Gå til innhold

Bærbar til skolebruk (høgskole)


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Skal begynne på Høgskole i løpet av neste måneden og lurer på å kjøpe en bærbar pc.

 

Men har ekstremt lite peiling på laptops... så.. trenger tips..

 

Ønsker..

 

Kjapp

Sterk

Greit utseende

Ikke altfor tung

Trådløs nettverk

DVD-brenner

Brukendes til å drive enkelte spill på ?!

God nok til å takle tunge program....

Pris helst ikke over 15000

 

Vansklig oppgave spør du meg ^^ :p

 

takker for hjelp.

Endret av Searing
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Er selv student ved komunikasjons-teknologi og bruker endel laptop på skolen.

 

De viktigste momenta jeg har opplevd med bruk av laptop i studiet er vekt/størrelse og batteritid (da det ikke alltid passer med stikk-kontakt).

 

Blir skjermen for stor er det mer arbeid enn nytelse å dra den med på skolen så mye mer en 14" vil jeg ikke annbefle deg.

 

Jeg har personlig en 3 år gammel ECS Elitegroup G556, men kjøpte den ganske top noch når jeg handlet så duger fremdeles til alt utenom batterilevetid nå.

 

Hvilket merke du vil ha er har egentlig ikke så mye å si foruten din estetiske smak. Så og si alle laptoper har samme innmaten, men casing merket kommer mest ann på det ytre.

 

Et par fine huskeregler som kan huskes er f.eks:

Ikke vifte som blåser ut på høgresiden (pga. at du har musa der og kan bli veldig varmt)

At den ikke blir overopphetet (et par venner har ACER sin Ferarri-PC og den er for varm til ha på fanget og casing har begynt å sprekke som resultat av varmen)

Et ganske ok nettverkskort (om du som meg bruker trådløst nettverk på skolen så hjelper det å ha et ganske stabilt bra nettverkskort for å få best mulig signal på campus)

Skjermkort (har sett mye tidligere at hovedsalgstrikset til selgere er å fokusere mye på alt som folk har hørt om (lagringsplass, minne og prosessor) og ikke nevner at skjermkortet ikke duger til noe. Sier dette siden du snakket om at du ville spille litt)

 

I tillegg kommer Intel sin nye Merom CPu sikker til å gjøre noe med prisen på laptoper med eldre prosessorer om du da ikke vil ha en Merom-laptop.

 

Har desverer ingen forslag, men som jeg nevnte så har det vert en gjennomgående trend at laptops er ganske like foruten det ytre. ;)

 

Lykke til med laptopkjøp og studier! :thumbup:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...