Gå til innhold

Tips til skjermkort? Maks 2500 kr.


Gjest Slettet+98128394

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+98128394

Jeg trenger et nytt skjermkort etter at det gamle ble svidd. Jeg har ikke tenkt til å bruker mer enn ca. 2500 kr på det. Vurderer nvidia 7900-serien... Jeg vil ha et kort som helst ikke blir for varmt eller bråker så mye. (Har akkurat kjøpt en meget stillegående psu, så da er det jo dumt å ødelegge det kjøpet ved å kjøpe et støyende skjermkort.) Jeg spiller en del spill, mest Battlefield 2. Dessuten må det være PCI-e. Gode forslag tas imot med takk :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+98128394
7900gt serien vil definitivt være det beste til under 2500kr! :)

6563130[/snapback]

 

Ja, det kan godt hende, men det er mange produsenter av 7900GT-kort. Hvilken produsent lager kort med god kvalitet og lite støy? Ettersom jeg har hørt bråker de fleste 7900GT-kortene mye...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98128394
De er farlig kjappe... Du risikerer å bli slått ned og ranet på veien fra postkontoret og hjem av en misunnelig nørd!

6563793[/snapback]

 

:!: he he

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98128394
Hvis du ikke har lyst og gå over noe budsjett så kjøper du samme kortet på shg :), der koster det 2126 :), jeg kjøpte et nettopp :D.

6573390[/snapback]

Takk for tipset, men jeg har allerede bestillt xfx-kortet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98128394

Takk for forslaget om å kjøpe XFX 7900GT + Zalman-vifta. Installerte det i går. Det var veldig enkelt å montere Zalman-vifta på skjermkortet faktisk :D Eneste spillet jeg har inne på maskinen er Call of Duty 2, så jeg har ikke fått testet det så mye enda. Men det gikk fint å spille med alt på maks i Call of Duty 2 i hvert fall. Moro og pent :thumbup: Det var også nærmest umulig å høre vifta på kortet. Jeg har ikke overklokka det noe, men jeg kommer kanskje til å gjøre det senere. Nå ser jeg fram mot en ny BF2-høst :cool:

 

Til slutt et spørsmål: Den viftestyringskontrollen som fulgte med vifta, er det best å bruke den eller er det like bra å koble vifta rett til hovedkortet? Nå har jeg kobla til styringssaken, men jeg merker ikke noe forskjell når jeg skrur på styresaken, og det ser jo ikke pent ut å ha den utenfor kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...