Gå til innhold

Wii = VVII = 10.2 = 2 oktober = Lansering 2 okt?


Dunedain

Anbefalte innlegg

Nintendo Wii lanseres 2 oktober?

 

Det er ikke bare vi her på Gamer som blir leie av fanboys. Nå har Nintendo oppfordret folk til å lete etter en mulig lanseringsdato i en pressemelding som er lagt ut på nettet.

Sjekk denne pressemeldingen fra Nintendo.

 

The fourth quarter of 2006 will herald a new era for Nintendo with the launch of its remarkable new Wii™ home video game system.  But that's not what this news item is about! How could that be, you ask? Perhaps the secret to the launch information for Wii is somehow encoded in the text of this news item. You might want to pore over it for a few hours before staying up all night to debate phraseology and comma placement with your friends online. Or maybe it's all just a scam to get you to read the other games we have launching this fall. One of the two.

 

Fant foresten alt om dette her.

 

Og spekulasjonene har ikke latt vente på seg. Pressemelding omfatter lanseringsdatoene for spill til Nintendo DS, men tre datoer mangler utgivelser: 2. oktober, 20. november og 27. november.

 

De to siste datoene er etter lanseringen av Playstation 3, og dermed, hevdes det, må datoen bli mandag 2. oktober.

 

Et innlegg på bloggen Joystiq peker også på at selve navnet Wii kan bety 2.10 dersom en ser på navnet som romertall: Wii = VVII = 5-5-1-1 i romertall = 10-2, den 2. oktober ...

 

Det er jo lov å håpe, men den åpenbare ironien i resten av avsnittet tyder snarere på at Nintendo morer seg på bekostning av overspekulerende spillentusiaster.

 

Mulig at alt dette er kødd, men hadde vært en god nyhet for de som venter på Wii.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Haha, det er det jeg liker med Nintendo, de har humoren på plass :)

6561594[/snapback]

Det skal være sikkert og vist! Som da de ga George W. Bush en DS Lite og Braintraining til hans 60-årsdag så han kunne holde hjernen vedlike :!:

6561606[/snapback]

 

Oppropos det med DS Lite og Brain Training; Lurer på åssen Bush tok det... :!:

Lenke til kommentar
Haha, det er det jeg liker med Nintendo, de har humoren på plass :)

6561594[/snapback]

Det skal være sikkert og vist! Som da de ga George W. Bush en DS Lite og Braintraining til hans 60-årsdag så han kunne holde hjernen vedlike :!:

6561606[/snapback]

 

Oppropos det med DS Lite og Brain Training; Lurer på åssen Bush tok det... :!:

6561627[/snapback]

Han sitter nok og koser deg med sudoku i stedet for å høre etter på strategiske møter :p

 

Vurderer faktisk selv det "spillet", virker som en genial ting. Nå har jeg nettopp kjøpt meg 3 DS-spill, men så er dette sunt også da, så kanskje jeg må ta meg råd til det :)

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar

Et innlegg på bloggen Joystiq peker også på at selve navnet Wii kan bety 2.10 dersom en ser på navnet som romertall: Wii = VVII = 5-5-1-1 i romertall = 10-2, den 2. oktober ...

6560439[/snapback]

VVII i romertall er ikke identisk med 5-5-1-1. Du kan ikke ha to V'er etter hverandre, og den siste kombinasjonen av VII betyr 7.

Lenke til kommentar

Et innlegg på bloggen Joystiq peker også på at selve navnet Wii kan bety 2.10 dersom en ser på navnet som romertall: Wii = VVII = 5-5-1-1 i romertall = 10-2, den 2. oktober ...

6560439[/snapback]

VVII i romertall er ikke identisk med 5-5-1-1. Du kan ikke ha to V'er etter hverandre, og den siste kombinasjonen av VII betyr 7.

6561651[/snapback]

 

Et innlegg på bloggen Joystiq peker også på at selve navnet Wii kan bety 2.10 dersom en ser på navnet som romertall: Wii = VVII = 5-5-1-1 i romertall = 10-2, den 2. oktober ...

 

Det magiske ordet er KAN ;)

Lenke til kommentar

Et innlegg på bloggen Joystiq peker også på at selve navnet Wii kan bety 2.10 dersom en ser på navnet som romertall: Wii = VVII = 5-5-1-1 i romertall = 10-2, den 2. oktober ...

6560439[/snapback]

VVII i romertall er ikke identisk med 5-5-1-1. Du kan ikke ha to V'er etter hverandre, og den siste kombinasjonen av VII betyr 7.

