Gå til innhold

Spørsmål om returnering av varer


Anbefalte innlegg

Har satt sammen en ny PC til dama, kjøpte nytt gf-kort og harddisk på nettet.

Harddisken ser ut til å ikke virke som den skal, så jeg skal bytte den. På SHG står det ingenting om hvem som betaler frakten, er det sånn at jeg som kjøper skal betale frakten for en defekt vare de har sendt meg da? Det er ikke logisk.. Isåfall, skal det sendes som Norgespakke, eller hva? :hmm:

 

Shg har ikke skrivd en skitt om dette på hjemmesidene dems.

 

Håper/takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har satt sammen en ny PC til dama, kjøpte nytt gf-kort og harddisk på nettet.

Harddisken ser ut til å ikke virke som den skal, så jeg skal bytte den. På SHG står det ingenting om hvem som betaler frakten, er det sånn at jeg som kjøper skal betale frakten for en defekt vare de har sendt meg da? Det er ikke logisk.. Isåfall, skal det sendes som Norgespakke, eller hva? :hmm:

 

Shg har ikke skrivd en skitt om dette på hjemmesidene dems.

 

Håper/takker for svar  :thumbup:

6569471[/snapback]

 

Infoen du søker står under handelsvilkår-reklamasjonsrett på shg siden. Du betaler for retur. (I utgangspunktet ihvertfall)

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Jeg returnerte et defekt kamera til MPX nå i uken, og fikk en mail om at det var bare å oppgi kontonummeret mitt så skulle de refundere portoutgiftene.

 

De (2-3) store og seriøse nettbutikkene i Norge har forlengst skjønnt at en slik praksis lønner seg i lengden.

 

"Alle" kan selge varer på internett. Det er når du får problemer med produktet at du ser hvem du ønsker å handle mer med i fremtiden...

Lenke til kommentar
Har satt sammen en ny PC til dama, kjøpte nytt gf-kort og harddisk på nettet.

Harddisken ser ut til å ikke virke som den skal, så jeg skal bytte den.

6569471[/snapback]

Er du sikker på at harddisken "ikke virker som den skal"? Hva er symptonene? (Også greit å få oppgitt harddisketype. produsent, operativsystem og evt. servicepacks).

Lenke til kommentar
Har satt sammen en ny PC til dama, kjøpte nytt gf-kort og harddisk på nettet.

Harddisken ser ut til å ikke virke som den skal, så jeg skal bytte den.

6569471[/snapback]

Er du sikker på at harddisken "ikke virker som den skal"? Hva er symptonene? (Også greit å få oppgitt harddisketype. produsent, operativsystem og evt. servicepacks).

6571522[/snapback]

 

Ja. Jeg har beskrivd feil og hvordan jeg har testa den til SHG. Harddisken hang seg i Windows installasjonen flere ganger, var treg i Windows, andre ganger sto den bare stille under bootinga og gjorde ikke noe mer. Prøvde å legge inn Windows på nytt 2-3 ganger på to forskjellige maskiner, forskjellige Sata kabler.. Det meste egentlig, men fremdeles er den ustabil, henger seg, andre ganger finner den ikke harddisken.

 

Jeg vet ikke om det kommer av at harddisken er en SATA2-disk og hovedkortene jeg har testa det på er SATA1, men det sto klart og tydelig at harddisken var bakoverkompitabel, dessuten har jeg også prøvd å sette jumperen bak på harddisken ned til SATA1, men det virka ikke heller..

 

 

EDIT: Maxtor DiamondMax 10 160gig harddisk. Win XP med SP2 integrert

Kom heller fram til at vi bare selger harddisken og kjøper ny på Datakjeden istedet, for jeg aner ikke om SHG finner feilen, eller det kan bare hende at den sier at harddisken kun er SATA2 kompitabel, og da skal dem ha 400kr i testgebyr...

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...