Gå til innhold

Begynne å spille igjen?


Anbefalte innlegg

Jeg slutta å spille WoW for ca. 4 måneder siden. Jeg slutta fordi jeg ikke takla spillet særlig bra, og jeg begynte å spille mer og mer, og jeg brydde meg heller lite om det som skjedde rundt meg. Jeg var guild master i et ganske respektabelt guild (vi var vel første på serveren til å cleare hele Ahn Qiraj). Etterhvert utviklet jeg store søvnproblemer. Jeg satt oppe hele natta bare for å pvp'e. Målet var rank 14. Jeg kom meg aldri lenger enn 13, men det er jeg forsåvidt bare glad for. Jeg skal ikke gå i detaljer, men etterhvert fikk jeg store problemer som følge av spillingen min. Bare for å nevne noe; jeg mista mange venner fordi jeg alltid sa nei når de ville finne på noe, jeg ble deprimert, jeg fikk store søvnproblemer..

 

MEN - nå har jeg klart å la være å spille i 4 mnd, og jeg klarer meg ganske greit. I det siste har jeg kjedet meg litt, så jeg vurderer å begynne å spille litt igjen. Jeg bare lurer, tror dere jeg kan klare å begynne å spille igjen uten å falle i det samme mønsteret som jeg gjorde forrige gang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bare lurer, tror dere jeg kan klare å begynne å spille igjen uten å falle i det samme mønsteret som jeg gjorde forrige gang?

6572156[/snapback]

Jeg merker hvertfall at jeg ikke kan spille når jeg studerer :/ Er alt for lett å bruke så mye tid i WoW.

 

At du er klar over problemene hjelper en del, men jeg ville anbefale deg å kanskje prøve et annet spill?

Lenke til kommentar

Det er jo opp til deg om du skal gjøre som du gjorde før du slutta. Alt kommer ann på hvor strek viljen din er og hvor mye du vil spille, du sette noen restriksjoner på deg selv når det gjelder spilling.

Men hvis jeg hadde slutte og spille og holdt meg nøktern i 4 mnd hadde ikke jeg begynt og spille igjen, hadde heller kjøpt meg et annet spill eller begynt med noe annet for hvis man kommer inn i det igjen er det alltid mulig og få tilbakefall

Lenke til kommentar

Det eneste det står på er selvdisiplin. Jeg var selv i akkurat samme situasjon som deg for noen måneder siden, og sluttet med World of Warcraft. Etter to måneder var jeg tilbake, men har fullstendig kontroll på spillingen min nå. Jeg logger ut for å være med venner, og det er ikke lenger World of Warcraft som står høyest på prioriteringslisten min.

 

Så lenge du selv tror du har selvdisiplin nok til å klare å kontrollere spillingen din ser jeg ingen problemer med at du begynner igjen, for det er jo et veldig, veldig bra spill. Men er du i tvil bør du nok holde deg unna spillet inntil videre.

Lenke til kommentar

Jeg har sinnsykt lyst å begynne å spille igjen. Men det er bare sånn at jeg er en av de som ikke gidder å gjøre noe halvveis. Skal jeg spille så vil jeg spille for å oppnå noe. Jeg vil ha best gear, være best i pvp osv. Det var ihvertfall slik jeg var den gangen.

 

Jeg tror nok egentlig at uansett hvor mye jeg vil spille casual så vil det utvikle seg til at jeg spiller hele tiden igjen. Det spillet har taket på meg :p Men kanskje er det verdt det?

Lenke til kommentar
Du mener at det å miste venner, få depresjoner og søvnproblemer er verdt det å være "god" i et spill?

6572285[/snapback]

 

Uh, jeg vet det høres forferdelig trist ut. Men jeg har vært hekta, og jeg tenker at det kanskje er verdt det. WoW er en av de få tingene jeg synes det er verdt å bruke tid på.

 

Dette får meg til å høres ut som en komplett idiot :O

Lenke til kommentar
Du mener at det å miste venner, få depresjoner og søvnproblemer er verdt det å være "god" i et spill?

6572285[/snapback]

 

Uh, jeg vet det høres forferdelig trist ut. Men jeg har vært hekta, og jeg tenker at det kanskje er verdt det. WoW er en av de få tingene jeg synes det er verdt å bruke tid på.

 

Dette får meg til å høres ut som en komplett idiot :O

6572307[/snapback]

 

Hadde du giddet å utdype litt hvorfor du synes at et spill er mer verdt å bruke tid på enn venner osv.? Ikke noe nedsettende ment, jeg klarer bare ikke helt å forstå tankegangen din.

