Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg kom over et lite "python" script som heter "edna", dette skal altså fungere slik at jeg kan få tak i mp3-samlingen min via en nettleser og så streame musikk fra min sentrale musikk PC hjemme, til hvor enn jeg befinner meg.

Det jeg lurte på da var altså hvordan man installerer/bruker dette, jeg har altså KUN lastet ned scriptet, trenger jeg et prog for å kjøre dette?

 

Hjelp?

 

Link til hjemmeside: Edna script

Linnk til ITPro (info?): ITPro (Edna)

 

Har lest det som står på sidene, men skjønner ikke stort...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Start/kjør cmd

 

Skriv in python

 

Post hva du får til svar.

6562831[/snapback]

 

"python gjennkjennes ikke som en intern eller ekstern kommando, kjørbart program eller satvis fil."

 

EDIT:

 

Gikk inn i cmd, så gikk jeg via cmd inn i "python" mappa og skrev python, da stod dette: "Python 2.4.2 (#67, sep 28 2005, 12:41:11) [MSC v.1310 32 bit (intel)] on win32 Type "help", "Copyright", "credits" or "license" for more information."

Endret av Thmas
Lenke til kommentar
Legg det scriptet i pythonmappa, og kjør "python edna.py"

 

Åpne edna.conf for å endre innstillingene.

6563450[/snapback]

 

Får følgende beskjed:

"C:\Python24>python edna.py

Traceback (most recent call last):

File "edna.py", line 47, in ?

import azt

ImportError: No module named ezt"

Har jeg lagt python fila i feil mappe?, hvor i "python" mappa skal den ligge?

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg testet edna på min fedora. La inn python og konfigurerte conf fila.

Må si at dette programmet fungerer som en drøm, noe enklere er det vanskelig å finne.

 

Takk for tipset!

6610629[/snapback]

 

OIoioi, tulling, var det for mye bry å skrive hvordan du gjorde det? :!: Har 0 erfaring med script og edna/python...

Lenke til kommentar

Heisann nå har jeg også installert på en windows maskin (winxp) og dette fungerte som en drøm, slik gjorde jeg det.

 

1. Lastet ned python 2.4.3 installer (http://www.python.org/ftp/python/2.4.3/python-2.4.3.msi)

og installerte denne.

2. Lastet ned Edna, se link første post.

3.konfigurerte edna.conf med notepad, satte inn # foran exemplene under unix example fordi det er et windows system. Under windows example fjernet jeg en # og fikk katalogen til å peke mot der jeg har mp3 filene.

4.jeg sjekket at edna.py skulle åpnes med python.exe som ligger i c:\python24, det gjorde den.

5. fjernet brannmur, fordi port 8080 brukes default, denne kan endres til hva du enn måtte ønske.

6. startet enda.py.

7. startet browser, åpnet localhost:8080. Og der var mp3 filene..

 

Hvis du følger denne korte guiden skal dette fungere, får du fortsatt feilmeldinger så post disse da er det lette å hjelpe.

 

PS. Det kommer noen feilmeldinger om at ogg vorbis ikke vil fungere, men mp3 fungerer.

Lenke til kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å svare. Du nevner local host, skal jeg skrive "localhost:8080." i min web browser for å åpne siden med mp3?

 

Edit: Jeg tok bort det "." i slutten av "localhost:8080" og det funker :w00t:

 

og igjenn, takk, setter utrolig pris på det :thumbup:

Endret av Thmas
Lenke til kommentar

Nå har jeg lagt Edna mappen inn i Python mappen. Har confet edna filen med dir til MP3 filene mine, men hvilken fil skal jeg kjøre ? Skal jeg starte exe filen i Edna mappen eller i Python mappen ? Bruker port 8080. Når jeg prøvde utenifra med min ip:7464 fikk jeg opp noe Python greier men feil dir.. Fikk jeg opp alle filene som er i Python mappen. Litt forvirret nå.

Lenke til kommentar
Nå har jeg lagt Edna mappen inn i Python mappen. Har confet edna filen med dir til MP3 filene mine, men hvilken fil skal jeg kjøre ? Skal jeg starte exe filen i Edna mappen eller i Python mappen ? Bruker port 8080. Når jeg prøvde utenifra med min ip:7464 fikk jeg opp noe Python greier men feil dir.. Fikk jeg opp alle filene som er i Python mappen. Litt forvirret nå.

6612957[/snapback]

 

 

Jeg tror det er enkelere for deg å starte pånytt. Følg guiden jeg skrev litt lenger opp.

Fila du skal starte når alt er klart er edna.py.

Programmet som skal tolke denne fila heter python.exe

fila som skal konfigureres er edna.conf

 

Følg guiden. og da skal du komme i mål

 

Edit: Skriveleif

Endret av arnesen
Lenke til kommentar

1. Lastet ned python 2.4.3 installer (http://www.python.org/ftp/python/2.4.3/python-2.4.3.msi)

og installerte denne.

2. Lastet ned Edna, se link første post.

3.konfigurerte edna.conf med notepad, satte inn # foran exemplene under unix example fordi det er et windows system. Under windows example fjernet jeg en # og fikk katalogen til å peke mot der jeg har mp3 filene.

 

Dette har jeg nå gjort. Forstår ikke neste punkt.

 

4.jeg sjekket at edna.py skulle åpnes med python.exe som ligger i c:\python24, det gjorde den.

 

Denne forstår jeg ikke.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...