Gå til innhold

Bærbar på buss?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei alle gode forumbrødre :)

 

 

 

Skal ut og reise om 2 timer og lurer på om kombinasjonen buss og bærbar pc funker bra? Tenker på det mekaniske i hardisken da...

 

Noen som har erfaringer eller råd?

6560707[/snapback]

Jeg bruker bærbar i bilen, i bussen, på toget, på flyet....

Og det går bra... har også bært laptopen stående på i en sekk i nesten 1 time :blush:

Glemte å skru den av... men de tåler en del :w00t:

 

Viss du sitter lenge vill jeg ha hatt den på evt noe andre ting enn fanget... har lest om flere som har fått det litt for varmt :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Det skal mye til før en disk tar kvelden, garantien på noen av de ryker hvis de blir utsatt for støt på max 350G

 

Seagate-disk: Caution: Product Warranty is void if any seal or label is removed, or if drive experiences shock in excess of 350G`s.

 

Hvis det skjer på bussen snakker vi über buss-kræsj. :p

Lenke til kommentar

Nja... Kunne vært artig å se da... :D

 

 

 

Men de 350G'ene gjelder vel akkurat på harddisken/en liten del av harddisken, blir raskt litt enklere å få det til på en liten, lett metalldel, enn en buss :p

 

Men konklusjonen er at det ikke er uforsiktighet å bruke bærbaren på buss da :)

Lenke til kommentar

hvordan laptop har du?

har du en thinkpad er det en egen monitor som beskytter disken ved å trekke inn lesehodet hvis det blir for bumpy. Aktiv beskyttelse av systemskuffen som det så fint heter :)

 

En moderne buss har god fjering og selv større ujevnheter blir mer som gynging enn slag. Det er nok værre å ha med seg laptop'en i en kjapp båt som slår mot bølgene.

Endret av dale
Lenke til kommentar

Er en Dell6400, har ikke hørt at den har noe sånt system.

 

Om en buss i nordland (Lødingen - Fauske) er moderne, er jeg usikker på da :p

Men sikkert moderne nok :)

 

 

Da blir det transporter 2 og noen episoder av rome på vei nedover til trondheim, skal skaffe hybel der nede.

Lenke til kommentar

Jodda, Nor-Way bussekspress og bærbar funker fett det... Bare det at bussene har litt dårlig plass :/...

 

Har selv brukt bærbar på strekningen Sortland-Fauske, så det går nok bra ;)....

 

Eneste er at jeg har lagt merke til at det er kommet forbud mot mobil på enkelte nordtrafikkbusser, da det kan virke sjenerende for andre reisende ;)

Lenke til kommentar

350G.. vel jeg hadde en gang for flere år siden en maxtor disk på 20 Gb som røyk etter å ha stått på høykant på bordet og tippet ned på bordet den sto på. Den var ikke i bruk akkurat da.

 

Egentlig litt pussig, men gml disker var vel litt mer følsomme for støt ol.

Lenke til kommentar
350G.. vel jeg hadde en gang for flere år siden en maxtor disk på 20 Gb som røyk etter å ha stått på høykant på bordet og tippet ned på bordet den sto på. Den var ikke i bruk akkurat da.

 

Egentlig litt pussig, men gml disker var vel litt mer følsomme for støt ol.

6561554[/snapback]

 

Bærbare disker (2,5") har generelt MYE større motstandsdyktighet mot støt enn det de "stasjonære" (3,5") diskene har. Når det er sagt skal det ikke veldig mye til å sørge for f.eks 300G hvis du slipper harddisken på ett hardt gulv eller ett bord.

 

Hvis du derimot slipper den på noe mykt, eller sitter med den på fanget, skal det mye til.

 

Sammelign det med å stupe fra timetern ned i vann vs. å stupe ned i betong.

Lenke til kommentar
Hei alle gode forumbrødre :)

 

 

 

Skal ut og reise om 2 timer og lurer på om kombinasjonen buss og bærbar pc funker bra? Tenker på det mekaniske i hardisken da...

 

Noen som har erfaringer eller råd?

6560707[/snapback]

 

Jeg klarer det forbausende bra.. skrev min første blogg på bussen. Skrev om det å sitte på bussen med laptop. Les her

Lenke til kommentar

Det som i følge en jeg kjenner, i hvert fall var om ikke det forsatt er, et problem med den kombinasjonen er den konstante vibrasjonen i en buss.

 

Vel jeg har brukt bærbar på buss i timesvis (totalt) uten problemer så langt og kommer til å fortsatte med det, men så er det eventuelt jobben min som må kjøpe ny harddisk.... :D

 

M.

Lenke til kommentar

etter ca 50 minutter med civ 4, divx'en lange, flate ballar og 2 episoder rome (lengde pr ep. er 55-60min?), så var jeg nede på 10% batteri.

Brukte laveste lysstyrke på skjermen og laveste innstilling på powerplay, men civ 4 gikk glatt i 1280*800, high likevel :)

 

Ikke ille det :)

 

Har også et ekstra batteri, men ville sove litt på nattoget...

Måtte jo ha energi til å lete hybler når jeg kom fram :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...