Gå til innhold

Problemer med aktivering av xp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøver å aktivere xp, men får opp at jeg har aktivert for mange ganger, så da må jeg vel ringe.

 

Når jeg trykker der det står telefon så kommer dette opp:

utennavnbt1.th.jpg

 

Ser ut som om det er noe som mangler, det står ikke noe telefon nummer heller. Så hva skal jeg gjøre?

6569664[/snapback]

 

Trykk på registrer via internett så skriver du inn navn og boe annet tull så registeres den automatisk :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvis din XP var aktivert tidligere kunne du bare tatt backup av filen wpa.dbl i fra system32 katalogen, og lagt den inn etter ny installasjon.

 

Hvis det er 1. gang du inst. så må du aktivere.... til info til en evt. senere anledning...

6569939[/snapback]

 

Den løsningen virker vel ikke med SP2 på pc'en mener jeg og huske. Godt en slipper dette tullet fra Microsoft. Jeg har kjøpt og betalt for både XP Pro og Home og vis jeg vil reinstallere Windows en gang i uka skal ikke dem forhindre meg fra det.

 

Att Microsoft sjekker att du har lovlig lisens når du bruker Windows update syntes jeg er helt greit.

Lenke til kommentar
Jeg har lovlig lisens, men har reinstallert noen ganger i det sist. Men er det ikke meningen at det skal komme opp noen telefon nummer som jeg skal ringe på screenshotet jeg la ut?

6570011[/snapback]

 

Vanligvis kommer land og nummervalg frem der, eller du kan ringe direkte til MS og velge aktivering med tlf.-taster...

Lenke til kommentar

Jo der skal komme opp noe.

Du skal kunne velge norge så skal det komme opp et grønt nummer du kan ringe å et vanlig nummer.

 

Ring det grønne nummeret det er gratis å faktisk er det en automatisk stemme som snakker til deg å leder deg gjennom prosessen.

 

Hvis du ikke velykkes så blir du satt over til en kundebehandler.

Endret av eddielie30
Lenke til kommentar

Aktivering av XP er noe av den største dritten jeg veit.. Har original Pro og Home, og det var en stund hvor jeg måtte aktivere mange ganger i løpet av en uke, og nå funker ikke internett-aktivering.. Har krangla med kundebehandlerne mange ganger... Skal bytte ut PSU, CPU, RAM og skjermkort på lørdag, så da må jeg aktivere på nytt... Vil ikke snakke med kundebehandlerne mer!

Lenke til kommentar
Hvis din XP var aktivert tidligere kunne du bare tatt backup av filen wpa.dbl i fra system32 katalogen, og lagt den inn etter ny installasjon.

 

Hvis det er 1. gang du inst. så må du aktivere.... til info til en evt. senere anledning...

6569939[/snapback]

 

Den løsningen virker vel ikke med SP2 på pc'en mener jeg og huske. Godt en slipper dette tullet fra Microsoft. Jeg har kjøpt og betalt for både XP Pro og Home og vis jeg vil reinstallere Windows en gang i uka skal ikke dem forhindre meg fra det.

 

Att Microsoft sjekker att du har lovlig lisens når du bruker Windows update syntes jeg er helt greit.

6570008[/snapback]

 

 

Vel uansett om du har kjøpt og betalt en gyldig lisens slipper du ikke unna å aktivere XP. PS! Det går fint å ta backup a file i SP2, så lenge du ikke har gjort hardware forandring.

 

Har installert XP mange ganger og alltid brukt å ta backup av filen...... Bare til info....

Lenke til kommentar

Det problemet der har eg vært borti ganske mange ganger etterhvert.

 

Det ser ut til å være følgende mønster i det: Dersom du prøver å aktivere først via internett, og det misslykkes, og deretter velger å ringe kundesupport er det ikke alltid at telefonnr kommer opp i listen. Avslutter du og begynner på nytt igjen med å velge ringe kundesupport med en gang kommer nummerene opp med en gang...

 

Snodig...

Lenke til kommentar
Prøver å aktivere xp, men får opp at jeg har aktivert for mange ganger, så da må jeg vel ringe.

 

Når jeg trykker der det står telefon så kommer dette opp:

utennavnbt1.th.jpg

 

Ser ut som om det er noe som mangler, det står ikke noe telefon nummer heller. Så hva skal jeg gjøre?

6569664[/snapback]

 

Åja, den koden skal stå på et klistermerke som er på siden av kabinettet ditt :thumbup:

Lenke til kommentar
Prøver å aktivere xp, men får opp at jeg har aktivert for mange ganger, så da må jeg vel ringe.

 

Når jeg trykker der det står telefon så kommer dette opp:

utennavnbt1.th.jpg

 

Ser ut som om det er noe som mangler, det står ikke noe telefon nummer heller. Så hva skal jeg gjøre?

6569664[/snapback]

 

Åja, den koden skal stå på et klistermerke som er på siden av kabinettet ditt :thumbup:

6575233[/snapback]

Du har virkelig ikke snøring på hva du svarer på, du?
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...