Gå til innhold

Actionbilder av bil med EOS 20D


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen som kan komme med tips når det gjelder akkurat det å ta bilder av bil i fart med Canon 20D? Jeg er realtivt nybegynner og har så langt bare holdt med til de forhåndsprogrammerte innstillingene. Kunne godt tenkt meg å bruke litt mer av de innstillingene jeg har på den andre siden av "hjulet", men trenger hjelp.

 

Så langt har jeg mest bilder av ting som ser ut som om de ikke er i fart selv om det går fort. Vet at dette har noe med lukkertid å gjøre samt trening i å følge objektet med lavere lukkertid?

 

Så hvis noen kunne komme med tips i mitt tilfelle hadde jeg blitt veldig glad :-D

 

Har ikke all verden av linser, men skulle vel klare meg greit med Canon EF 70-200mm / 2,8L USM IS objektivet til denne typen bilder? :cry: Har også et mer standard Canon EF-S 17-85mm 4-5,6 USM IS hvis noen mener dette passer bedre.

 

Ser frem til noen gode tips :blush: hilsen en glad amatør.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er visst man ønsker å foreta en panorering. Hvis man bare ønsker å fryse en bil i fart, så holder det med rask lukkertid. Over 1/500s må man velge.

Vil forresten nevne at Karen Nakamura (kvinnen bak den glimrende siden Photoetnography) kaller modusene på feil side av grønn auto for idiotprograms. Man bør egentlig aldri en gang vurdere å bruke disse modusene, når man har kostet på seg så flott kamera.

Lenke til kommentar

Fotograferade minimoto race i förra veckan och gjorde en massa panoreringar. Ska posta några bilder i kritik lite senare. Jag brukar panorera med ca 1/60sek om en bil kör ~40-50km/h. Kolla in min blogg på www.jlw.se. Första bilden ör tagen s¨å. Personen körde i 40-50 km i timmen. Är svårt och få bra panoreringar i början. Träningbehövs. :D

Lenke til kommentar
Var en liten tur på Rudsjogen da på fredag kveld og har faktisk klart å få til noen fornuftige bilder. Så da blir det prøv og feile metoden videre på "Tv modus" på 20D'n neste gang...

 

Noen resultater... :w00t:

imprezarudskogen.jpg

rudskogen.jpg

6597814[/snapback]

 

Du burde ikke være skuffet over de bildene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...