Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

audi 80 begynner å hoppe....


Anbefalte innlegg

Har ett problem med min audi 80 1992 modell 2.0 , av og til begynner den å hoppe noe helt forferdelig, kan kjøre i flere uker uten att jeg merker noe til det, men nå i det siste har den blitt verre. må nesten bare stoppe bilen når den setter i gang. Det rykker skikkelig, gir man mer gass så tar den bare helt av :dontgetit: Gassen har så lenge jeg hatt bilen gått litt inn og ut av seg selv når jeg kjører, men ikke noe av betyding, man merker det bare i foten ikke på farten til bilen.

 

Har også funnet ett gammelt (2003) testark fra NAF, der det står under punkt 326 att motor fusker ved belastning.

 

Noen som kan hjelpe? trenger noen gode råd om hva det kan være, har rett og slett ikke peiling selv. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kan sikkert jeg enda mindre om biler enn deg, men har hatt samme problemet på min Audi 100. Kommer spesielt når jeg trykker inn gassen, og første gangen dette skjedde (på min gamle Audi 100) så byttet jeg bensinpumpen, og den ble helt frisk..

 

Så har jeg nettopp kjøpt meg en "ny" audi 100 1986 2.2e, og den har også begynt å få dette problemet. Jeg har byttet bensinpumpe i håp om at den skulle bli fikset, men nei.

Så spurte jeg på dette forumet og fikk til svar at det kan være pga den suger falskluft.

 

Så du kan prøve å finne ut av de to tingene jeg har nevnt :p,, eneste jeg kan om biler ^^

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt problemer med at bilen min begynnete og hoppe, men ble bedre når jeg hadde kjørt litt, hjalp også å holde inn klutsjen, ruse bilen og få den til å gå over 3000 omdreieninger, da gikk den pent.

 

Jeg tok da en tur til nærmeste BMw, (da jeg kjører en 1999 318 E46=)) jeg tok en diagnosetest, og fant ut at jeg måtte bytte lftmengdemåleren, så byttet jeg den på et verksted, viktig at verkstedet får resatt noe i det elektriske systemet for at den skaøl fungere optimalt.

 

Men hvertfall etter dety så går bilen bedre enn noen gang:D

Lenke til kommentar
Nå kan sikkert jeg enda mindre om biler enn deg, men har hatt samme problemet på min Audi 100. Kommer spesielt når jeg trykker inn gassen, og første gangen dette skjedde (på min gamle Audi 100) så byttet jeg bensinpumpen, og den ble helt frisk..

 

Så har jeg nettopp kjøpt meg en "ny" audi 100 1986 2.2e, og den har også begynt å få dette problemet. Jeg har byttet bensinpumpe i håp om at den skulle bli fikset, men nei.

Så spurte jeg på dette forumet og fikk til svar at det kan være pga den suger falskluft.

 

Så du kan prøve å finne ut av de to tingene jeg har nevnt :p,, eneste jeg kan om biler ^^

6560203[/snapback]

 

Takker for svar, skal prøve å se om jeg klarer å finne ut av dette. Har ingen peiling på bil, men har noen kompiser som kan mekke litt, men lettere viss jeg gir de beskjed om hva de bør sjekke. For de hadde ingen peiling på hva som kunne være galt. Er jo det att jeg kan kjøre lenge uten å merke problemet, men når det først begynner er det ett sant H.....

Lenke til kommentar
Jeg har også hatt problemer med at bilen min begynnete og hoppe, men ble bedre når jeg hadde kjørt litt, hjalp også å holde inn klutsjen, ruse bilen og få den til å gå over 3000 omdreieninger, da gikk den pent.

 

Jeg tok da en tur til nærmeste BMw, (da jeg kjører en 1999 318 E46=)) jeg tok en diagnosetest, og fant ut at jeg måtte bytte lftmengdemåleren, så byttet jeg den på et verksted, viktig at verkstedet får resatt noe i det elektriske systemet for at den skaøl fungere optimalt.

 

Men hvertfall etter dety så går bilen bedre enn noen gang:D

6560846[/snapback]

 

Hei! takk for svar, har som oftest vært nok for meg også å holde inne clutchen en liten stund så har alt vært i orden igjen, men ikke nå lenger. holder på i "evigheter", men skal først ta å sjekke slike ting jeg kan få "vanlige folk" til å gjøre før jeg leverer inn på verksted. Vet du hva en sånn diagnose test koster??

Lenke til kommentar
se etter morkne vakumslanger slik har en tendens til å få motorer til å fuske spesielt hvis motoren da får falsk luft, noe som skjedde med min bmw 316ci 95 mod slet skikkelig for å finne ut hav det var, den var slik i flere år.

6560980[/snapback]

 

skal sjekke. tror de fleste slanger ser bra ut, men bør kanskje ta en nærmere titt.....takk for svar.

Lenke til kommentar

 

Hei! takk for svar, har som oftest vært nok for meg også å holde inne clutchen en liten stund så har alt vært i orden igjen, men ikke nå lenger. holder på i "evigheter", men skal først ta å sjekke slike ting jeg kan få "vanlige folk" til å gjøre før jeg leverer inn på verksted. Vet du hva en sånn diagnose test koster??

6560961[/snapback]

 

Kosta meg 675 sure kroner :(

Lenke til kommentar

Kan nok være flere grunner til dette, elektrisk og filter er også en ting å sjekke ut.

Få en kamerat med peiling til å måle motstanden i tennplugg-ledninger, sjekk tennplugger, fordeler osv..

Dette var problemet med Skodaen jeg hadde for litt siden når den hoppet (pluggene).

 

Har en Baleno nå, veldig rar bil, der er det et lite filter i bakkant av motor som har en sterk tendens til å tette seg, en liten rens og bilen går bra igjen, skjer desverre litt for ofte etter min smak, men heldigvis enkelt og gratis å fikse..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...