Gå til innhold

Forskjeller på PCI-e


Nuffern

Anbefalte innlegg

Ser litt på forskjellige hovedkort, og det som slår meg er at PCI-e kommer i tre forskjellige utgaver. PCI-e 16x har jeg skjønt er til skjermkort, 1x er til vanlige tilleggskort men hva slags kort bruker PCI-e 4x? Ser at Asus M2N-E har dette, men at mange av de andre kortene mangler dette.

post-7242-1154128606_thumb.png

 

Videre så lurer jeg på om noen kortfattet kan fortelle hovedforskjellene mellom nForce570 og 590.

 

Takker og bukker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for et bra svar. Ser at eneste forskjellen mellom 570 og 590 er at 590 støtter LinkBoost. LinkBoost overklokker f.eks. tilleggskort automatisk. Dette vel å merke om det er et nVidia-kort. Ikke bare må det være et nVidia-kort - det må være et støttet nVidia-kort. Det er først ved 7900GTX at denne støtten kom.

 

Videre er den eneste forskjellen at du kun får "100%" SLI ved 590. Nå skal ikke jeg kjøre noe SLI, så jeg tror kanskje det kan bli 570 på meg etterhvert. Veldig informativ link du postet, Sweet!

 

Ellers skjønte jeg at forskjellen mellom de forskjellige PCI-e kortene hovedsakelg er hastigheten. Spørsmålet er hva slags kort bruker 4x. Er det noe poeng å ha? Vil det være mange kort som drar nytte av dette, og hva slags kort er det snakk om? Har som sagt ikke sett mange hk med støtte for dette.

Lenke til kommentar
Mener og ha sett et kontroller kort for sata og scsi for pcie 4x og en tv tuner tror jeg.. men er ikke sikker hvor jeg har dette fra..

6579967[/snapback]

 

Finnes en s-ata kontroller til 4x ja. Kjekt for oss som har big tower, og masse plass til harddisker o.l., siden slike kontrollere ikke pleier å gi mer enn 2 eller 4 tilleggsporter hvis de trenger en PCI eller PCI-ex x1 kontakt, mens den for PCI-ex x4 gir 8 ekstra kontakter :thumbup:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...