Gå til innhold

W300i og meldinger


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fikk min SE W300i for en uke siden, og er generelt veldig fornøyd med den. Eneste jeg lurer på, som jeg dessverre tror det ikke går an å gjøre noe med, er størrelsen på skriften når man skriver meldinger? Den er litt stor, men det er sikkert en vanesak...

Endret av netie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
Tror ikke det er mulig.. og er det/hadde det vært mulig, så ville skriften blitt ganske utydelig med tanke på skjermens oppløsning.

6573939[/snapback]

 

Det har ingenting med oppløsningen å gjøre. Det er bare når du skriver at bokstavene er digre og feite. Når du leser meldinger er det vanlige tynne små bokstaver. Jeg har irritert meg over det samme og ikke funnet ut hvordan det kan fikses. På min gamle K700 er vel oppløsningen den samme, men bokstavene er mindre når du skriver også. Har funnet ut at det kanskje ikke gjør noe særlig egentlig når jeg er blitt vant til det. Det er jo greit å se tydelig når du skriver, dessuten ruller jo teksten automatisk mens du skriver, så du slipper å scrolle. Det hadde vært mye værre hvis bokstavene var like svære når du skulle lese innkomne sms-er, da måtte du jo scrolle nedover hele tiden. Dessuten holder jeg mobilen lenger fra øynene når jeg skriver enn når jeg leser sms, så fontstørrelsen er i grunnen ok.

Lenke til kommentar
Tror ikke det er mulig.. og er det/hadde det vært mulig, så ville skriften blitt ganske utydelig med tanke på skjermens oppløsning.

6573939[/snapback]

 

Det har ingenting med oppløsningen å gjøre. Det er bare når du skriver at bokstavene er digre og feite. Når du leser meldinger er det vanlige tynne små bokstaver. Jeg har irritert meg over det samme og ikke funnet ut hvordan det kan fikses. På min gamle K700 er vel oppløsningen den samme, men bokstavene er mindre når du skriver også. Har funnet ut at det kanskje ikke gjør noe særlig egentlig når jeg er blitt vant til det. Det er jo greit å se tydelig når du skriver, dessuten ruller jo teksten automatisk mens du skriver, så du slipper å scrolle. Det hadde vært mye værre hvis bokstavene var like svære når du skulle lese innkomne sms-er, da måtte du jo scrolle nedover hele tiden. Dessuten holder jeg mobilen lenger fra øynene når jeg skriver enn når jeg leser sms, så fontstørrelsen er i grunnen ok.

6960496[/snapback]

 

 

På min gamle K700 er vel oppløsningen den samme

 

Der tar du feil. Oppløsningen på skjermen til W300i er på 128 x 160 pixler, mens K700 har 176x220 pixler. En merkbar forskjell altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...