Gå til innhold

Jeg anklager dagens europeere!


Anbefalte innlegg

Dagens regjerende europeere er for unge til å huske 30-årenes unnfallenhet overfor Hitler og Nazi-Tyskland. Det går nok derfor mot våpenhvile med Hezbollah. En våpenhvile som er like mye verdt som Hitlers berømte ord etter at England og Frankrike hadde ”godkjent” Hitlers voldtekt av Tsjekkoslovakia – for å få fred i Europa:

 

”Dette er mitt siste territoriale krav i Europa”, sa Hitler den gang.

 

Vi som er gamle nok husker Englands statsminister Chamberlain, som vendte stolt tilbake til England etter ”fredsforhandlingen” med Hitler og skrøt av at nå hadde han skapt varig fred i Europa. Hitler fikk til gjengjeld ”godkjent” Nazi-Tysklands erobring av Tsjekkoslovakia!

 

Pytt-pytt! Noe måtte jo Frankrike (!) og England (!) ofre for å få ”varig fred" i Europa! Så de ofret Tsjekkoslovakia!

 

Året etter fulgte imidlertid Polen etter Tsjekkoslovakia – inn under Nazi-Tysklands jernhæl. Og noen måneder etter det lå Frankrike på trynet og ble rumpepult av nazistene under Triumfbuen på Champs Élysées – mens Hitlers bomber samtidig haglet over London.

 

Den kanskje viktigste årsaken til at Hitler våget å starte 2. verdenskrig var at også Sovjetsamveldet under Stalin hadde latt seg lure til å inngå en ”ikke-angreps-avtale” med Nazi-Tyskland. Vi som kjenner historien, vet jo hvor mye den avtalen var verdt. Den kostet Sovjetsamveldet i hvert fall 3 millioner drepte soldater.

 

Til slutt var det USA – med cowboyen, general Patton, og strategen, general Eisenhower, i spissen – som måtte redde Europa fra nazismen, og samtidig forhindre at den neste diktatoren, kommunisten Stalin, skulle sluke mesteparten av Europa i krigens siste fase.

 

Over en halv million amerikanske ungdommer ga sine liv for å redde Europa fra tyrannene. 400 000 av dem ligger begravd her – de fleste av dem i Frankrike.

 

I dag er de fleste som opplevde mellomkrigstiden og den 2. verdenskrig døde. Europa har glemt. Så europeerne får det nok som de vil – denne gangen også:

 

”Varig fred” – med Iran, Syria, Hezbollah, Hamas og Al Qaeda!

 

Dermed kan Iran få utvikle sine atomvåpen, og Hezbollah kan få ruste opp for nye angrep på Israel – så snart Iran har fått utstyrt dem med langtrekkende missiler og de har fått iranske atomstridshoder de kan true med dersom FN eller EU blander seg inn.

 

Og dermed blir Israel Ahmedinejads og ayatollaenes ”siste territoriale krav i Midtøsten” – akkurat som Tsjekkoslovakia var det for Hitler i Europa for 68 år siden. Deretter står Europa for tur – på nytt – med sine 300 millioner ”vantro”!

 

Alternativet – og i så fall Europas MIDLERTIDIGE redning – blir eventuelt at Israel og Iran ryker sammen i en atomkrig neste gang Hezbollah angriper. En atomkrig som utsletter hele Midtøsten, men redder Europa noen få år til – inntil muslimene i Europa har formert seg tilstrekkelig til at de er blitt i flertall. Da får Europa sin religionskrig allikevel.

 

Problemet dagens unge europeere ikke fatter, er at islamistene – akkurat som nazistene for 65 år siden – ALDRI gir seg med terroren sin før de ENTEN har erobret hele verden, ELLER selv er blitt knust og deres forkvaklede ”ideologi” er eliminert på samme måte som den frie verden tok seg av "nazismen" under og etter den 2. verdenskrig.

