timesvis nå

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noe i samme dur skjedde med meg i tillegg til at den påsto at den ikke kunne laste filer og at mye var korrupt under samme lasting som du stopper på.

 

Det jeg fant ut var at det var en RAM brikke som var gåen... :ermm:

Hvis du har to stykker prøv med kun den ene først så den andre hvis ikke det går kan du prøve med Memtest og kjøre det i noen timer og se om du finner feil. Hvis ikke du føler for det, kan det være en ide å skru opp RAM spenningen. Dette har ihvertfall klart å løse manges RAM problemer med MSI AM2 brett, der rammet korrumperer alt, fryser og slikt. Sier ikke at rammet nødvendigvis er feilen men det kan være en ide å prøve å finne ut om det kunne være det ihvertfall... :ermm:

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

det er nok ram'n >.< kjøpte en sånn 2gb ocz gold edition pakke med 2 matched brikker. Jeg fikk ikke maskinen til å starte engang med begge brikkene i. Den bare pep et langt og to korte pip.

 

Men den starter uten lyder hvis jeg kun bruker den ene brikka, men samme åssen jeg setter den andre så nekter maskinen å starte.

 

huff, får vel sende brikkene tilbake. Nå som endelig maskinen var i hus >.< >.< >.<

 

Håper bare indelig at det fakstisk er feilen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...