Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vil ha sub i Peugeot 406 uten å gjøre........


hojo

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en Peugeot 406 2.0 HDI 2000mod. Den er utstyrt med det nest beste "anlegget" som var mulig å få da den var kjøpt! Det vil si at den har orginal cd-veksler(i bagasje rom) styrepanel for "anlegget" intigrert i selve dashbordet og anlegget kan også fjernstyres ved bilrattet (det er clarion som har levert anlegget i bilen)

 

Bilde av cd-veksleren:

cdveksler1.JPG

 

 

Bilde av styrepanelet for anlegget:

orginal%20spiller1.JPG

 

Bilde av fjernstyring:

fjernstyring%20av%20anlegget1.JPG

 

Anlegget i bilene er helt ok, man kan jo ikke forvente alt for mye av et orginal anlegg.

 

Det som mangler for at man skal få en enda bedre musikkopplevelse er selfølgelig en dypere bass. For å få det så må man jo ha en subwoofer, da snakker jeg ikke om et "bass monster".

 

Siden det orginale "anlegget" har mange kjekke finesser og samtidig som jeg ikke har lyst til å koble/rote i det orginale opplegget for mye, så lurer jeg på om det er er mulig å bare koble til en subwoofer til det orginale?

 

 

Håper noen som kan svare på dette!

Endret av hojo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom du har signalutgang på spelaren for subwoofer så skal det være grei skuring, men er litt skeptisk sidan det er originalt. Om du kan kople deg til ein høgtalarutgang med forsterkaren veit eg ikkje :hmm:

6568399[/snapback]

 

Er litt redd for at det ikke er noe signal utgang fra spilleren! Hvis det er det så er det jo grei skuring som du sier!

 

Er det ikke signal utgang på spilleren så er det værre ja! Er det noen som vet om det er mulig å koble seg på en høyttaler utgang?

 

Og er det noen som tilfeldigvis vet nøyaktige spesifikasjoner og tilkoblinger på dette anlegget? (se bilde over)

Lenke til kommentar
Ta en titt på JL Audio CleanSweep  ;) Koster rundt 2500 kr og selges i USA hvertfall. Er en dyr løsning, men gjør jobben :cool:

6569175[/snapback]

 

JA det er en mulighet dette! men også en dyr løsning! man vet jo heller ikke om det vil fungere etter ønske!

 

Fant en tidligere post der du hadde et lignende ønske/problem som meg i en Grand vitara, hva ble din løsning?

Lenke til kommentar
Ta en titt på JL Audio CleanSweep  ;) Koster rundt 2500 kr og selges i USA hvertfall. Er en dyr løsning, men gjør jobben :cool:

6569175[/snapback]

 

JA det er en mulighet dette! men også en dyr løsning! man vet jo heller ikke om det vil fungere etter ønske!

 

Fant en tidligere post der du hadde et lignende ønske/problem som meg i en Grand vitara, hva ble din løsning?

6569373[/snapback]

 

Bilen har ikke blitt kjøpt enda... :mad: Var bare det at Passaten jeg prøvekjørte hadde så nydelig Dynaudio anlegg til 14k, så det ble skikkelig nedtur med Suzukis pappelementer :p

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha det enklest mulig:

Bytt alle de originale høyttalerene til et hvilket som helst par i samme størrelse. Du skal kun bruke kraften fra den originale spilleren som ikke er så mye. Rimelige høyttalere fra biltema vil i dette tilfellet være ypperlig.

Når det gjelder subben:

Du kan alltids finne en aktiv sub. Da slipper du knote med å lage kasse og kjøpe forsterker osv.

Dersom du skulle bestemme deg for å bruke forsetrker(e) i bilen din anbefaler jeg U.S.Amps.

Se www.usamps.com for mere info.

Endret av brickz
Lenke til kommentar
Hvis du vil ha det enklest mulig:

Bytt alle de originale høyttalerene til et hvilket som helst par i samme størrelse. Du skal kun bruke kraften fra den originale spilleren som ikke er så mye. Rimelige høyttalere fra biltema vil i dette tilfellet være ypperlig.

Når det gjelder subben:

Du kan alltids finne en aktiv sub. Da slipper du knote med å lage kasse og kjøpe forsterker osv.

Dersom du skulle bestemme deg for å bruke forsetrker(e) i bilen din anbefaler jeg U.S.Amps.

Se www.usamps.com for mere info.

