Gå til innhold

Nye bilder av Red Steel *nå litt info*


TCi

Anbefalte innlegg

Otori (the hero's Japanese mentor)

The hero's first contact in Japan, Otori, will become a veritable mentor. An ex-Yakuza who left the organization for moral reasons and to protect his daughter, Mariko, he owns a Dojo. The hero spends a lot of time with him. Along with other traditional martial arts, he is a sword master and will share his wealth of knowledge with the hero. For him, the sword is not a weapon, but a necessary tool in learning self-mastery. The reasons for using it must be noble and justified. Having already been involved with the Japanese mafia, he refuses to help the hero directly, by implicating himself in that world.

 

Isao Sato (Miyu's father, an important Oyabun saved by the hero in the first sequence

Isao Sato is the father of Miyu, the hero's fiancé. During a meeting in a Los Angeles restaurant, you are going to prevent an attempt to assassinate him. He is Oyabun to one of the most important Tokyo families and, for the last several years, he has attempted to carry out his business dealings in a more legal fashion. His sword, the Katana Giri, is the traditional symbol of Oyabun's power in his family. The attackers fail at their attempt and kidnap Miyu, with hopes of putting pressure on him. Wounded during the attack and dying, Sato gives his sword to the hero who promises to save his daughter.

 

Tokai (main enemy)

Tokai is the main bad guy in Red Steel. A young Yakuza godfather (Oyabun), he is driven by a thirst for power and the desire to tear apart the Yakuza system. He is a brilliant archetype of modern change and wants, above all, to bring about the downfall of traditional constraints in order to rise to power through illegal activities in all possible markets. Despite his goals, his official stance is one of respect towards tradition. His attempt to take power hides a strong personal ambition and an implacable obsessive desire for revenge. To achieve his desires, he must have the Sato sword.

 

Harry Tanner (boss of the club)

Tanner is the hero's first real link with the Japanese underworld. He runs a club in which the Yakuzas spend a lot of time and has quite a few connections with them. Because he is a victim of Tokai's campaign and is friends with Sato, he agrees to help the hero in his quest. Tanner organizes a meeting with the distressed Yakuzas. The hero will often return to see him in the night club, to obtain information and for weapons training.

 

His club attracts not only the Yakuzas, but also members of the jet set, who enjoy slumming it in a decor which contrasts modern Japanese design with the by-gone charm of the American gangster era. The main attraction is a private shooting range where VIPs come to have fun and test any weapon they like, with the advice of the revered Kajima.

 

Mother Reiko (legitimate geisha boss)

Mother Reiko is one of the Yakuzas who the hero meets in Harry's club. Shocked by the disappearance of Sato, she comes to ask the player to free the Geisha neighbourhoods from the clutches of "Mama-san" and Tokai's pimps.

 

Kenzo (financial clan boss)

Kenzo is the boss of the Shiba Financial Group bank. Although he is powerful, he is very cowardly, even paranoid, and easily falls into Tokai's clutches after Sato's disappearance. The player will have to get to his office, fending off Tokai's men along the way, to convince him to join in his effort. As he is powerful but handicapped, Kenzo has a lieutenant and many Yakuzas working for him.

 

red-steel021.jpg

red-steel016.jpg

red-steel020.jpg

red-steel017.jpg

 

 

La til flere her...

 

Flere her:

http://wii-fan.net/nyheter/flere-red-steel-bilder.html

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke dette spillet helt... på E3 spilte de jo dette på scenen... der de viste hvordan man blant annet sloss med sverd. Men han som spilte syntest jeg hadde litt nærmest usansynlig kontroll. Og hva skjer når han holder sverdet mot halsen til fienden? :dontgetit: Går det seriøst ann?

 

Edit: Ellers virker det som et nokså bra spill... ser i alle fall ut til å bli det mest intressante FPS spillet til Wii :thumbup:

Endret av Tøffli
Lenke til kommentar

Det som var demonstrert på scenen på E3 var vel selve spillet. Men traileren som ble utgitt var en demontrasjon om hvordan de ville at kontrollen og spillet skulle bli. Litt lureri, men de holder visstnok med å forbedrer kontrollen, slik at du kan styre sverdet og bevegelsene slik som på traileren. Vi får se, venter i spenning på lanseringen. Dette skal jeg ha!

Lenke til kommentar

Ååååkay! Jeg satt og lurte på om Nintendo skulle ha oss til å tro at man faktisk kunne holde sverdet 1mm fra halsen til fienden samtidig som han var i bevegelse ;)

Men da var det nok på traileren jeg så det da, og ikke på Stage demonstrasjonen!

