Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nødvendig med strøm til skjermkort?


Anbefalte innlegg

Jeg har en pc der jeg mistenker at PSU har tatt kvelden (Det skjer null og niks når jeg prøver å skru på maskinen).

 

Har derfor tenkt å prøve med en annen PSU når jeg kommer hjem fra jobb.

 

Skjermkortet som står i maskinen har ekstra strøm fra (den defekte) PSUen, men den PSUen jeg vil teste med har ikke PCI-E strømkontakt. Spørsmålet er da:

 

Vil skjermkortet fungere uten å ha koblet til denne kontakten??

 

(Tenkte det var greit å spørre før jeg skrur ut alt som er koblet til)

 

EDIT: Er det forresten noe annet enn defekt PSU som gir det symptomet at det ikke skjer noen verdens ting når man vil skru på pcen?

Endret av stiankd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjermkortet vil ikke fungere uten strøm.

 

Det er sikkert mange ting som kan lage slike symptomer, men PSU er det første jeg vile tenke på.

6567192[/snapback]

 

Der må jeg stoppe deg, jeg har et powercolor x800xl som jeg både bruker til spill og desktop. Jeg bruker ikke den ekstra strømkontakten.

 

Men uansett så nevner ikke trådstarter noen om kort-type.

Lenke til kommentar
Skjermkortet vil ikke fungere uten strøm.

 

Det er sikkert mange ting som kan lage slike symptomer, men PSU er det første jeg vile tenke på.

6567192[/snapback]

 

Der må jeg stoppe deg, jeg har et powercolor x800xl som jeg både bruker til spill og desktop. Jeg bruker ikke den ekstra strømkontakten.

 

Men uansett så nevner ikke trådstarter noen om kort-type.

6567205[/snapback]

 

 

Beklager at jeg ikke skrev det, men det dreier seg om et X800XT-kort

Lenke til kommentar

Takk for svar så langt, jeg vet vet nå at strømforsyningen er defekt, men da den tok kvelden har den tydelig tatt med seg noen andre komponenter også..

 

Jeg prøvde på nytt med en ny strømforsyning som jeg vet virker, og da starter kabinettviften og viften på skjermkortet, men CPU-viften går ikke.. Tenker meg frem til at CPU og/eller Hovedkort har tatt kvelden da den gamle PSUen røk.

 

PCen er kjøpt gjennom en hjemme-pc-ordning, og der fulgte det med en utvidet serviceavtale, så jeg tenker at jeg bare leverer den inn så jeg kan fortsette ferien..

 

Det burde vel forøvrig være en grei garantisak at PSUen plutselig ryker i en maskin? (ca. 1 år gammel Fujitsu Siemens).

 

Jeg mistenker at de har levert den med altfor svak PSU. Den hadde en LiteON 350W for å drive en P4 3.6Ghz, 2*250gb SATA, DVD-RW, CD-RW, ATI X800XT, Kabinettvifte og Minnekortleser.

 

-Stian-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...