Gå til innhold

Dumt av meg å flytte om 3 mnd?


Patience

Anbefalte innlegg

Hei

 

Bor i en ganske fin leilighet i Oslo. Men er blitt litt plaget av naboen over som har 54 pøbelfrø som absolutt må løpe over gulvet fra klokken 17 til klokken 1 på natta.

 

Drittlei som jeg er, vurderer jeg å flytte ut. Men har 3 mnd oppsigelse. Det vil si at om jeg flytter ut nå, vil jeg begynne å lete etter hybel/leilighet i september-november.

 

Er tidsvalget dumt av meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

54 pøbelfrø faktisk :)

Kan du ikke snakke med naboen og forklare hvor plagsomt det er? Prøv etter beste evne å være diplomatisk og høflig. Hvis det ikke bedrer seg kan du jo eventuelt snakke med huseier. Det er jo trossalt i huseiers interesse også å slippe at folk skal flytte hver tredje måned pågrunn av en nabo som ikke klarer å holde freden.

Det står forresten noe i loven om lydnivå på kveldstid.

Ikke gi opp, jeg har hatt mine naboproblemer jeg også, men som regel har det hjulpet å snakke med de.

Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri resignert og flytta. Hvis alt er prøvd er det på tide å dra krigen til ett nytt nivå :devil:

Spesielt midt på natta.

Fyr igang anlegget på full guffe i ti sekunder midt på natta, gjerne med suben teipa i taket under soverommet til naboen.

Fyll postkassa hans med barberskum.

Lim igjen nøkkelhullet hans.

Bruk fantasien, her er det snakk om at naboen er en bæsjsekk og fortjener litt tyn for å oppføre seg på den måten.

Fortell gjerne litt om naboen din da.

 

For å svare på spørsmålet; leiemarkedet er vel ikke helt håpløst på den tiden, men du bør begynne å lete tidlig. Folk som skal flytte vet gjerne om det lenge i forveien.

Lenke til kommentar
Alt ovenfor er gjort.. Naboer er kontaktet skriftlig. Utleier er blitt varslet et flertalls ganger.

 

Men spørsmålet er ikke hva skal jeg gjøre, men om leiemarkedet er for stramt i den aktuelle perioden jeg må lete på..

6565811[/snapback]

 

Du har rettigheter etter naboloven. Blant annet kan naboen din ikke ha noe som er "urimeleg eller uturvande til skade eller ulempe" på din eiendom. Ville skrevet et alvorlig, men krast brev, hvor du henviser til det siterte (gl § 2 (1)) og gir uttrykk for at du ikke kvir deg (selv om du gjør det) for å ta saken til retten. Sleng også på en påstand om at naboen din sannsynligvis må betale dine saksomkostninger.

Lenke til kommentar

Har vært i samme situasjon, tidspunktet er ikke så ille, si opp leiligheten og start letingen din så fort som mulig.

 

Ville aldri mer tid og energi på å krangle med naboen pga av drittungene hans, jeg ville ønsket stakkaren lykke til videre i livet og flyttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...