Gå til innhold

PlayStation 2 outselling Xbox 360 in US


Knebel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ps2 selger på gameplay og Next Gen konsollen selger på mere skryt og hype.

De fleste er nok enige når jeg sier at PS2 har veldig mange bra titler.

 

Konsoll krig som pågår nå er bare prat om Next Gen og grafikk, mens vi glemmer at gameplay er minst like viktig.

 

Derfor kanskje Wii som kommer til å gå av med seieren her. De satser mere på gameplay enn grafikk.

 

Jeg har lært at INGEN konsoller som kan måle seg mot en bra PC uansett.

For min del spiller jeg konsoll spill for gameplay og PC for å få beste grafikken + gameplay.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

For min del virker det som en usannsynlighet at noen konsoll kommer til å ta over tronen til PS navnet.

Mulig Wii kommer til å klatre meget høyt opp, og Xbox få en større andel enn før, men å ta over for Playstation? Det har jeg aldri sett på som mulig :dontgetit:

 

Det at PS2 femdeles selger som varmt hvetebrød er jo et bevis på dette... men det er ikke noe porblem for meg. Så lenge MS holder liv i 360 så kan jeg godt være eneste som har den for den saks skyld ;)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Xbox 360 i vinter... og ps2 nå like før sommerferien.

 

Angrer litt på 360-kjøpet - den har en del kule titler og mange fler kommer frem til neste E3 - men jeg burde nøyd meg med ps2 i et år først. Den har MANGE gode og billige titler for oss som ikke har kjøpt den før nå.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
For min del virker det som en usannsynlighet at noen konsoll kommer til å ta over tronen til PS navnet.

Mulig Wii kommer til å klatre meget høyt opp, og Xbox få en større andel enn før, men å ta over for Playstation? Det har jeg aldri sett på som mulig  :dontgetit:

 

Det var en del som sa det samme om Nintendo for ti år siden, da de fremdeles var kongen på haugen... kjenn spillhistorien din. :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
For min del virker det som en usannsynlighet at noen konsoll kommer til å ta over tronen til PS navnet.

Mulig Wii kommer til å klatre meget høyt opp, og Xbox få en større andel enn før, men å ta over for Playstation? Det har jeg aldri sett på som mulig  :dontgetit:

 

Det var en del som sa det samme om Nintendo for ti år siden, da de fremdeles var kongen på haugen... kjenn spillhistorien din. :)

6568613[/snapback]

 

Hehehe, du sier noe! Det er bare det at PS2 fremdeles selger slik som dette, som mest sannsynlig vil føre til at de som har en PS2, ser seg fornøyd med den, og vil derfor også ha seg en PS3. Men nå virker det jo også som om merkenavnet Xbox vokser, og Wii vekker interessen til mange.

Har f.eks lagt merke til at i tegneserier som Nemi, M osv... sier man ikke lenger Playstation når de nevner en spillekonsoll, men Xbox :tease:

Lenke til kommentar

Det som er litt ''drit for noen'' er at pc'ene må heile veien oppgraderes viss du vill spille nye tittler.

Men igjen så får du betre grafikk osv på pc,men ulempen er at det kan bli en dyr underholdning.

 

Det eg liker med konsoll var at vi satt 4stk forran n64 og goldeneye,både morsomt og litt sosialt.Men skytespill som det egner seg betre til pc,pga mye betre kontroll med mus og tastatur.

Lenke til kommentar

Er ikke så rart at PS2 selger mye for tiden. Mye er grunnet prisen og formen. Den nye slim modellen kan du jo presse inn i en hver husholdning uten at den skiller seg for mye ut. Verre med Xbox 360 som er ganske stor pluss en gigantisk strømforsyning, og verre blir det jo når PS 3 kommer. Den er jo DIIIGer.. dessuten kan PS2 skryte av bred spillstall samt spill som Buzz, singstar og rockstar? som jeg tror er spill som gav PS2 en bredere målgruppe.

Lenke til kommentar

Det er ikke overraskende overhodet. Playstation er ett ufattelig stort varemerke og det har blitt like vanlig som en kaffetrakter i norske hus. Andre konsoller som Xbox og Gamecube har blitt 3djeparts konsoller for folk med spesiell interesse. Folk kjøper gjerne PS2 OG Gamecube f.eks men jeg kjenner ingen som har kuttet ut Playstation helt.

