Gå til innhold

Lyden er plutselig lav...


Anbefalte innlegg

Bruker 5.1 lydkort som er integrert i hk.

Og i dag da jeg skrudde på maskinen og skulle sitte musikk var plutselig lyden kjempelav... Alt står på fult av volumkontrollere osv... Men lyden er lav...

Noen tips til hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Nei, vet ikke helt hva som kan ha skjedd, men har du sjekka at det er riktig lydkort som er aktivert under lydinnstillingene dine da?

 

Under Control Panel->Sound and Multimedia->Audio, se om lydkortet ditt er aktivert der. Hvilken mp3 spiller bruker du? Windows Media Player, eller Winamp?

 

Hvis du bruker Winamp så sjekka at lydkortet ditt er aktivert under Device.

Den ligger under Options->Preferences->Output, dobbelklikk på DirectSound Output under Device, der så skal navnet på lydkortet ditt stå, det skal ikke stå "Primary Sound Driver", da kan det bli litt krøll.

 

Hvordan du gjør det under Windows Media Player vet jeg sannelig ikke. Bruker den ikke jeg.

 

Du kan også sjekke at Det er lydkortet ditt som styrer lyden på Volukontrollene din.

 

Det sjekker du ved å dobbelklikke på Volumkontrollikonet i høyrehjørne->Options->Properties og Mixer Device. Der skal lydkortet ditt også stå.

 

Hvis alt er riktig på de stedene jeg forklarte nå, så vet jeg sannselig ikke.

Om det ikke skulle fungere så prøv å last ned den nyeste lydkort drivern fra produsenten sin hjemmeside. Mulig det er der problemet ligger.

 

Lykke til.

 

PS: Sorry for at jeg forklarte det på Engelsk. Har bare Engelsk Windows her.

Lenke til kommentar

Haha, dette her er sikkert bare noe som skjer på min forskrudde laptop.

 

Men noen ganger når jeg plugger ut headset mitt, så tror data'n at det fortsatt er i så lyden er enten veldig lav/helt av.. det jeg gjør er at jeg løfter fort opp og ned på'n, og da kommer den herlige musikken/anna skrap lyder ut av høytalerne! :w00t:

 

..men, dette er sikkert bare min som liker å erte deg. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...