 

Det er utrolig at europeerne ALDRI lærer – men at hver nye europeiske tidsepoke må begå de samme historiske feilene om og om igjen – så snart generasjonene som forrige gang brakte Europa og verden på kanten av stupet, er døde og begravd.

 

Verden kan ta et oppgjør med Islam i dag – FØR disse gærningene får skaffet seg atomvåpen. Eller også kan Europa – med Frankrike i spissen – kaste jødene til ulvene enda en gang, og således skaffe seg 5 – 10 års terrorismefylt ”utsettelse” av den uunngåelige krigen mot ”islamismen” – ETTER at disse gærningene har fått tid til å skaffe seg atomvåpen.

 

Har det ikke gått opp for Europa ennå, at islamistene er villig til å bruke sine atomvåpen når de får skaffet seg dem? For de bryr seg ikke om livet på jorden. Det er derfor de sprenger seg selv i lufta, hogger hendene av smånaskere og halshugger eller steiner kjærester som elsker hverandre uten ayatollaenes godkjennelse! En alt utslettende atomkrig er derfor for islamistene som en reise til Paradis med rakettfart. Disse menneskene elsker døden.

 

Spørsmålet blir således om vi, som er glade i livet på DENNE planeten, skal la oss utslette av en gjeng med suicidale islamister – om noen år. Eller om vi skal ta et oppgjør med fanatikerne – mens det ennå er tid.

 

Hver ny generasjon av europeere INSISTERER på å få gjenta alle tidligere generasjoners tabber. Europeernes største problem er således ikke at de BEGÅR katastrofale feil. Europeernes største problem er at de aldri LÆRER av sine katastrofale feil!

 

Derfor har Europa på 5000 år ikke opplevd én eneste 50-årsperiode uten krig. Hvorfor akkurat 50 år? Jo, for det er akkurat så lang tid som det tar for hver enkelt regjerende generasjon å rekke å bli begravd!

 

Deretter er Europa klar til å gjenta de samme tabbene.

- Vår generasjons ”Chamberlain” heter Jacques Chirac.

- Vår tids ”Hitler” heter Ahmedinejad.

- Vår tids ”Berlin” heter Teheran.

- Vår tids ”nazister” heter islamister.

- Vår tids ”stormtropper” og "SS" heter Hezbollah, Hamas og Al Qaeda.

- Og jødene bor i dag i Israel istedenfor i Polen, Tsjekkoslovakia og Tyskland.

 

Det er de eneste forskjellene – eller snarere, det er likhetene – mellom 1938 og 2006! Bortsett fra dette, så er europeerne akkurat like dumme og blåøyde som for 68 år siden – som for 168 år siden, for 268 år siden, for 1068 år siden og for 2068 år siden - - -!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig med det du skriver, men dette er noe "høyresiden" har snakket om lenge samtidig som "venstresiden" roper etter solidaritet, rasisme, fremmedfrykt og gudene vet hva. Ser ingen grunn til at denne tråden ikke kommer til å ende opp i samme gammle regla.

 

Meget godt skrevet dog, likte denne delen:

 

"En alt utslettende atomkrig er derfor for islamistene som en reise til Paradis med rakettfart."

Endret av smoothie
Lenke til kommentar

Denne tråden stinker hestemøkk. Så skitten og ekkel er den. Mens eg leste innlegget tenkte eg hele tiden på at passer bedre om du bytter ut hizbolla/libanon/islamister/islam med israel og bytter Israel ut med libanon/palestina. Da hadde tråden vært mer meningsfull.

 

Du snakker om å ta ett oppgjør med islamistene.. ja hva mener du da? spør du meg så høres du like ekstrem ut som islamister. Holdningen din skriker fremmedfrykt og frykten i innlegget ditt er åpenlyst. Videre setter du alle islamister/libanesere etc i en bås og setter likhetstegn mellom dem og hitler/nazi..

Det værste må vel være at du er seriøs med meningene dine. Jeg er spent på hvilket "oppgjør" du har lyst til å ta med den muslimske verden. Men eg er glad at folk med dine meninger er i mindretall i Norge.

