Gå til innhold

Abonnement som passer meg?


Anbefalte innlegg

Hei hei.

Har siden jeg fikk meg mobil hatt Netcom Kontant. Men siden jeg tross alt har fast inntekt og bruker mobilen mer enn før, føler jeg behovet for et abonnement. Trenger da litt anbefalninger av hva som er bra.

 

Har Samsung E730, men bytter til Nokia N73(når den kommer)

 

Hva jeg bruker mobilen til:

- Jeg ringer vel mer enn jeg sender meldinger. La oss si 10 min ringing hver dag.

 

- Jeg ringer som oftest til andre venners mobiler

 

- Jeg sender ikke så mye meldinger, men dette kan forandre seg pga det har mye med at jeg ikke liker E730(min mobil) til å skrive meldinger. Sa la oss si 10 meldinger om dagen +

 

- Siden jeg skal kjøpe N73, så kommer jeg nok til å benytte meg av litt 3G løsninger. Da spesielt surfing på nett.

 

- Kunne tenkt meg Telenor nett, da netcom ikke har dekning på hytta(ikke et must)

 

- Og hvis jeg bør kjøpe N73 med et abonnement for å spare litt penger, så kanskje det....

 

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Og hvis jeg bør kjøpe N73 med et abonnement for å spare litt penger, så kanskje det....

 

Takk for hjelpen

6559932[/snapback]

 

Ingen gir bort mobiler billig. Selv sponset mobiler koster akkurat det samme som en uten. Forskjellen er at du betaler det samme over tid, mao på credit. Faktisk kan du ende opp å betale litt mer. Hvis du har råd til å kjøpe den uten abo er det som regel alltid det billigste.

 

Utenom Telenor dekning så ville jeg anbefalt Chess. Det finnes kanskje noen billigere men ikke av de store trygge selskapene.

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
Tele2 champion eller netcom smart-talk kan passe for deg, billig å ringe med. Om du venter litt finner du nok N73 med operatørlås og kan dermed få opptil 500,- i rabatt når du kjøper den :)

6560143[/snapback]

Har regnet litt på abb.priser.Med SmartTalk som har lav ringepris(0,59min)så koster en samtale følgende:

 

1min-kr 1,28

2min-kr 1,87

3min-kr 2,46

4min-kr 3,05

ALLE PRISER ER INKL OPPSTARTSAVGIFT

 

Så over til samme ringetid men da med Plenty:

 

1min-kr 0,80

2min-kr 1,60

3min kr 2,40

4min-kr 3,20

 

Dette viser at samtaler på under 4 min er billigst med Plenty. Plenty er forhåndsbetalt abb med 400kr og du får da 500min ringetid(8,3timer)Det er en god del små samtaler det,evt lange samtaler.

 

Men mange ringer mye korte samtaler og ser seg da blind på minuttprisen og tenker ikke på at 1min samtale faktisk blir belastet med prisen for 2min,når du tar med oppstartsavgiften.

 

 

Plenty gir en minuttpris på 80 øre men vil være billigst likevel på samtaler opptil vel 3min.

Dette tenker kanskje ikke alle på men hvis du ringer mye og da særlig korte samtaler så vil plenty være mye billigere da dette abb ikke har oppstartsavgift.

 

Tar du med smsmania til 200 kr som inkluderer 2000 meldinger så har du så å si fri bruk av telefonen for 600kr i mnd.Det er ikke gærnt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...