Gå til innhold

Luft Mellom Bilder; CSS-Hjelp


Gjest medlem-77217

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-77217

Hallo Sann! Jeg har et problem med siden min. Det oppstår luft mellom bildene jeg har der. Jeg har også et annet problem;

 

Hvis du ser på siden min så har jeg en skrift type som har en spesiell bakgrunn. Denne bakgrunnen skal ha en ramme, som den har, men den rammen er litt føkka. Noen som kan forklare meg dette?

 

Jeg lurer også på om det går ann å "sikre" bildene på siden min? Slik at hvis du skriver URL'en til en av bildene så kommer det fram (f.eks) "Siden kan ikke vises" eller "Du har ikke tilgang" elns. Vet ikke om det finnes.

 

 

LINK

 

 

EDIT: Kom på en ting til.

Endret av medlem-77217
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare legg til:

 

margin-left: 0px;

margin-top: 0px;

margin-right: 0px;

margin-bottom: 0px;

 

i body taggen.

 

 

Hva mener du med at bakgrunnen er fucka ? At den ikke er posisjonert riktig sammen med headeren din ? Hvis de to bakgrunnene har samme bredde så er det bare å midtstille dem ellers må du sørge for at de har samme bredde.

Lenke til kommentar

Jeg tok å fikset siden din fort og enkelt.

 

http://www.johnnyhauan.com/fix.php

 

Bare se på kildekoden her. Alle layerne er sentrert etter text-align:center; i body taggen min. Headeren din har jeg satt til position:relative; grunnet at jeg vil at resten av layerne skal sentrere seg sammen med de. Så Headeren er relative mens resten er absolute sånn at du kan flytte på de som det passer deg selv og de vil sentrere seg etter headeren din uansett.

 

Jeg synes det er en bedre og cleanere måte å lage en layout på istedenfor å begynne med padding og margins for at layerne skal være helt rette. Men da vil du få ett problem etterhvert når du skal ha layere i layere ved avanserte layouts. Så måten jeg gjør det på her funker uansett layout du vil ha og du får fortsatt friheten til å flytte layeret som det passer deg selv.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Bare legg til:

 

margin-left: 0px;

margin-top: 0px;

margin-right: 0px;

margin-bottom: 0px;

 

i body taggen.

 

 

Hva mener du med at bakgrunnen er fucka ? At den ikke er posisjonert riktig sammen med headeren din ? Hvis de to bakgrunnene har samme bredde så er det bare å midtstille dem ellers må du sørge for at de har samme bredde.

6566542[/snapback]

 

Er det ikke bare å skrive de margin greiene i img-taggen?

 

Uansett... Busee! Hvis det ikke er du som har gjort det så har siden din blitt hacket. Her og her: http://www.cssnorge.com/Templates/wowaholics/

http://www.cssnorge.com/Templates/1/

 

Det bør du fikse :roll: Er ikke bra å ha noe sånt på nettsiden sin :nei::ermm:

Lenke til kommentar
Hvis jeg vil at den Content div'en skal repitere seg nedover (y?). Hvilken kode skal jeg bruke da??

6567406[/snapback]

 

Tenker du på bakgrunnen ? Jeg har sett den som bilde så hvis du vil repetere den så er det bare å sett den som background i layeret. Da tiler den nedover og forhåpentligvis vil den matche ovenfor ellers må du redigere litt selv.

 

Legg til denne under #Content

background-image: url(bg.jpg);

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

Funka ikke.

 

 

Se litt på siden nå. Nå har jeg alt jeg trenger utenatt en ting. Skulle fortsatt hatt den koden for å få Content div'en til å repitere seg nedover siden.

 

-Takker for svar.

Lenke til kommentar
Funka ikke.

 

 

Se litt på siden nå. Nå har jeg alt jeg trenger utenatt en ting. Skulle fortsatt hatt den koden for å få Content div'en til å repitere seg nedover siden.

 

-Takker for svar.

6587353[/snapback]

 

 

Hei!

 

Hva mener du? Vil du at "Content" diven skal stekkes til bunnen av nettleser vinduet?

I så fall må du gi body diven en 100% høyde, og gjøre det samme med content diven. Mener at det skal funke...

Nå ligger "content" med en definert høyde på 107px, og vil derfor ikke bli høyrere enn det....

Var det dette du spurte om?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...