Lenke til kommentar

Dere får jo det til å høres ut som det er en sykdom, evt. som det å være avhengig av røyk o.l. For meg er WoW for det meste et tidsfordriv når jeg kjeder meg. Har ALDRI prioritert WoW framfor noe annet som det å være med venner, kjæreste, jobbe, skole osv.

 

Det høres ut som du har et ganske stort problem, så om jeg var deg ville jeg ikke ha begynt å spille igjen - om det er slik at du ikke klarer å gjøre flere ting enn WoW.

 

GL :cry:

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar
Det eneste det står på er selvdisiplin. Jeg var selv i akkurat samme situasjon som deg for noen måneder siden, og sluttet med World of Warcraft. Etter to måneder var jeg tilbake, men har fullstendig kontroll på spillingen min nå. Jeg logger ut for å være med venner, og det er ikke lenger World of Warcraft som står høyest på prioriteringslisten min.

 

Så lenge du selv tror du har selvdisiplin nok til å klare å kontrollere spillingen din ser jeg ingen problemer med at du begynner igjen, for det er jo et veldig, veldig bra spill. Men er du i tvil bør du nok holde deg unna spillet inntil videre.

6572181[/snapback]

 

Mener det har store sammenhenger med om man raider eller ikke.

 

Jeg må innrømme jeg ikke har kontroll, men klarer meg :)

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å ikke begynne å spille.

Jeg var utrolig hekta på wow selv. I november hadde jeg 100 dager played i tillegg til at jeg gikk på skolen. Jeg var en av lederene i et av de største guildene. Jeg nedprioriterte det meste og spilte natt og dag.

Jeg klarte å trappe ned, og i januar sluttet jeg helt.

 

I hele sommer har vennene mine hatt pcene sine stående i en kjeller og spilt mye wow sammen. Jeg var nede hos dem et par ganger og lånte en pc og spilte litt, så ble det litt til og enda litt til, så blir klokka 4 på natta og de andre begynner å dra, så jeg går hjem jeg også og setter meg for å spille hjemme selv om jeg skal på jobb klokka 8. Jeg var blitt avhengig igjen, men denne gangen plukka jeg det opp fort og tok megselv i nakken før det ble for ille.

Hvis du først har vært skikkelig avhengig, så nytter det ikke å begynne å spille "casual."

Jeg har jobba for hard til å komme inn på studiene, så jeg skal ikke ødelegge det for megselv. Jeg avinstallerte spillet igjen.

Lenke til kommentar

Enig med Per-Stian her. Har du selv tro på at du klarer å begrense WoW til det det faktisk er, et gøyalt spill, og prioriterer andre ting ellers er det ingen problem å spille. Du virker å være rimelig bevisst på hva du sliter med, og da skulle jeg anta du greier å bergrense deg ifht spilletid. Om ikke kan du vel få en venn til å legge inn parental kontroll med et passord han ikke gir deg ! Har dessverre hørt om "avhengige" spillere som har måttet gjøre det på den måten :D

Lenke til kommentar

Har fundert mye over avhengihet på spilling og slikt. Har vert hektet å slikt som du sier. Snudde døgnet på hodet, ble skikkelig usosial, deppam og om eg satt skikkelig lenge så begynte jeg å mumle når eg snakket ( hørtes skikkelig mongo ut :p)

Er jo gøy når man driver med det, men det er søren meg skumle saker.

Alt annet blir dønn kjedelig. Du tenker ikke på annet en hva du skal gjøre so fort du kommer online igjen. Og du bruker gjerne tiden du ikke spiller på til å henge på Wow forum i stede for gjøre noe konstruktivt.

 

Leste en plass at når du spiller hele dagen blir utviklingen av hjernen nøytralisert. Så om du starter å spille konstant når du er 10 år til du er 20 vil du være dum og barnslig (nesten iallfal) som du var når du var ti. (Men da skal du spille endel)

 

Det jeg gjor for å slutte spillinga en gang (har vert kritisk mange ganger eg) var å begynne med gitar. Det er jo nesten som et spill

Eg tenkte slik: "Om eg bruker like mye tid på gitaren som jeg gjorde foran datan så vil eg bli sabla god på gitar." Og det funka jo fett det

Sitter fremdeles mye forran pc da, men eg spiller lite. Da jeg mener dette er mest destruktivt.

