Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Eget domene fungerer ikke lokalt


Anbefalte innlegg

Har et domene pekende på min lokale webserver. (port 80 er forwardet til server IP på ADSL ruteren) Dette fungerer utmerket eksternt, men når jeg sitter lokalt på nettverket og skriver domenet så kommer login til ADSL ruteren opp...

 

ADSL ruteren/modemet er en Billion Bipac 5102.

 

Vil helst slippe å legge inn i hosts på alle maskinene i nettverket. På min forrige ruter (smoothwall) kunne det legges i hosts der, men finner ikke dette på bipacen.

 

Forslag til løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan gjøre som jeg gjør, sette opp en egen lokale DNS server. Dette er ikke spesielt vanskelig om du kan litt linux, og om du leser en bind howto. Da setter du bare det domenet du har og lar det peke til din lokale ip adresse for serveren. Å ha DNS konfigurert har også mange andre fordelen, så jeg ser ingen grunn til å ikke sette det opp.

Lenke til kommentar

Eller for å gjøre det veldig enkelt.

Legg til domenet i hosts fila på arbeidsstasjonen.

 

som regel finner man filen her på en windows installasjon.(2000 & xp)

C:\WINDOWS\system32\drivers\etc

 

Legg inn ipen til den lokale arbeidstasjonen og domenenavnet.

Og vips så forbigår du dnsoppslag på det aktuelle domenet.

Lenke til kommentar
Modemet ditt støtter vel ikke local loopback og det er derfor det ikke funker. Ny firmware fikser ofte sånne ting. Går utfra du mener at domenet ligger på en offentlig DNS og peker til din IP ?

6569243[/snapback]

 

Stemmer. Oppgraderte til nyeste firmware men det hjalp ikke. (Fint å ha nyeste uansett) Sendte en mail til billion support ang. local loopback men har ikke fått noe svar enda. Uansett, du satt ordet på hva som manglet, det hjelper fælt med søken etter løsning :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...