Gå til innhold

Hardware.no mot usikker fremtid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok heller en del lokalaviser, typografer, trykkerier og journalister forsvinner først før han rokker ved noe som faktisk er lønnsomt, og så til de grader populært. Tror nok ITpro skriver dette for å hause opp ”diskusjonen” mellom ITpro og hardware.no…

Lenke til kommentar
Hei. Leste en artikkel om Hardware.no på IT Pro, og vet ikke helt hva jeg skal tro. Håper hardware.no vil vare en god stund fremover, i alle fall.

 

Link

6562895[/snapback]

 

Hmm. Maken til elendig journalistikk skal du lete lenge etter. Dette oppkjøpet vil bare bety postivite ting for Hardware Online AS. Mer kan jeg ikke pt.

Lenke til kommentar
Hei. Leste en artikkel om Hardware.no på IT Pro, og vet ikke helt hva jeg skal tro. Håper hardware.no vil vare en god stund fremover, i alle fall.

 

Link

6562895[/snapback]

 

Hmm. Maken til elendig journalistikk skal du lete lenge etter. Dette oppkjøpet vil bare bety postivite ting for Hardware Online AS. Mer kan jeg ikke pt.

6564278[/snapback]

Ord.

 

Edit: Dæven. Glemte 14 tegns regelen et lite sekund der. Hvertfall, helt enig! :yes:

 

Leve HW.no.

Endret av morten_s
Lenke til kommentar
Hei. Leste en artikkel om Hardware.no på IT Pro, og vet ikke helt hva jeg skal tro. Håper hardware.no vil vare en god stund fremover, i alle fall.

 

Link

6562895[/snapback]

 

Hmm. Maken til elendig journalistikk skal du lete lenge etter. Dette oppkjøpet vil bare bety postivite ting for Hardware Online AS. Mer kan jeg ikke pt.

6564278[/snapback]

 

Vel, å si det stikk motsatte er vel ikke akkurat bedre.

 

Det eneste vi vet helt sikkert er at vi ikke vet hva det vil bety.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Vel, å si det stikk motsatte er vel ikke akkurat bedre.

 

Det eneste vi vet helt sikkert er at vi ikke vet hva det vil bety.

 

AKIRA

6564325[/snapback]

 

Jeg vet mer enn jeg kan si offentlig - er ansatt og har fått ny eier. Det jeg kan si, er at jeg har fått meget godt inntrykk fra våre nye eiere etter å ha pratet med dem - ikke lest hva pressen har skrevet. I vår avdeling skal vi ansette folk, ikke sparke folk...

Lenke til kommentar

Eh, er det noen som ikke kan lese her på dette forumet?

Itpro har ikke rakket ned på, kommet med noen usakligheter eller lignende angående hw.no. Kan ikke se at det er noe galt med artikkelen det lenkes til, å påpeke at hw.no nå tilhører Mecom er jo ganske relevant.

 

Og selvfølgelig:

Leve hw.no!

Lenke til kommentar

Joda, men hva slags investor er man om man går rett ut og sier folk skal få fyken.

 

Jeg sier ikke det vil skje heller.

 

Jeg har etter noen år i arbeidslivet og litt kontakt med investorer og gründere lært en ting.

 

De holder kortene tett til kroppen og kan love mye.

 

De har jo gått inn med alle intensjoner om å tjene penger...MYE penger...og det er det fokuset er.

 

Så jeg vil ikke si at det jeg sa er direkte feil, men jeg håper jo at HW.no skal gå riktig vei. Har jo hengt her i 6 - 7 år!! Ser frem imot en del år til.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

"Montgomery er kjennt som en hyperspekulant og har lovet høye utbytter til aksjonærene i selskapet"

 

Det er denne setningen jeg er uenig i, og som jeg mener er usakelig. Jeg deler ikke dette synet. Han krever avkastning på sine investeringer som alle vanlige investorer. Han har langt større tro på avisvirksomhet enn det Orkla hadde. Orkla som eier er ikke kjent for å være noe snillere om noen skulle tro det. Se på deres krav til Elkem, Brands og Foods.

 

Videre er det verdt å merke seg at kjøpet finaniseres med 50% egenkapital, og ikke med 70-80% lån som investeringsselskap normalt gjør.

 

Uansett salg eller ei, ville det blitt omstruktureringer i konsernet, for å møte sterkere konkurranse i avis og digital sektor. Disse var igangsatt FØR salgsprosessen startet.

 

Det som er det faktiske resultat av salget, er at konsernet nå har en eier som mener at målet til god avkastning er investeringer og merkevarebygging av aviser som konsernet eier. Slik var det ikke før. Vi kan få samlet en del støtte tjenester som regnskap, økonomi og IT på tvers av land, for dermed å redusere utgifter per avis.

 

Mange hadde ønsket seg en annen eier, men dette forandrer ikke på de grunnleggende fakta. Media bransjen er utsatt for sterk konkurranse og annonsesvikt på flere sektorer, noe som medfører kutt og sentralisering av produksjon. Dagbladet som eier for eksempel, ville ikke vært vesentlig bedre/snillere om noen skulle tro det. De har også opplevd kutt, selv uten eierskifte.

 

Mitt hjertesukk er all lekasje som har oppstått i prosessen med halv sannheter og dernest lite objektive artikler som den IT Pro skriver. De gjør ikke et forsøk på å fremstille dette som en nøytral eller positiv sak for konsernet.

 

Det er viktig med kritisk journalistikk, men denne må være objektiv og konstruktiv. Så langt er det kun et fåtall medier som har skrevet om denne saken som faktisk har vært dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...