Gå til innhold

Prey intervju 1998


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spørs hvordan du ser på det. Spillet har blitt scrappa et par ganger.

6562456[/snapback]

 

Rare greier! Det så jo myyyye (MYE) bedre ut enn de fleste spillene på den tiden!

Og veldig innovativt!

 

De eneste tingene de gjorde mellom 1998 og 2006 var å lage bedre grafikk, bedre historie og værre multiplayer..? Rare greier altså!

Lenke til kommentar
Det så faktisk utrolig bra ut til å være fra 1998!

6562841[/snapback]

 

Helt enig, så for meg noe som quake 1.

 

Det hadde vel slått ann bra i 1998 det der, så hadde de klart å poppa ut en oppfølger. Sikkert solgt i bøtter å spann!

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Hadde dette spillet kommet ut i 1998/1999, er jeg temmelig sikker på at vi ikke ville hatt noe Half-Life 2 i dag, da Half-Life ville blitt overskygget av Prey (slik SiN ble overskygget av Half-Life selv om at det var et kvalitetsspill). Vi har egentlig et lite stykke spillhistorie i det klippet der. Det er mildt sagt utrolig at de hadde så bra, tredimensjonell grafikk der (tidligere 3D-spill var jo egentlig ikke 3D, de lagde bare illusjoner slik at spilleren kunne tro han var i et tredimensjonelt miljø, mens alt egentlig bare var 2D-sprites), og at det samtidig kan kjøres helt glatt på en helt vanlig PC, det er helt utrolig!

 

Se på våpenet som fyren holder i, når han beveger på blikket, beveger våpenet seg med, slik det gjør i dagens spill (før var våpnene også bare 2D-sprites som var limt fast på skjermen). At det er dynamisk er også helt utrolig. Jeg kan ikke fatte hvorfor de ikke kom med dette spillet.

 

Prey er et godt nok spill i dag, men det er langt ifra noe revolusjonerende. Det er bare "just another FPS", mend noen nye features, men ellers stort sett "been here, done that".

Lenke til kommentar

Artig klipp og virket mye bedre enn Half Life. Hadde dette spillet kommet ut i 98/99 så ville det nok også fått samme "klassikerstatus" som Halflife har fått. Kanskje vi heller ikke ville spilt counterstrike? Og det istedet ville vært en quakelignende mod med portaler som ville vært standarden?

 

Forresten veldig artig med det at man kunne sette opp egne portaler. Ser mange muligheter med ting man kunne gjort med noe slikt. F.eks. sperre trange døråpninger med en portal og sette andre enden i en lavadam! :D

Eventuelt brukt det som en sikker utskytningsbase. Sett en portal i hjørnet av et stort rom og en til på den andre siden av rommet. Så kan du effektivt skyte folk i ryggen hvis noen skulle storme inn å ta dekke bak noen kasser :)

Endret av Zlash
Lenke til kommentar

Hørte jeg rett, sa han at han kjørte det på en 266mhz maskin. Hvis det stemmer, begriper jeg ikke hvordan han fikk det til å flyte så bra. Synd det ikke kom ut før, men bedre sent enn aldri!

 

Det beste synes jeg var hvordan han formelig glødet av iver da han demonstrerte spillet, ikke vanskelig å se at han elsket jobben sin :)

Lenke til kommentar

Satan kor sykt ! Jeg ble nesten litt sjokkert nå . Altså de hadde jo gameplayet som holder på å ta av med "Portals og Prey" idag klare for 8 år siden :O

Spill har stått litt stille da med andre ord. Det er egentlig bare grafikken som har hoppet et steg i riktig retning mens gameplayet har blitt glemt.

Lenke til kommentar

Prey ble satt på hold i 99, og de startet på nytt i 2001/2002 med et litt annet team. Nesten samme greie som med duke nukem forever, bare at de ikke stoppa, kun starta på nytt med ny grafikk motor(er). Siste omstart på DNF var vel i 2001/2002 det også.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...