 

Hvorfor Playstation er så stort ? Tja da Playstation 1 ble lansert ble vi introdusert til spillrevolusjon. Jeg husker det så godt siden det var så enorm til overgang fra Nintendo til Playstation, rettere sagt fra Super Mario Bros til Tekken. :)

Så Playstation fikk jo tak i spillavtaler med de råeste utviklingsselskapene og nå flere år etter er dette en veldig trygg konsoll som de vet kommer til å selge uansett.

 

PS2 sine lanseringstitler var kanskje så som så i forhold til PS3 sine titler men PS2 solgte ekstremt den også. Personlig tror jeg det er umulig å vinne over Sony i denne konsollkrigen. De har vunnet hjertene til spillere verden rundt og de sitter tross alt med de råeste spilltitlene. Playstation har kommet for å bli selv om Xbox og Nintendo brukere skulle ønske de fikk litt mer oppmerksomhet.

 

Dessuten er konsollen en japansk ingeniørkunst av en maskin. Selv 5 år etter lansering er Playstation 2 en umulig konkurrent for Xbox360. Det er rimelig sterkt !

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Personlig tror jeg det er umulig å vinne over Sony i denne konsollkrigen.

 

Igjen, andre aktører har vært i samme posisjon før. Ingen er kongen på haugen for alltid.

Tror selvsagt ikke Sony går fra hero til zero på et par måneder, men blir svært spennende å se hvordan PS3 gjør det i årene fremover. :)

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke skjønne at du er så sikker på at PS3 vinner "konsollkrigen". Jeg har selv en PS2 og alle de store spilla MGS,FF, GTA osv osv osv. Og har alltid sagt at PS2 er bedre enn xbox selv om xboxen på papiret var en sterkere konsoll. Mye av dette var jo pga av spillene men også pga utformingen på konsollen. Xboxen var stor å klompete og direkte forferdelig å se på, mens PS2'en var mindre og penere og se på. Jeg ventet spent på PS3 som så mange her og ble overraska når X360 fikk et så enormt forsprang med sin lansering. Dette var en av grunnene til at jeg investerte i en 360 selv om jeg ALDRI har likt xbox. Og det er nok mange fler enn meg som vil oppleve nextgen nå og ikke en gang i fremtiden. Dessuten ble jeg utrolig skuffet over designen på PS3. Det må være noe med det styggeste som er produsert av konsoller, og kan med hånden på hjertet si at X360 er en mye vakrere konsoll en PS3.

En annen ting er alle disse lanseringsspillene det er sånn ståhei om. PS3 har noen eksklusive titler til sin lansering, MEN ingen av disse titlene er blant de store til PS. Heavenly sword, warhawk osv. Dette kan føre til en laber start på PS3 sin karriere, noe som kan føre til at X360 sitt forsprang kan bli enda større. Hadde PS3 stilt opp i startgropa med et MGS eller FF spill hadde jeg hatt mye større tro på konsollen.

Gidder knapt nevne prisen da den selvfølgelig kommer til å bli en faktor for alle andre enn hardcore sony fans.

En annen ting som skuffet meg var håndkontrollen. Den første banan kontrollen så jo foresten helt bak mål ut. Kan ikke tenke meg at den kunne bli noe bra og holdt. Og lansere den gode gamle Dual Shock kontrollen skuffet meg, men kan godt være genialt fra Sony sin side. Kontrollen er godt arbeid inn i markedet og du finner knapt noen som aldri har tatt i de god gamle kontrollene fra Sony. Dette kanfort være positivt for salget, selv om kontrollen er dårligere en 360 sin kontroll. Derfor tror jeg det er umulig å spå hvem som vinner konsollkrigen på dette tidspunkt. Sony har arbeidet seg godt inn i markedet med sitt PS varemerke, men jeg tør ikke sette noen ting på at de kommer til å gå seirende ut av vinner. Er ikke mange år siden Nintendo var king of the hill og bare hvilte seg på laubærene sine ,eller hva det nå heter, da en liten nykommer fra sony kom sigende inn bakfra og dyttet stakkars Nintendo ned.