 

Men det skal bli snadder å spille dette spillet. Blir sikkert morsomt å være skikkelig kløne i FPS igjen, akkurat som første gang med mus/tast og stikker :!:

Lenke til kommentar
Flott grafikk! Liker spesielt refleksjonene på personene, og at skyggene ikke er kvasse. :)

6569317[/snapback]

Bildene er nok pusset opp noe. De er mest sannsynlig tatt fra en utviklerkit med høyere oppløsning og AA.

 

Men det er ikke umulig at Wii kan kjøre FSAA i en viss grad. Gamecube gjorde det på en rekke spill (mest visse objekter).

Lenke til kommentar

Ja siden dette spillet blei annonsert så satt eg dette i rekken av spill som skal handles på dagen. Om grafikken blir oppimot det vi ser på bildene er det absolutt godkjent for min del i hvertfall. Eg gleder meg virkelig til å kunne spille FPS på Wii, det blir herlig altså! :)

Lenke til kommentar
Håper bare at kontrollene blir litt mer 1:1 wiimote\sverdbevegelse enn det de viste på E3. Slik jeg forstod det fra E3 hadde jo karakteren et begrenset antall bevegelser, spillet valgte bare ut den bevegelsen som lå nærmest det spilleren gjorde med kontrolleren. Eller tar jeg feil?

6570039[/snapback]

 

Du er inne på noe der. Men de skulle ihvertfal ta kritikken til betraktning og gjøtr forbedringer på kontrollern. Men så melder jo det problemet seg at det blir vanskelig for AI å kunne reagere på dine handlinger. Normalt vil jo AI vere forhåndsprogrammert til å kunne imøtekomme dine handlinger.

 

Men vi håper da i det minste på ein fungerende løsning :)

Lenke til kommentar
Håper bare at kontrollene blir litt mer 1:1 wiimote\sverdbevegelse enn det de viste på E3. Slik jeg forstod det fra E3 hadde jo karakteren et begrenset antall bevegelser, spillet valgte bare ut den bevegelsen som lå nærmest det spilleren gjorde med kontrolleren. Eller tar jeg feil?

6570039[/snapback]

 

Du er inne på noe der. Men de skulle ihvertfal ta kritikken til betraktning og gjøtr forbedringer på kontrollern. Men så melder jo det problemet seg at det blir vanskelig for AI å kunne reagere på dine handlinger. Normalt vil jo AI vere forhåndsprogrammert til å kunne imøtekomme dine handlinger.

 

Men vi håper da i det minste på ein fungerende løsning :)

6570110[/snapback]

 

Jeg sier ikke at det er enkelt, jeg sier bare at jeg vil ha det. :tease:

Men ja, det hadde vært interessant å være flue på veggen hos utviklerne når de satte seg ned og begynte å diskutere hvordan de skulle løse fri sverdkamp.

 

Jeg håper bare at Lucasarts kommer opp med en solid løsning på det. Me want lightsaber! :)

Lenke til kommentar
Håper bare at kontrollene blir litt mer 1:1 wiimote\sverdbevegelse enn det de viste på E3. Slik jeg forstod det fra E3 hadde jo karakteren et begrenset antall bevegelser, spillet valgte bare ut den bevegelsen som lå nærmest det spilleren gjorde med kontrolleren. Eller tar jeg feil?

6570039[/snapback]

Det stemmer. Ubisoft jobber visstnok med å forbedre kontrollen. Det er mulig at vi kan få 1:1 bevegelser, håper på dette selv.

 

Tror mye av grunnen var AI at de brukte bestemte bevegelser. De har ennå ganske god tid til å se om de kan klare å få til spillet likt som i traileren.

Lenke til kommentar

Det jeg lurer litt på er om vi kan hogge armer og bein av folk ? Er det noe jeg savner så er det litt mer realisme i spill når det kommer til bruk av våpen. F.eks i mange FPS spill tåler fienden 20 slag med sverd uten å få en skramme og så falle død om og det siver en blodflekk ut bak dem. Noen fiender tåler også 3 raketter og to magasin med maskingevær før de detter i bakken for så å gå i oppløsning og forsvinne.

Lenke til kommentar
Har mine tvil til 1:1, skal vel ein god del koding til for å få til noko sånt?, men det hadde vært genialt.

6571593[/snapback]

1:1 hadde vært helt forferdelig. For det første hadde det blitt så godt som umulig å gjøre kule triks, for det andre hadde man blitt sliten i armen med en gang.

6572741[/snapback]

 

Og vi hadde mest sannsynlig fåt ein AI på lik linje med ein gråstein( Sef. om utviklerene ikkje er geniale på AI-koding :wee:)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...