Gå til innhold

Bug med skjult-tekst og spoiler


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

La nettopp merke til en rar bug da jeg trykket på linken for å komme til siste post i en tråd (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=307819&st=2140)

 

En bruker postet noe i skjult tekst:

 

 

Klikket jeg på den åpnet jeg en brukers spoiler i signaturen:

 

 

Dersom jeg gikk tilbake og trykket på "siste side" på tråden virket det normalt, men etter enda ett forsøk skjedde det samme igjen. Bruker Firefox 1.5.0.5, men har også opplevd det i tidligere versjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Hmm, ok. Men er det ikke egentlig litt overflødig med både en skjul-tag og en spoiler-tag? Funksjonen er jo nøyaktig den samme. Personlig liker jeg skjul-boksen best, den er mer "anonym" og stikker seg ikke slik ut.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette er en gammel tråd, men jeg leter i øyeblikket etter et par andre tråder og fant med en tilfeldighet denne. Bare for å svare deg på spørsmålet ditt ex0n:

 

Skjul er til bruk for å skjule teksten, teksten skal ikke hemmeligholdes, men er nyttig fordi det blir plassbesparende og man kan bruke det så brukeren kan velge hvilken informasjon de vil se eller ikke, om det ikke er særlig viktig informasjon.

 

Spoiler er til for å "hemmeligholde" ting, den som åpner en spoiler skal være klar over at her avsløres noe som en muligens ikke visste noe om og kanskje heller ikke vil vite noe om. Det skal nøye spesifiseres over spoileren hva som blir avslørt i spoileren, eller at innholdet over i innlegget eller i tråden gir en klar indikasjon på det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...