Gå til innhold

Skal ha meg fotosekk


Anbefalte innlegg

Topic sier det meste, jeg må få meg en fotosekk. Grunnen er at jeg flytter til USA, og jeg har allerede kamera og to linser å dra på. Der borte vil jeg også hamstre inn betydelig mer med kamerautstyr.

 

Det jeg da trenger er en sekk som passer til mitt kamera, Nikon D50 sammen med kit-objektivet 18-55 mm og Sigma 70-300 mm. Jeg vil også ha muligheten til å i alle fall ha 2 andre objektiver i sekken, i tillegg til annet utstyr slik som filtere, Travel Disk, minnekort og lignende. I tillegg hadde det vært flott med en mulighet for å ha festet en tripod på sekken.

Jeg vil også veldig gjerne ha et annet rom der jeg kan ha andre ting, slik som klær, termos, matpakke, mulige bøker osv. Rett å slett en mulighet til å bruke denne som en vanlig sekk i tillegg.

 

Er det noen som har en anbefaling? Det hadde vært fint om sekken ikke hadde kommet opp i en ufattlig høy pris. Jeg er også villig til å kjøpe på nettet (det er igrunn dette jeg vil). Har noen et nettsted å anbefale? Kanskje det vil være billigere å bestille fra utlandet? Vil jeg da få sekken frem før jeg flytter om 3 uker?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det beste er å kjøpe også sekken i USA, det er mye billigere der. Legg turen til New York i løpet av sommeren/høsten og dra innom B&H, da får du fikset både sekk og resten av innholdet :)

Anbefalinger: Crumpler har endel sekker som er godt egnet, fordelen er at de ikke ser ut som typiske fotosekker (spesiell design) og har åpning fra ryggsiden (tryggere). Til gjengjeld er de ganske dyre, og jeg vet ikke om du får dem hos B&H - jeg tror de kommer fra Tyskland.

Endret av anderfo
Lenke til kommentar

Jeg hadde først denne, som egentlig kom som en feilbestilling, men har nå byttet til denne som er helt suveren. Godt med plass i bunnen, sekk i toppen og plass til laptop i ryggen. Regntrekk, avtagbart magebelte og stativfeste foran. Koster noen kroner, men er en glimrende sekk. Den første ble for stor for mitt bruk, og jeg tror ikke den er god å gå mye med. Derimot er den bra for den som reiser mye og har mye utstyr.

Ellers har Crumpler mye bra, disse ser heller ikke ut som en typisk fotosekk.

Designmessig liker jeg likevel Computrekkeren minst like godt.

Lenke til kommentar
Skal nevnes at jeg mest sannsynlig får den (snylter på foreldre :ermm: ), og da er det vel like greit å kjøpe en skikkelig en med en gang?

6563941[/snapback]

Jo da. Da er det kanskje greit med en ryggsekk. Jeg bruker altid ryggsekken når jeg er ute og reiser, så har jeg en lett og liten bag pakket ned. Ville uansett benyttet tjansen til å kjøpe en Crumbler i et land der det er billigere enn i Norge. Kjekt med en anonym motebag til daglig bruk også.

Lenke til kommentar

De er nok ikke bedre, bare penere. Når man drar rundt på kamera til daglig, så er det jo greit å ikke annonsere det hele tiden. Tror nok noen av Crumbler-modellene faktisk har mindre utnyttelse av arealet.

Det er av og til viktig å ikke se ut som en fotograf for meg. Egentlig så ønsker jeg meg en Billingham selv (en britisk "Rolls Royce"), men en moteriktig Crumbler er nok mer anonym. Selv har jeg en billig Tamrac til daglig bruk, og en gammel Hama ryggsekk til reiser. Skulle ønske meg noe som er midt i mellom i størrelse, og som bæres over skulderen. Da er Crumbler et bra alternativ, hvis man finner en modell man liker.

Lenke til kommentar

Jeg er meget godt fornøyd med Lowepro Slingshot 200AW. Den største fordelen er at man ikke behøver å ta sekken av for å få fatt i innholdet, man dreier den under armen, åpner glidelåsen og kan nå alt uten at innholdet faller ut. Ser IKKE ut som noen fotobag, snarere en billig tursekk. Ca. Kr. 1000 i butikk i Norge

Det har plass til Canon 350d+vertikalgrep+ EF-S17-85 IS + EF-S 10-22 + EF 70-300 IS + Speedlite 580EX + 50mm 1,8 28mm 2,8 + bildebank + ministativ + diverse minnekort, filtre og anen rekvisita.

Lenke til kommentar
Er det noe annet som er bedre med Crumbler enn med de andre? Hvorfor er de f.eks bedre enn lowepro?

6564042[/snapback]

Uten at jeg kjenner Crumpler noe mer enn at jeg har tatt på og sett på, så ville jeg vel ikke uten videre konkludert med at de er noe bedre enn f.eks. Lowepro, som jeg kjenner godt.

Kvalitetsmessig kan jeg garantere at Lowepro er meget godt. Designmessig og innredning etc er det litt opp til deg hva du liker best. Lowepro er kanske ikke mest spennende, men absolutt meget høyverdig når det kommer til kvalitet og funksjonalitet. De har tross alt drevet med dette i mange år. En annen avdelig er Lowealpin, som bla.a. driver med vanlige sekker, også disse av god kvalitet.

Det finnes mye å velge blant, både merker og modeller. Kjøp en som er av god kvalitet, gjerne har detaljer som regntrekkk, stativfeste osv. Hvilket merke og modell du da velger er opp til din smak og lommebok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...