Håper du sover godt i natt.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i det du skriver her Fromage. Ikke bare er vi blinde for det som skjer, men vi støtter det også. Både økonomisk og på alle andre tenkelige måter. Mens såkalte fredsaktivister snakker om mord av de få menneskene som faktisk prøver å stoppe det så ruster "fredens religion" seg opp med atomvåpen og hva verre er med vår godkjennelse. Og de som for 60 år siden hjalp oss (og fremdeles hjelper oss) er nå plutselig blitt skurkene.

 

Jeg ser mennesker rundt meg, mine egne landsmenn, snakker om å fjerne Israel. Be de pakke sammen og la Israel bli tatt over av krigshisserne. De snakker om å drepe bush, drepe Israels ledelse, og om å gi penger til landene som slakter Israels sivile. De støtter en mann som har sagt han vil utslette Israel og de sier han bør få atomvåpen. De ikler seg flagget som representerer slakt av sivile jøder for å støtte "den svake part"...Jeg skammer meg på vegne av landet vårt når jeg hører og ser slik.

Endret av invictus
Lenke til kommentar

Alle andre meninger enn mine egne stinker hestemøkk...

 

Forøvrig er jeg enig i at muslimene som praktiserer jihad/hellig krig er farlige og er en stor risiko for de som har et helt annet syn på vårt liv på jorden. Deres mål med livet er å drepe seg selv og ta med seg så mange andre som mulig samtidig. Det går ikke an å forsvare en slik tro. Men det er ikke alle muslimer som følger denne praksisen. Og å bombe midtøsten til sønder og sammen har ikke jeg samvittighet til å støtte. Den som finner en god løsning på dette kommer til å få en kjempestor medalje.

 

Holdningen din skriker fremmedfrykt

 

Fremmedfrykt mot muslimer generelt er galt, men å frykte selvmordsbombere og rabiate hellige krigere er nå vel ganske naturlig. Å frykte en AK-47 eller en C4-bombe i hendene på en jihadist har ingenting med rasisme eller fremmedfrykt å gjøre.

 

 

edit: Har noen sett serien Sleeper Cell? Den viser klart forskjellen på aktive jihadister og fredelige muslimer. Når det gjelder behandlingen av selvmordsbombere mener jeg det er riktig å følge samme prinsipp som en snikskytter i politiet gjør når han sikter på en person med bombebelte og fjernkontroll. Gi heller han et skudd mellom øynene enn å la han sprenge flere titalls mennesker med seg. Å dø er målet hans uansett, men uten å drepe sivile vestlige mennesker kommer han ikke til sitt paradis.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar
Denne tråden stinker hestemøkk. Så skitten og ekkel er den. Mens eg leste innlegget tenkte eg hele tiden på at passer bedre om du bytter ut hizbolla/libanon/islamister/islam med israel og bytter Israel ut med libanon/palestina. Da hadde tråden vært mer meningsfull.

 

Du snakker om å ta ett oppgjør med islamistene.. ja hva mener du da? spør du meg så høres du like ekstrem ut som islamister. Holdningen din skriker fremmedfrykt og frykten i innlegget ditt er åpenlyst. Videre setter du alle islamister/libanesere etc i en bås og setter likhetstegn mellom dem og hitler/nazi..

Det værste må vel være at du er seriøs med meningene dine. Jeg er spent på hvilket "oppgjør" du har lyst til å ta med den muslimske verden. Men eg er glad at folk med dine meninger er i mindretall i Norge. 

Håper du sover godt i natt.

6558160[/snapback]

 

Merkelig logikk magicuz. Du tolerer ikke min "intoleranse", men du legger deg flat for den største intoleransen av dem alle. Logikk er ikke den største egenskapen hos sosialistene! Hvor brun i huden må jeg være, for at du skal tolerere mine meninger?

