Gå til innhold

Reprasjon av laptop. Hvem? Hvor?


Løve

Anbefalte innlegg

Hei

 

For en uke siden i dag kjøpte jeg en laptop på Netshop for å ha med på ferie. Men på ferien ble laptopen utsatt for et lite uhell og ramlet i gulvet med fronten først. Fallet gjorde at den låsen som holder maskinen sammen når den er lukket sluttet å virke og det virker som om det er en fjær der som er dyttet ut av posisjon. Tror ikke det er noe annet galt med laptopen.

 

Det jeg lurte på da var om det er noen steder jeg kan få reparert laptopen siden denne skaden som var litt selvforskyldt og dessverre ikke går på noen garanti da. :( Har sendt en mail til Netshop som sa at de ikke reparerte laptoper, men anbefalte samarbeidspartneren deres i Oslo. Burde jeg sende laptopen dit eller er det evnt. andre som kan fikse det og gjøre det like godt og billig uten å ødelegge garantier osv.? Og hvor mye kan evnt. en slik reprasjon komme på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

For en uke siden i dag kjøpte jeg en laptop på Netshop for å ha med på ferie. Men på ferien ble laptopen utsatt for et lite uhell og ramlet i gulvet med fronten først. Fallet gjorde at den låsen som holder maskinen sammen når den er lukket sluttet å virke og det virker som om det er en fjær der som er dyttet ut av posisjon. Tror ikke det er noe annet galt med laptopen.

 

Det jeg lurte på da var om det er noen steder jeg kan få reparert laptopen siden denne skaden som var litt selvforskyldt og dessverre ikke går på noen garanti da. :( Har sendt en mail til Netshop som sa at de ikke reparerte laptoper, men anbefalte samarbeidspartneren deres i Oslo. Burde jeg sende laptopen dit eller er det evnt. andre som kan fikse det og gjøre det like godt og billig uten å ødelegge garantier osv.? Og hvor mye kan evnt. en slik reprasjon komme på?

6561778[/snapback]

Du kan jo sjekke ut Pc-gutta i Oslo. Klikk her for å komme til hjemmesiden.

Send en mail eller ring og få ett prisoverslag på forhånd. Brukte de ett par ganger og synes de er ok.

Lenke til kommentar
Hm, hvor mye tror du det ca. kommer på? Gidder ikke ta en telefon dit akkurat nå... men jeg bor heller ikke i Oslo så kan de sende laptopen?

6562300[/snapback]

Ting koster jo selvfølgelig penger, men feks så er standard-pris for en diagnose-undersøkelse 295.- (Var i hvertfall..). Og da sendte de den tilbake til meg i posten vederlagsfritt.

 

Jeg fikk en kompis til å levere den inn for meg da han skulle nedover til Oslo uansett, så jeg sparte de porto-pengene også.

 

Hvor mye det koster å fikse en lukke-mekanisme har jeg ikke peil på, men send de en mail med laptop-merke og modell, samt en kjap beskrivelse av problemet og spør om de kan fikse det og til hvilken pris.

 

Like kjapt som å skrive innlegg her i forumet. I tillegg slipper du å ringe. :)

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på om infocare fikset Zepto. Uansett så får du håpe på at du kan få ny skjerm uten Bezel. Vet at med noen produsenter så er dette sirkus.

 

Skader ikke å ringe til Infocare. Ellers ville jeg anbefalt deg å snakke Zepto.

www.zepto.no, de må vel vite hvor du kan få tak i deler. Kanskje de kan fiske dette også.

 

PS. Jeg bare antok at det var zepto det var snakk om da du skriver bare netshop som forhandler. Hvis det ikke er zepto, se bort i fra mitt andre avsnitt:)

Lenke til kommentar
Det er låsen over skjermen som er ødelagt.

6569405[/snapback]

 

Det er den jeg også tenkte på. Noen produsenter selger/leverer ikke rammen+lås seperat. Sykt som det kan høres så kan det faktisk være du må kjøpe hele dritten+bezel bare for å få fikset 2 pittesmå plastikklåser...

 

Men la oss ikke ta sorgene på forskudd, ring litt rundt og hør om folk har deler.

Må vel finnes noe som heter toshiba norge som kan fortelle hvem som har deler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...