 

Edit: Har selv utrolig lyst å begynne å spille wow, men tør ikke :cry:

Prøvde trail account for noen uker siden å ble hekta på sekundet, når trailen var over så lånte jeg accounten til en kamerat av meg som var på ferie til thailand.

Spillinga gikk over stokk og stein tilslutt, så eg fant ut at jeg måtte sette en stopper for det og avinstallerte spillet. Har jo dame og greier og ho likte det ikke for å si det sånn.

 

Edit2: Vart langt dette

 

Edit3: Høhø..

 

Edit4: Skulle ønske man kunne sette livet på pause å spille wow dag og natt. Aaah

**Gamer's Heaven**

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Du mener at det å miste venner, få depresjoner og søvnproblemer er verdt det å være "god" i et spill?

6572285[/snapback]

 

Uh, jeg vet det høres forferdelig trist ut. Men jeg har vært hekta, og jeg tenker at det kanskje er verdt det. WoW er en av de få tingene jeg synes det er verdt å bruke tid på.

 

Dette får meg til å høres ut som en komplett idiot :O

6572307[/snapback]

 

Hadde du giddet å utdype litt hvorfor du synes at et spill er mer verdt å bruke tid på enn venner osv.? Ikke noe nedsettende ment, jeg klarer bare ikke helt å forstå tankegangen din.

6572485[/snapback]

 

Hvorfor det er verdt det?

Fordi du får en evig lang rus og total avkopling fra omverden. Et fint antideppresiv, bare at ting bare blir mye værre når du ikke spiller.

Når du spiller tenker du ikke på noe annet, du lever inne i verden full av utfordringer og opplevelser, der du hele veien blir belønnet.

Bare så synd at du går glipp av så mye når du spiller. :(

 

Edit: Men eg vil ikke si det er verdt det for det om.

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Jeg er i et aktivt BWL guild, men jeg har et ir life fordi. Drar ut med venner, er med på idrett, ja, jeg gjör så og si alt som ikke har med WoW og gjöre også. Selvsagt har det blitt litt mindre etter jeg begynte med WoW, men altså, jeg holder den rutinen enda.

 

Og raids osv. hvis jeg holder med bestevennen min en dag, er ute og går, "OI klokka er 18.15, jeg har BWL raid om 15 min", som oftest så drar jeg på raidet. Men i o med at 4 av mine beste venner spiller WoW, så er ikke dette det störste problemet for meg. Men ofc, jeg har mange andre venner som ikke spiller WoW også, og hvis jeg er ute med dem blir det som oftest at jeg dropper raidet, og heller får litt -DKP. Er litt snålt og si til venner som ikke har en peil. på WoW "Hade, skal hjem til BWL".

 

Men som oftest, de av vennene mine som spiller WoW, liker jo og se på når jeg gjör BWL.

Lenke til kommentar
Det jeg gjor for å slutte spillinga en gang (har vert kritisk mange ganger eg) var å begynne med gitar. Det er jo nesten som et spill

Eg tenkte slik: "Om eg bruker like mye tid på gitaren som jeg gjorde foran datan så vil eg bli sabla god på gitar." Og det funka jo fett det

Sitter fremdeles mye forran pc da, men eg spiller lite. Da jeg mener dette er mest destruktivt.

 

6577388[/snapback]

 

Her kommer et veldig viktig poeng spør du meg, det går med så sinnsykt mange timer til wow, mange har jo flere hundre dager played. Tenk på alle studiene denne tiden tilsvarer, all trening, all øving for å bli god til noe, bli flink til noe. Istedet sitter man igjen med bra gear og mange timer i et dataspill. Jeg vil for all del ikke slå alle under en kam, men jeg kunne tenkt meg og ha fått tilbake den tiden jeg brukte på wow, og brukt den til noe konstruktivt.

 

Selv har jeg drevet aktivt med musikk i snart 10 år, og kunne sikkert hatt nytte av de timene (endte vel opp med 30-40 dager played til sammen), 840 timer!). Så, min oppfordring til alle wowspillere er ikke å slutte, men å bruke litt tid til å finne på noe annet, lære noe eller bruke tiden på å bli flink til noe. Det er mye mer givende enn å bare spille.

 

Et annet aspekt med wow, som jeg synes er skummelt, er all grindingen. Spillet er basert på å grinde rep/cash/exp, og alt dette krever ingenting annet enn tid. Tid du aldri får igjen! Mener ikke å være dramatisk, men syns alle skal tenke over hvorfor de spiller, og hva de eventuelt går glipp av...

:hmm::hmm:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...