Lenke til kommentar
folk med dine meninger er i mindretall i Norge. 

6558160[/snapback]

Sikker? Tviler de er det på forumet.

 

Etter å ha lest en god del av postene dine så konkluderer jeg med at du er en stor egoist. Tror ikke det er så mange som fremdeles tar deg seriøst.

Blir iverfall spennende å se hvordan dette utvikler seg, vil syria gjøre noe? Tror det er en god stund til vi ser atomvåpen i aksjon, håper ivertfall det :)

Noe som sjokkerer er att Israel bomber FN og Røde korst, gleder meg til en forklaring på dette...

Lenke til kommentar
Hva mener du er løsningen på dette problemet da fromage?

6558976[/snapback]

 

Tja si det. Forby koranen slik som "Mein kampf". Umulig ja. Tror nok vi må møte voldelige muslimer med vold, da det er et språk de forstår. Vise at man ikke aksepterer adferden. Feil taktikk er den vi så Gard Støre & co gjorde under muhammedkrisen. Knele for så å bli smurt inn med vazelin.

 

Uansett, toleransen og menneskerettighetene her i vesten er blitt en klamp om foten. Dette må vi finne løsninger på i tiden fremover. Våre politikere er blitt så feige at vi må la terrorister og krigsforbrytere være her i Norge. Krekar og likesinnede har ingenting i vårt samfunn å gjøre.

Lenke til kommentar

Hvis noen skal sammenlignes med nazistene må vi se andre steder.

- Hvem bygger mur på fremmed stats grunn uten lov?

- Hvem sier vi vil drepe 10 mennesker for hver hos som blir drept?

- Hvem lar sine bosette seg på fremmed mark for så å kreve området p.g.a. befolkningens tilhørighet.

Lenke til kommentar

Dette sier mere om Israels venner enn dagens unge Europeere.

 

Å tilegne flere titalls Nasjoner Nazistiske egenskaper bør og må få konsekvenser senere for denne høyrevridde gjeng.

 

Som jeg har sagt tidligere...

 

Da Norge var ung nasjon hadde vi Nansen, vi hadde tro og tillitt og vi ble respektert.

 

Hva har Israel, foruten dødsskvadroner også på fremmed jord, politikere så hatefulle at det fråder fra dem, går til angrep på alt og alle nå senest i dag FN observatører.

 

Har hatt samtaler med mange Norske FN soldater som har tjenestegjort i Libanon, har ennå til gode og høre 1 en positiv hendelse/ting angående Israels fremferd.

 

Nei Israel bør settes under ADMINISTRASJON av FN, hvis ikke bør de hives på hue og reva ut av FN og ALLE andre INTERNASJONALE flora.

 

Vi må VISE dem at vi ikke lever i DYRENES verden men ett med mennesker.

 

Tror nok at hvis MOSES hadde vendt tilbake hadde han blitt så forferdet over sine landsmenn att han hadde glatt tilbrakt nye 40 ÅR i ørkenen.

 

Enn og gjøre slik skam på ABRAHAM jødenes stamfar, fy, og fy.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar
Dagens regjerende europeere er for unge til å huske 30-årenes unnfallenhet overfor Hitler og Nazi-Tyskland. Det går nok derfor mot våpenhvile med Hezbollah. En våpenhvile som er like mye verdt som Hitlers berømte ord etter at England og Frankrike hadde ”godkjent” Hitlers voldtekt av Tsjekkoslovakia – for å få fred i Europa:

 

”Dette er mitt siste territoriale krav i Europa”, sa Hitler den gang.

 

Vi som er gamle nok husker Englands statsminister Chamberlain, som vendte stolt tilbake til England etter ”fredsforhandlingen” med Hitler og skrøt av at nå hadde han skapt varig fred i Europa. Hitler fikk til gjengjeld ”godkjent” Nazi-Tysklands erobring av Tsjekkoslovakia!

