Gå til innhold

ny harddisk funker, men kan ikke se film fra den


Anbefalte innlegg

jeg har nettopp kjøpt meg en nye harddisk, en western digital på 250gb S-ATA.

 

har den funker topp, også har jeg overført alle filmene mine til den. men nå som jeg skal se på dem fra disken... så vil den ikke spille av filmene, programmene står bare og "loader"\prøver og åpne filmen og i mens så bruker explorer.exe veldig mye av cpu, opp mot 100%, i følge oppgavebehandling.

 

håper på noen forslag til problemløsning

 

mvh kristoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at du kanskje opplever denne feilen, er at Explorer prøver å laste alle dimensjonene og lengden for visning i listen over filene. Hvis du har én eller flere filer som er korrupte, eller veldig mange filer, kan Explorer bli FUBAR'et.

 

For å løse dette problemet (og hvis du IKKE har dette problemet, bør du fortsatt gjøre det - ingen liker vel at Explorer aksesserer filene våre uten videre?):

 

1. Start->Run->"regedit"

2. Gå til HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shel lex\PropertyHandler

3. Slett "Default" verdien, som burde være "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" (FØR du sletter den).

Lenke til kommentar
Grunnen til at du kanskje opplever denne feilen, er at Explorer prøver å laste alle dimensjonene og lengden for visning i listen over filene. Hvis du har én eller flere filer som er korrupte, eller veldig mange filer, kan Explorer bli FUBAR'et.

 

For å løse dette problemet (og hvis du IKKE har dette problemet, bør du fortsatt gjøre det - ingen liker vel at Explorer aksesserer filene våre uten videre?):

 

1. Start->Run->"regedit"

2. Gå til HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shel lex\PropertyHandler

3. Slett "Default" verdien, som burde være "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" (FØR du sletter den).

6573550[/snapback]

 

men jeg finner ikke den "url" i regedit.. merkelig nok. den er ikke der rett og slett. men vis jeg legger alle filmene i seperate mapper, vil det bli bedre da?

Lenke til kommentar

Du kan kanskje prøve å legge til nyeste driver til sata kontrolleren, kanskje ikke problemet hvis du har installert driveren medfølgende hovedkortet hvis det er denne kontrolleren du bruker.

 

Ta og kopier en film fra 250gb til den gamle disken, å se om den faktisk åpner der da. Så skriv hva som skjedde da her på forumet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...