Gå til innhold

Er denne pcen bra? Conroe til 10k, for spilling.


Anbefalte innlegg

Handlevognen min:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=31079

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Billigste priser:

Asus Extreme N7900GT 2286,-

Asus P5W DH Deluxe 1881,-

Intel Core 2 Duo E6600 2614,-

MIST 500W, 20/24 pins, S-ATA 895,-

Nec ND-3550 249,-

OCZ Gold Dual Channel DDR2 2048MB (2x1024MB) 1845,-

Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA 643,-

Rimeligste totalsum 10413,-

Ca. 10920,- hos Netshop.no, hvor jeg planlegger å kjøpe den

 

Er mest i tvil når det gjelder hovedkortet. Er det virkelig nødvendig med så dyrt kort, når jeg ikke har umiddelbare planer om å overklokke? Og vil dette fungere med SLi-oppsett?

 

RAM-valget er også et usikkerhetsmoment. Vil jeg ha behov for 800 mhz?

 

Har planlagt å bruke den til spilling (BF2, diverse bilspill og simulatorer) og surfing, film og dvd(ripping), skole og bilderedigering.

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[*]Hva skal jeg velge av RAM? Denne: OCZ DDR2 Value Pro Series PC-5400 2048MB (2x1024MB)

 

[*]Og hovedkort er jeg virkelig usikker på hva jeg skal velge. Trenger jeg virkelig SLi, med tanke på framtiden.

 

[*]Vil jeg komme til å angre på at jeg kjøpte et billig-HK når jeg føler at jeg har for lite ytelse, og dermed ønsker å overklokke/kjøpe et identisk skjermkort og kjøre SLi, eller vil neste generasjons skjermkort kunne kjøre helt okei alene (ikke SLi)?

 

 

[*]Noen som har hovedkort å anbefale?

 

[*]Burde jeg egentlig vente en stundt slik at jeg kan lese tester om hvordan Conroe fungerer med diverse komponenter?

 

Takker for svar så langt :)

Lenke til kommentar
[*]Hva skal jeg velge av RAM? Denne: OCZ DDR2 Value Pro Series PC-5400 2048MB (2x1024MB)

 

[*]Og hovedkort er jeg virkelig usikker på hva jeg skal velge. Trenger jeg virkelig SLi, med tanke på framtiden.

 

[*]Vil jeg komme til å angre på at jeg kjøpte et billig-HK når jeg føler at jeg har for lite ytelse, og dermed ønsker å overklokke/kjøpe et identisk skjermkort og kjøre SLi, eller vil neste generasjons skjermkort kunne kjøre helt okei alene (ikke SLi)?

 

 

[*]Noen som har hovedkort å anbefale?

 

[*]Burde jeg egentlig vente en stundt slik at jeg kan lese tester om hvordan Conroe fungerer med diverse komponenter?

 

Takker for svar så langt :)

6563273[/snapback]

*Bump, bump*

 

 

Jeg hadde vært storfornøyd vis jeg hadde hatt råd til en sånn pc. *sjalu :(  :innocent:

6563524[/snapback]

Handler om prioritering ;)

Har aldri hatt pc før, derfor tar jeg meg råd nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...