 

Pytt-pytt! Noe måtte jo Frankrike (!) og England (!) ofre for å få ”varig fred" i Europa! Så de ofret Tsjekkoslovakia!

 

Året etter fulgte imidlertid Polen etter Tsjekkoslovakia – inn under Nazi-Tysklands jernhæl. Og noen måneder etter det lå Frankrike på trynet og ble rumpepult av nazistene under Triumfbuen på Champs Élysées – mens Hitlers bomber samtidig haglet over London.

 

Den kanskje viktigste årsaken til at Hitler våget å starte 2. verdenskrig var at også Sovjetsamveldet under Stalin hadde latt seg lure til å inngå en ”ikke-angreps-avtale” med Nazi-Tyskland. Vi som kjenner historien, vet jo hvor mye den avtalen var verdt. Den kostet Sovjetsamveldet i hvert fall 3 millioner drepte soldater.

 

Til slutt var det USA – med cowboyen, general Patton, og strategen, general Eisenhower, i spissen – som måtte redde Europa fra nazismen, og samtidig forhindre at den neste diktatoren, kommunisten Stalin, skulle sluke mesteparten av Europa i krigens siste fase.

 

Over en halv million amerikanske ungdommer ga sine liv for å redde Europa fra tyrannene. 400 000 av dem ligger begravd her – de fleste av dem i Frankrike.

 

I dag er de fleste som opplevde mellomkrigstiden og den 2. verdenskrig døde. Europa har glemt. Så europeerne får det nok som de vil – denne gangen også:

 

”Varig fred” – med Iran, Syria, Hezbollah, Hamas og Al Qaeda!

 

Dermed kan Iran få utvikle sine atomvåpen, og Hezbollah kan få ruste opp for nye angrep på Israel – så snart Iran har fått utstyrt dem med langtrekkende missiler og de har fått iranske atomstridshoder de kan true med dersom FN eller EU blander seg inn.

 

Og dermed blir Israel Ahmedinejads og ayatollaenes ”siste territoriale krav i Midtøsten” – akkurat som Tsjekkoslovakia var det for Hitler i Europa for 68 år siden. Deretter står Europa for tur – på nytt – med sine 300 millioner ”vantro”!

 

Alternativet – og i så fall Europas MIDLERTIDIGE redning – blir eventuelt at Israel og Iran ryker sammen i en atomkrig neste gang Hezbollah angriper. En atomkrig som utsletter hele Midtøsten, men redder Europa noen få år til – inntil muslimene i Europa har formert seg tilstrekkelig til at de er blitt i flertall. Da får Europa sin religionskrig allikevel.

 

Problemet dagens unge europeere ikke fatter, er at islamistene – akkurat som nazistene for 65 år siden – ALDRI gir seg med terroren sin før de ENTEN har erobret hele verden, ELLER selv er blitt knust og deres forkvaklede ”ideologi” er eliminert på samme måte som den frie verden tok seg av "nazismen" under og etter den 2. verdenskrig.

 

Det er utrolig at europeerne ALDRI lærer – men at hver nye europeiske tidsepoke må begå de samme historiske feilene om og om igjen – så snart generasjonene som forrige gang brakte Europa og verden på kanten av stupet, er døde og begravd.

 

Verden kan ta et oppgjør med Islam i dag – FØR disse gærningene får skaffet seg atomvåpen. Eller også kan Europa – med Frankrike i spissen – kaste jødene til ulvene enda en gang, og således skaffe seg 5 – 10 års terrorismefylt ”utsettelse” av den uunngåelige krigen mot ”islamismen” – ETTER at disse gærningene har fått tid til å skaffe seg atomvåpen.

 

Har det ikke gått opp for Europa ennå, at islamistene er villig til å bruke sine atomvåpen når de får skaffet seg dem? For de bryr seg ikke om livet på jorden. Det er derfor de sprenger seg selv i lufta, hogger hendene av smånaskere og halshugger eller steiner kjærester som elsker hverandre uten ayatollaenes godkjennelse! En alt utslettende atomkrig er derfor for islamistene som en reise til Paradis med rakettfart. Disse menneskene elsker døden.

