Gå til innhold

Feil med cpanel - hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Jeg har et webhotell med cpanel oppsett, der er det en wysiwyg editor, som i og for seg var grunnen til at jeg kjøpte webhotellet. Den siste måneden - halvannen har denne editoren begynt å tulle, og genererer masse tullebokstaver for æ, ø og å. Sendte mail til de som jeg har webhotell fra og de svarte bare at det er en feil i programvaren og at de ikke kan gjøre noe med det før det kommer en ny versjon. De hevder at alle cpanelbrukere har dette problemet nå. Kan de avfeie meg så enkelt som det? Er det noe annet jeg kan gjøre?

 

(Visste ikke helt hvor denne skulle postes, så bare flytt den hvis dette ble feil)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De skal i det minste presse Cpanel til å ordne feilen, og ut fra din beskrivelse er feilen noe en hvilken som helst middels god webingenør kan rette på.

 

Om du har mulighet til å skrive html-kode kan du bruke disse kodene for æ, ø og å:

 

&Aelig; - Æ

æ - æ

Ø - Ø

ø - ø

Å - Å

å - å

 

(Se nøye på navnene, så ser du hatt de har en viss form for logisk oppbyggning)

Lenke til kommentar
De skal i det minste presse Cpanel til å ordne feilen, og ut fra din beskrivelse er feilen noe en hvilken som helst middels god webingenør kan rette på.

 

Om du har mulighet til å skrive html-kode kan du bruke disse kodene for æ, ø og å:

 

&Aelig; - Æ

æ - æ

Ø - Ø

ø - ø

Å - Å

å - å

 

(Se nøye på navnene, så ser du hatt de har en viss form for logisk oppbyggning)

6574955[/snapback]

 

Problemet er ikke at den ikke viser det riktig i utgangspunktet, men at hver gang man redigerer en side i editoren så gjør den om alle æ, ø og å til slike uforståelige tegn - det er mildt sagt uholdbart å måtte rette det hver gang...

 

Eksempel kan man f.eks. se på www.mynemisis.com

Lenke til kommentar
Sendte mail til de som jeg har webhotell fra og de svarte bare at det er en feil i programvaren og at de ikke kan gjøre noe med det før det kommer en ny versjon. De hevder at alle cpanelbrukere har dette problemet nå. Kan de avfeie meg så enkelt som det? Er det noe annet jeg kan gjøre?

For å ta den juridiske biten først, det er klart at de ikke kan "avfeie deg så enkelt som det". Dersom WYSIWYG-editoren var et viktig moment i din evaluering av webhoteller, så kan du faktisk kreve å få pengene tilbake igjen dersom du er misfornøyd med produktet, evt. be de oppgradere deg til en større pakke o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...