6561651[/snapback]

 

Et innlegg på bloggen Joystiq peker også på at selve navnet Wii kan bety 2.10 dersom en ser på navnet som romertall: Wii = VVII = 5-5-1-1 i romertall = 10-2, den 2. oktober ...

 

Det magiske ordet er KAN ;)

6561671[/snapback]

KAN, om man ikke bruker ordentlige romertall..

 

Han pekte bare ut om at den teroien skal stemme, har enten de gjort om romertallene, eller så har de gjort en feil..

Lenke til kommentar

Heh...ja Wii KAN jo tyde mykje. Kanskje det ikkje er to romartal V, men to oppned heksadesimale A-ar. Då KAN utgivelsesdatoen vere:

Wii = V-V-1-1 = A-A-1-1 = 10-10-1-1 = 20 - 2 = 20. februar! Eller klokka 10 over 10 første nyttårsdag! Eller klokka eitt minutt over eitt den 10. oktober! Eller:

10-10-1-1 = 101 011 (binærtal)= 5 - 2 = 5.februar...eller kanskje i veke 52.

 

...faktisk tippar eg at uansett kva datoen blir, skal det gå an å utlede den frå teksten.

 

Kay

Lenke til kommentar

Nintendo vet at fansen vil dekode dette til den minste detalje. Leser veldig mange morsomme tolkninger. En var å legge sammen tallene for lanseringsdatoen til spillene og komme fra til hvilken da i året det er etter tallet. Tror det ble 22 oktober, husker ikke helt (finner den ikke igjen)

 

Uansett, Nintendo kjenner fansen veldig godt. Dette er smågodt til de i lang tid :)

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Haha, det er det jeg liker med Nintendo, de har humoren på plass :)

6561594[/snapback]

Det skal være sikkert og vist! Som da de ga George W. Bush en DS Lite og Braintraining til hans 60-årsdag så han kunne holde hjernen vedlike :!:

6561606[/snapback]

 

He he, den hjernen er vel relativt fortapt. :sleep:

Lenke til kommentar
Haha, det er det jeg liker med Nintendo, de har humoren på plass :)

6561594[/snapback]

Det skal være sikkert og vist! Som da de ga George W. Bush en DS Lite og Braintraining til hans 60-årsdag så han kunne holde hjernen vedlike :!:

6561606[/snapback]

 

Oppropos det med DS Lite og Brain Training; Lurer på åssen Bush tok det... :!:

6561627[/snapback]

Han sitter nok og koser deg med sudoku i stedet for å høre etter på strategiske møter :p

 

Vurderer faktisk selv det "spillet", virker som en genial ting. Nå har jeg nettopp kjøpt meg 3 DS-spill, men så er dette sunt også da, så kanskje jeg må ta meg råd til det :)

6561639[/snapback]

 

Kjøpte det for 5 dager siden, uten alt for store forhåpninger. Men det var faktisk utrolig gøy :D og meget god "trening". Har også fått flere som aldri har spillt ds før til og teste det, og samtilge syntes det var veldig gøy :yes:

Lenke til kommentar

Skal Nintendo i det hele tatt lykkes med Wii, så bør den lanseres før PS3. Dette kan føre til at Nintendo stjeler litt av markedsandelen som er igjen fra 360, før PS3 fanger den.

 

Personlig tror jeg Wii lanseres mot slutten av oktober. Rykter på nettet anslår at vi får vite noe på en messe i Leipzig (24-27 august).

Lenke til kommentar
De refererer nok til en viktig dato i 2. Verdenskrig i japanske øyne. II har en dobbelt betydning, 2xW + II..

Så.... Noen viktige hendelser i japanske øyne på denne delen av året under 2. verdenskrig?

6568541[/snapback]

Interessant teori. Men jeg tror ikke japanerne liker å ha en konsoll som assosierer tilbake til andre verdens krig ettersom Japan var på nasjonalsosialistene sin side. Men kanskje?

Lenke til kommentar
De refererer nok til en viktig dato i 2. Verdenskrig i japanske øyne. II har en dobbelt betydning, 2xW + II..

Så.... Noen viktige hendelser i japanske øyne på denne delen av året under 2. verdenskrig?

6568541[/snapback]

Interessant teori. Men jeg tror ikke japanerne liker å ha en konsoll som assosierer tilbake til andre verdens krig ettersom Japan var på nasjonalsosialistene sin side. Men kanskje?

6570332[/snapback]

 

Jeg nevner 6. August 1945 som et eksempel. TO bomber falt på TO byer. Hiroshima og Nagasaki. I ANDRE Verdenskrig (eller World War, WW) OMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMG!! 6. AUGUST!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...