Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SMC, noe meget merkelig


Anbefalte innlegg

Heisann! Har en spillekamerat i Belgia som har noen problemer. Han har en SMC router som også er ett ADSL (Muligens ADSL 2) modem. Oppsettet er merkelig, fordi den sperrer for mye av inngående traffikk. Det oppstår også ganske mye lagg, spillet vi spiller er Joint Operation.

 

Har en datakyndig person i clanen, vi har sjekket alt av drivere og instillinger osv, pluss hardware selvfølgelig. Nok RAM og godt nok skjermkort.

 

Men det er ikke det som er hovedproblemet, problemet er at vi bruker nettverks-programmet Hamachi, men den får ikke tilgang inn til routeren. Får ikke koplet seg opp. Det er ingen porter som trengs å åpnes til dette programmet.

 

Brannmuren er av, på router og på dataen, og for å sette ett bilde på problemet, så kan jeg bruke det eksemplet at jeg får heller ikke tilgang til dataen med MSN Fjernhjelp. Får ikke koplet opp der heller. Noen som kan hjelpe litt?

 

Det er forresten en SMC7904WBRA det er snakk om. Søppel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt delt i mine meninger ang. SMC, men opplevelsene har generelt vaert bra fra min side.

 

Jeg kjenner ikke til Hamachi, men en god del programmer (ta f.eks. Jabber og klientene der) klarer ikke kommunisere med serveren(e) hvis de staar bak en router og ikke har offisiell IP. Problemet ligger i "handshaken" mellom klient og server.

 

Selv om ingen porter skal vaere noedvendig aa aapne, betyr ikke det at det er likt paa alle oppsett ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...