 

Og litt On Topic:

Et hvert produkt har en egen PLC kurve. (Produckt Life Cycle). I denne kurven er X360 enda i markedsintroduksjonsfasen mens PS2 befinner seg mettelsefasen. Derfor er det jo faktisk helt logisk at PS2 selger mer en Xbox 360.

Lenke til kommentar

Metal Gear Solid 4 , Final Fantasy XIII, Tekken, Vision GT (Gran Turismo 5) er blant titlene da. Så det er faktisk en ganske stor lansering framfor Playstation 2 sin. Ikke bare er det nye spill i sjangeren men det er jo nyskapning i alle disse titlene. Her er det ikke bare snakk om grafikkoppgradering men et teknologisk sprang takket være Cell. Men det er ikke bare disse titlene jeg gleder meg til. Jeg gleder meg også til Heavenly Sword, MotorStorm, Eight Days (Min favoritt) blant annet. Det er ganske mange utrolig gode titler og maskinen er ikke lansert enda.

 

Angående design som du nevner så er jeg grafisk designer selv blant annet og jeg syns ikke Xbox360 er fin i det hele tatt. PS3 er ikke et mesterverk det heller men jeg liker den bedre enn Xboxen sin avlange kurveform.

 

Det eneste PS3 har som trekker ned ved denne lanseringen er selve prisen, men igjen sett fra ett annet standpunkt så er det egentlig et genistrek. Blueray vil bli den nye standarden (Vet en del av dere har lest om HDDVD men Blueray er bedre egnet for film og spill. Raskere og sikrere kort fortalt). Og hva bedre er det enn å slippe konsollen blant norske stuer når de trenger blueray på det meste ? :)

Er mange gamle og nyere filmer som kommer snart på Blueray og da mener jeg faktisk veldig snart. Mission Impossible 3 vil bli sluppet på blueray blant annet.

 

Så jeg har faktisk tro på at PS3 ikke bare vil selge like mye som PS2, men faktisk selge ekstremt mye mer da de har ikke bare spillere som kunder denne gangen, men filmelskere også.

 

Dette er da bare min mening. Har ihvertfall forklart meg :)

Lenke til kommentar
Metal Gear Solid 4 , Final Fantasy XIII, Tekken, Vision GT (Gran Turismo 5) er blant titlene da. Så det er faktisk en ganske stor lansering framfor Playstation 2 sin.

 

Litt offtopic, men.. sier du at MGS4 og FF XIII blir lanseringstitler? Har du en kilde på dette?

Er oppriktig nysgjerrig, siden alle post-E3-artiklene jeg har lest spår at de kommer først neste år. :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Metal Gear Solid 4 , Final Fantasy XIII, Tekken, Vision GT (Gran Turismo 5) er blant titlene da. Så det er faktisk en ganske stor lansering framfor Playstation 2 sin.

 

Litt offtopic, men.. sier du at MGS4 og FF XIII blir lanseringstitler? Har du en kilde på dette?

Er oppriktig nysgjerrig, siden alle post-E3-artiklene jeg har lest spår at de kommer først neste år. :)

6569070[/snapback]

NEI, og igjen NEI. Både MGS4 og FFXIII har due i 2007.. Og jeg tror FFXIII vil drøye heeeeelt til slutten av 07 pga det faktum at XII ikke kommer før i høst i USA.

 

Ellers tror jeg også Heavenly Sword ble delayed, men om dette er bare noe jeg har glansa her (ergo lite troverdig), eller fått fra et annet hold, husker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Hehe jeg vurderer faktisk kjøpe meg en PS2 bare for God of war jeg :) Har fra før en Xbox og en X360, men God of war ser så ufattelig bra ut ;)

6569236[/snapback]

 

Jeg kjøpte ps2 pga Guitar Hero og God of War. Anbefales. Men Ninja Gaiden Black er hakket skarpere enn GoW synes nå jeg... :)

6569251[/snapback]

 

Har (selvfølgelig) Ninja Gaiden, og syns det er enormt fengende, men så er det at jeg har bestandig hatt en lidenskap for gamle hellas og guder og slikt :) Regnet på det og fant ut det ville koste meg ca 1200 kr for å få en PS2 slim og GoW inn i huset :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...