6571317[/snapback]

 

Er ganske sikker på at rimelige høytalere fra biltema ikke vil gjøre lyden verken pener eller høyere i den bilen der. Modern har en 406 med originalt anlegg og det spiller bedre en disse feiltema høytalerne gjør bare så det er sagt.

 

Hvorfor i all verden skal han kjøpe forsterkere fra usamps når han kan kjøpe like bra produkt her i norge til det jeg vil tro er samme prisen?

Har du prøvd usamps siden du anbefaller det?

Endret av kadett
Lenke til kommentar

 

Er ganske sikker på at rimelige høytalere fra biltema ikke vil gjøre lyden verken pener eller høyere i den bilen der. Modern har en 406 med originalt anlegg og det spiller bedre en disse feiltema høytalerne gjør bare så det er sagt.

 

Hvorfor i all verden skal han kjøpe forsterkere fra usamps når han kan kjøpe like bra produkt her i norge til det jeg vil tro er samme prisen?

Har du prøvd usamps siden du anbefaller det?

6573068[/snapback]

 

Høytallere fra biltema er uansett mye bedre en de papphøyttalerne som står i fra fabrikken. Og når du skal drive høytalerne i dørene med fabrikkinstallert anlegg er det ikke vits i å bruke mer en nødvendig. Jeg er derimot enig at skal man bruke forsterker ville jeg holdt meg unna feiltema sine høyttalere :thumbup:

 

Jeg bruker selv USAmps i bilen min ja. Alle forsterkerene mine er USAmps og er veldig godt fornøyd.

Lenke til kommentar
Du eier vel tilfeldigvis ikke dene customz sjappa som selger us amps i norge?

6573126[/snapback]

Jo, det stemmer.

6573172[/snapback]

 

Kom som et skudd fra løse luften!

Vet du hvorfor jeg gjettet det? fordi du anbefaller produkter som er totalt ukjent for meg og jeg vet vanligvis hva som finnes av produkter i dette vidstrakte land. Ikke nok med det så er spesifikasjonene på disse ampene under hver tvil.

Men en ting skal du ha, hvist du er fohandler av RE XXx må jeg bare gratulere for det er et kjempeprodukt :thumbup:

Lenke til kommentar

Noen som har demontert styrepanelet for anlegget i en peugeot 406 her da? Har greid og fått ut det øverste displayet men vet ikke hvordan jeg skal få ut resten!

 

(se bilde i første post så skjønner dere hva jeg mener)

Endret av hojo
Lenke til kommentar
Noen som har demontert styrepanelet for anlegget i en peugeot 406 her da? Har greid og fått ut det øverste displayet men vet ikke hvordan jeg skal få ut resten!

 

(se bilde i første post så skjønner dere hva jeg mener)

6574168[/snapback]

 

Brekkjern og hammer funker godt det ;)

 

Hvorfor velge Biltema når man kan kjøpe Dynabel til samme pris? De kan hvertfall sakene sine :yes:

Endret av moestue
Lenke til kommentar

Fikk jo ut Spilleren til slutt!

 

Her har dere noen bilder så får dere si hva dere tror!

 

Bilde 1:

121_2173_1.JPG

 

Bilde 2:

121_2174_2.JPG

 

Bilde 3:

121_2179_3.JPG

 

Bilde 4:

121_2180_4.JPG

 

Bilde 5:

121_2178_5.JPG

 

 

 

PÅ bilde 2 så ser dere at det er ledige tilkoblinger på den grønne og gule konektoren.

Hva det er til er vet ikke jeg, men kanskje noen av dere vet?

 

PÅ bilde 5 er det bildet av merkelappen på spilleren. Fikk ikke til å ta et bilde der det er mulig å lese teksten. Men hvis dere søker på Clarion PU-1633 A så finner man kanskje noe som jeg er ute etter Det som kommer frem i søkeresultatet er bare tyske sider, for å si det enkelt så er ikke jeg noen tysk ekspert så hvis noen kunne ta en titt å si hva de tror, så hadde jeg hvert takknemmelig for det!

Lenke til kommentar
Bytt hoved-enheten din i en hvilken som helst Clarion med linjeutgang. Da vil fremdeles styringen på rattet og alt det dillet der fungere. OG du kan da koble til akkurat den subben du vil.

6575469[/snapback]

 

Så du mener at det ikke er noe linje utgang på den orginale spilleren som vist over i bilde 2 og 3!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...