 

Spørsmålet blir således om vi, som er glade i livet på DENNE planeten, skal la oss utslette av en gjeng med suicidale islamister – om noen år. Eller om vi skal ta et oppgjør med fanatikerne – mens det ennå er tid.

 

Hver ny generasjon av europeere INSISTERER på å få gjenta alle tidligere generasjoners tabber. Europeernes største problem er således ikke at de BEGÅR katastrofale feil. Europeernes største problem er at de aldri LÆRER av sine katastrofale feil!

 

Derfor har Europa på 5000 år ikke opplevd én eneste 50-årsperiode uten krig. Hvorfor akkurat 50 år? Jo, for det er akkurat så lang tid som det tar for hver enkelt regjerende generasjon å rekke å bli begravd!

 

Deretter er Europa klar til å gjenta de samme tabbene.

- Vår generasjons ”Chamberlain” heter Jacques Chirac.

- Vår tids ”Hitler” heter Ahmedinejad.

- Vår tids ”Berlin” heter Teheran.

- Vår tids ”nazister” heter islamister.

- Vår tids ”stormtropper” og "SS" heter Hezbollah, Hamas og Al Qaeda.

- Og jødene bor i dag i Israel istedenfor i Polen, Tsjekkoslovakia og Tyskland.

 

Det er de eneste forskjellene – eller snarere, det er likhetene – mellom 1938 og 2006! Bortsett fra dette, så er europeerne akkurat like dumme og blåøyde som for 68 år siden – som for 168 år siden, for 268 år siden, for 1068 år siden og for 2068 år siden - - -!

6558083[/snapback]

 

ANKLAGER - DOMMER - BØDDEL en fin kombinasjon syns du ikke?

Lenke til kommentar
Denne tråden stinker hestemøkk. Så skitten og ekkel er den. Mens eg leste innlegget tenkte eg hele tiden på at passer bedre om du bytter ut hizbolla/libanon/islamister/islam med israel og bytter Israel ut med libanon/palestina. Da hadde tråden vært mer meningsfull.

 

Du snakker om å ta ett oppgjør med islamistene.. ja hva mener du da? spør du meg så høres du like ekstrem ut som islamister. Holdningen din skriker fremmedfrykt og frykten i innlegget ditt er åpenlyst. Videre setter du alle islamister/libanesere etc i en bås og setter likhetstegn mellom dem og hitler/nazi..

Det værste må vel være at du er seriøs med meningene dine. Jeg er spent på hvilket "oppgjør" du har lyst til å ta med den muslimske verden. Men eg er glad at folk med dine meninger er i mindretall i Norge. 

Håper du sover godt i natt.

6558160[/snapback]

 

Merkelig logikk magicuz. Du tolerer ikke min "intoleranse", men du legger deg flat for den største intoleransen av dem alle. Logikk er ikke den største egenskapen hos sosialistene! Hvor brun i huden må jeg være, for at du skal tolerere mine meninger?

6558801[/snapback]

 

 

Så BRUN du? orker og være uten at du føler misbehag?

Lenke til kommentar
ANKLAGER - DOMMER - BØDDEL en fin kombinasjon syns du ikke?

6559391[/snapback]

Naa er det vel strengt talt bare en anklage, slik han kaller det i innlegget sitt. At han mener noen burde opptre som dommer og boeddel, har han den fulle rett til ;)

 

Dagens regjerende europeere er for unge til å huske 30-årenes unnfallenhet overfor Hitler og Nazi-Tyskland. Det går nok derfor mot våpenhvile med Hezbollah. En våpenhvile som er like mye verdt som Hitlers berømte ord etter at England og Frankrike hadde ”godkjent” Hitlers voldtekt av Tsjekkoslovakia – for å få fred i Europa:

 

Du maa gjerne faa sammenligne fredsavtalene, hvor mye den er verdt er selvsagt uvisst. Men aa sammenligne en palestinsk frigjoeringsgruppe med Hitler-Tyskland, er fullstendig irrelevant. Hitler-Tyskland var en gedigen maktfaktor, Hezbollah er en gjeng skjeggete paramilits, uten sjans mot noen som helst om det blir satt hardt mot hardt. Hitler-Tyskland var en trussel mot hele Europa, Hezbollah er knapt en trussel mot et lite land med 5 millioner innbyggere. Dette er ubestridelige fakta, man ikke trenger vaere over 70 aar for aa regne ut.

