Gå til innhold

[IKKE LØST]Best av ubuntu 6.06 og suse 10.1?


Gjest Slettet+142

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+142

Bare lurer på kass av de som e best.. Skal (prøve å) kjøre noe webserver og montere noen harddisker med litt at hvert...

Endret av Slettet+142
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare lurer på kass av de som e best.. Skal (prøve å) kjøre noe webserver og montere noen harddisker med litt at hvert...

6567766[/snapback]

 

 

For et spørsmål! Det er nesten (bare nesten) like ille som hva er beste av Intel og AMD (Intel seff :!: :tease: )

 

Hvis du ikke har tidligere *nix erfaring er Ubuntu deilig. Men prøv flere og se hva du :love: mest!

Lenke til kommentar

"For et spørsmål! Det er nesten (bare nesten) like ille som hva er beste av Intel og AMD (Intel seff laugh.gif harhar.gif )

 

Hvis du ikke har tidligere *nix erfaring er Ubuntu deilig. Men prøv flere og se hva du wub.gif mest!"

 

Fasiten er : still helst ikkje dumme spyrgsmål i dette forumet her. Du skal veta det meste fyr du spyr.

Endret av Tinker
Lenke til kommentar

Unnskyld da; var bare måten spørsmålet var stillt på jeg måtte le litt av :/

 

Personelig har jeg nesten ingen linuxerfaring... Har prøvd noen få distroer, og jeg må si at ubuntu var den jeg likte best :/

 

Subjektive og Objektive meninger må man være forsiktike med :/

 

Er melon bedre enn banan? Det kommer ann på personen som smaker...

Lenke til kommentar

Vel, jeg vil ikke si at det ene automatisk er bedre enn det andre. Men jeg har tenkt en del på slikt selv, i forhold til jobb, og slik det ser ut er Novell sin Suse langt mer kommersielt drevet og utbredt enn Ubuntu. I dag. Fremtiden kan ingen spå.

 

Slik sett kan Suse være mer "fornuftig" å lære seg enn andre distroer. Når det er sagt fins er det selvfølgelig mange andre kommersielt utbredte distroer som er like "lure" å starte med.

 

Men som tidligere sagt: Det er to distroer av linux som kan utføre de samme tingene på litt forskjellig måte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142
Skal ligge på CD'en, eller så er det bare å bruk pakkesystemet (som du også burde bruke istedefor å kompilere).

6616194[/snapback]

rpm var "ikkje støttet" :ermm:

 

edit: god natt :p

Endret av Slettet+142
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142
mandriva, suse og fedora bruker vel .rpm, ubuntu bruker .deb-filer. Du skal ikke, jeg gjentar ikke installere fra rpm eller kildekode i ubuntu. Bruk legg til/fjern eller Synaptic Package Manager.

6616219[/snapback]

kor finner eg sånt til php og apache?

Lenke til kommentar
mandriva, suse og fedora bruker vel .rpm, ubuntu bruker .deb-filer. Du skal ikke, jeg gjentar ikke installere fra rpm eller kildekode i ubuntu. Bruk legg til/fjern eller Synaptic Package Manager.

6616219[/snapback]

kor finner eg sånt til php og apache?

6617993[/snapback]

mandriva, suse og fedora bruker vel .rpm, ubuntu bruker .deb-filer. Du skal ikke, jeg gjentar ikke installere fra rpm eller kildekode i ubuntu. Bruk legg til/fjern eller Synaptic Package Manager.

6616219[/snapback]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142
mandriva, suse og fedora bruker vel .rpm, ubuntu bruker .deb-filer. Du skal ikke, jeg gjentar ikke installere fra rpm eller kildekode i ubuntu. Bruk legg til/fjern eller Synaptic Package Manager.

6616219[/snapback]

kor finner eg sånt til php og apache?

6617993[/snapback]

mandriva, suse og fedora bruker vel .rpm, ubuntu bruker .deb-filer. Du skal ikke, jeg gjentar ikke installere fra rpm eller kildekode i ubuntu. Bruk legg til/fjern eller Synaptic Package Manager.

6616219[/snapback]

6618095[/snapback]

 

 

og ka skjer då hvis eg har innstallert alt under Utvikling og Systemverktøy uten å finne det då?

 

innstallere Ubuntu Server?

Endret av Slettet+142
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...