Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer meg ikke på nett.


Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har en laptop jeg ikke kommer meg på nett med. jeg har driveren til nettverkskortet innstalert.(inntegrert) Jeg har internett på 2 andre pcer i huset men med den berbare fungerer det ikke. I status på Lokal Tilkobling sender den masse men mottar ingenting. og kommer meg ikke på nett. Når jeg bruker internett explorer kommer det melding om jeg vil kjøre frakoblet modus, slik er det ikke på de andre maskinene, der er det bare og gå inn på nett med en gang pcen er på uten og koble til. Ipenene er stillt inn automatisk.

Har hatt et lingnende problem på en kompis sin laptop.

 

Takker for svar.

 

-haakie

Endret av haakie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk følgende:

Verktøy -> Alternativer for internett -> Tilkoblinger

 

Ligger det der en tilkobling av noe slag - dialup eller f.eks. pppoe? Fjern i så fall disse - det er antakeligvis derfor du får melding om arbeid i frakoblet modus.

 

Evt. kan du forsøke å kjørte en traceroute mot en IP på nettet for å se om du har kontakt ut.

 

Start -> Kjør -> CMD

Skriv tracert 193.75.75.75

 

Hvor ender tracerouten da? (Siste hopp før du får timeout)

Lenke til kommentar
greit om du skriver litt mer om hva slags nettverksutstyr du kjører, trådløst eller kabel, operativsystem, hvilke innstillinger du bruker osv. det er umulig å hjelpe deg med så lite informasjon som det du oppgir over.

6571846[/snapback]

 

Jeg har kabel. Nettverkskortet er i en thinkpad T20. Windows XP. Og som jeg tidligere har sagt> Automatisk ip og getaway og alt det der

 

Sjekk følgende:

Verktøy -> Alternativer for internett -> Tilkoblinger

 

Ligger det der en tilkobling av noe slag - dialup eller f.eks. pppoe? Fjern i så fall disse - det er antakeligvis derfor du får melding om arbeid i frakoblet modus.

 

Evt. kan du forsøke å kjørte en traceroute mot en IP på nettet for å se om du har kontakt ut.

 

Start -> Kjør -> CMD

Skriv tracert 193.75.75.75

 

Hvor ender tracerouten da? (Siste hopp før du får timeout)

6571879[/snapback]

 

 

Det ligger ingen tilkoblinger i tilkoblinger.

Og dette kommer når jeg brukte tracert kommandoen>

Sporer rute til 193.75.75.75 over maksimalt 30 hopp

1 målverten kan ikke nås

Søking fullført

Endret av haakie
Lenke til kommentar

Hei!

 

Har du sammenlignet ipconfig resultatene på maskina som ikke kommer på nett med en som kommer ut? Der skal alt unntatt IP-adr. se likt ut.

 

Du kan også prøve å release (ipconfig /release) IPen på T20 og så en renew (ipconfig /renew). Skal også da motta samme innstillinger som maskinene som funker. Bruker den veldig lang tid på renew så er det noe feil på dhcp oppsettet ditt (mest sansynlig).

 

Har du testet en annen port på switchen din? Kan være tilkoblet port som har tatt kvelden...

 

Meld tilbake med resultater da.

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har du sammenlignet ipconfig resultatene på maskina som ikke kommer på nett med en som kommer ut? Der skal alt unntatt IP-adr. se likt ut.

 

Du kan også prøve å release (ipconfig /release) IPen på T20 og så en renew (ipconfig /renew). Skal også da motta samme innstillinger som maskinene som funker. Bruker den veldig lang tid på renew så er det noe feil på dhcp oppsettet ditt (mest sansynlig).

 

Har du testet en annen port på switchen din? Kan være tilkoblet port som har tatt kvelden...

 

Meld tilbake med resultater da.

 

*Tronaldo*

6572146[/snapback]

Hva skal jeg gjøre for og fikse dhcp da?

Lenke til kommentar

DHCP-tjenesten kjøres vel på ruteren din. Du kan jo kaldstarte den og se om det hjelper. Tror nemlig man ikke har så mange måter å virkelig restarte en service på hjemmerutere...

 

En annen mulighet er jo å sette fast IP-oppsett på maskina som ikke funker (feks slik - benytter 10.0.0.x rangen som eksempel):

IP: 10.0.0.50

Subnet mask: 255.255.255.0

Gateway: 10.0.0.1 (<-- Ruter)

Pri DNS: 10.0.0.1 (<-- Ruter)

 

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men hva skal man gjøre når man ikke har lokal-tilkobling under nettverksteder?

jeg har sjekket i computer management eller datamaskin behandling, og den finner nettverkskortet der!

 

men så lurer jeg på om driveren til nettverkskortet blir innstallert når man innstallerer Chipset Driver?

 

Edit: Jeg sammenligner datamaskinbehandling med laptopen og min egen maskin.

På laptopen står det: 1394-Nettverkskort, Broadcom 440x 10/100 Intergrated Controller og Intel® PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter, men på min maskin finner jeg kun 1394-Nettverkskort.

Vil det si at maskin min ikke finner nettverkskortet?

Endret av voüshvaggi fyrsten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...