 

”Dette er mitt siste territoriale krav i Europa”, sa Hitler den gang.

Da snakket han om det meste av Europa, over 6000k m2. Israel er ca 22k m2. Enda et forsoek paa aa gjoere trusselen stor og farlig, med irrelevant sammenligning.

 

Vi som er gamle nok husker Englands statsminister Chamberlain, som vendte stolt tilbake til England etter ”fredsforhandlingen” med Hitler og skrøt av at nå hadde han skapt varig fred i Europa. Hitler fikk til gjengjeld ”godkjent” Nazi-Tysklands erobring av Tsjekkoslovakia!

Det gjoer dere helt sikkert, naa er det etter min mening Israel som driver og godkjenner land etter eget forgodtbefinnende i denne konflikten. Men la oss naa si at fredsavtalen med Israel blir brutt igjen. Hva er det som skulle gjoere det saa annerledes enn de oerten gangene det har skjedd foer?

 

Pytt-pytt! Noe måtte jo Frankrike (!) og England (!) ofre for å få ”varig fred" i Europa! Så de ofret Tsjekkoslovakia!
Du antyder at Israel kommer til aa bli invadert av arabere og at vesten kommer til aa snu dem ryggen. Likevel er det de selv som invaderer om dagen.

 

Året etter fulgte imidlertid Polen etter Tsjekkoslovakia – inn under Nazi-Tysklands jernhæl. Og noen måneder etter det lå Frankrike på trynet og ble rumpepult av nazistene under Triumfbuen på Champs Élysées – mens Hitlers bomber samtidig haglet over London.

Dette er jeg fullstendig klar over, men du sliter virkelig med retorikken din, all den tid jeg bare ser en smaakrig der nede. De stoerste krigene i midtoesten, vet vi alle hvem som staar bak.

 

Den kanskje viktigste årsaken til at Hitler våget å starte 2. verdenskrig var at også Sovjetsamveldet under Stalin hadde latt seg lure til å inngå en ”ikke-angreps-avtale” med Nazi-Tyskland. Vi som kjenner historien, vet jo hvor mye den avtalen var verdt. Den kostet Sovjetsamveldet i hvert fall 3 millioner drepte soldater.

 

Til slutt var det USA – med cowboyen, general Patton, og strategen, general Eisenhower, i spissen – som måtte redde Europa fra nazismen, og samtidig forhindre at den neste diktatoren, kommunisten Stalin, skulle sluke mesteparten av Europa i krigens siste fase.

 

Over en halv million amerikanske ungdommer ga sine liv for å redde Europa fra tyrannene. 400 000 av dem ligger begravd her – de fleste av dem i Frankrike. .

Virker som amerikanerne var baade smartere og mer heroiske enn russerne. Si meg har du oversatt retorikken din fra en amerikaner? Dette er noe jeg kjenner igjen fra diverse amerikanske kilder. Jeg er mindre interessert i aa diskutere historie her, men regner med at poenget ditt er at vesten maa slaa til. Naa er likhetstegnet ditt mellom de foerste aarene av 2. verdenskrig og dagens situasjon, direkte patetisk, i henhold til paalitelige kilder var den en smule stoerre.

 

I dag er de fleste som opplevde mellomkrigstiden og den 2. verdenskrig døde. Europa har glemt. Så europeerne får det nok som de vil – denne gangen også:

 

”Varig fred” – med Iran, Syria, Hezbollah, Hamas og Al Qaeda!

 

Dermed kan Iran få utvikle sine atomvåpen, og Hezbollah kan få ruste opp for nye angrep på Israel – så snart Iran har fått utstyrt dem med langtrekkende missiler og de har fått iranske atomstridshoder de kan true med dersom FN eller EU blander seg inn.

Iran har ikke atomvaapen. Om de skulle faa et par, er de omgitt av andre land som ogsaa har det. Iran blir bombet til steinalderen om de skulle foreta seg noe og det vet de godt.

 

Foroevrig er det per dags dato fred i Iran og Syria. Denne har verdt varig i over 20 aar og maa derfor sies, i den grad det er et maal, aa vaere oppnaadd.

 

Hvem har som maal aa oppnaa fred med Al Qaeda? Ingen land pr dags dato, saavidt jeg vet.

 

Aa sette likhetstegn mellom disse to landene og to gruppene, er en svaert naiv forenkling. At det gaar stoette i ulike retninger, betyr ikke at de er allierte. Det viser vel egentlig de siste aaerene skulle jeg mene?

 

Og dermed blir Israel Ahmedinejads og ayatollaenes ”siste territoriale krav i Midtøsten” – akkurat som Tsjekkoslovakia var det for Hitler i Europa for 68 år siden. Deretter står Europa for tur – på nytt – med sine 300 millioner ”vantro”!

Jada, jeg har sett det foer. Antakelig fordi teorien er fra den tiden da det bodde 300 mill i Europa. I dag bor det atskillig flere der. Med smaa modifikasjoner, blir den levert i nye versjoner. Kanskje paa tide og oppdatere ikke bare geografien sin, men ikke minst ideologien?

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Nå bør alle militante og fanatiske krefter i Midtøsten stoppes. Alle som bomber uskyldige sivile med viten og vilje bør bli dømt til livsvarig fengsel, eller eventuelt bombes til helvete.

 

Og her i Norge trenger vi ikke å ta stilling i denne middelalderske konflikten. Jesus kommer ikke til bake om alle jødene tvangsflyttes til Israel.

Endret av Superior
Lenke til kommentar
Alternativet – og i så fall Europas MIDLERTIDIGE redning – blir eventuelt at Israel og Iran ryker sammen i en atomkrig neste gang Hezbollah angriper. En atomkrig som utsletter hele Midtøsten, men redder Europa noen få år til – inntil muslimene i Europa har formert seg tilstrekkelig til at de er blitt i flertall. Da får Europa sin religionskrig allikevel.

Ja dette blir jo bare mer og mer fantasifullt. Hvis Iran faar atomvaapen, kommer de til aa bruke de paa Israel og faa tjue missiler den andre veien. Verdens foerste atomkrig er et faktum, terrorbalansen var aldri reell og Iranerne hater joedene saa intenst at de er villige til aa ofre sin egen befolkning som selvmordterrorister. Eller ikke.

 

Problemet dagens unge europeere ikke fatter, er at islamistene – akkurat som nazistene for 65 år siden – ALDRI gir seg med terroren sin før de ENTEN har erobret hele verden, ELLER selv er blitt knust og deres forkvaklede ”ideologi” er eliminert på samme måte som den frie verden tok seg av "nazismen" under og etter den 2. verdenskrig.

De islamistene du beskriver her, er etter alt og doemme saa mindretallige, at de ikke klarer noe som helst, i sine egne land engang. Da er det jo litt ambisioest aa proeve og ta over verden.

 

Det er utrolig at europeerne ALDRI lærer – men at hver nye europeiske tidsepoke må begå de samme historiske feilene om og om igjen – så snart generasjonene som forrige gang brakte Europa og verden på kanten av stupet, er døde og begravd.

Har du noen eksempler? Jeg synes Europas historiske fremgang er noenlunde godt dokumentert.

 

Har det ikke gått opp for Europa ennå, at islamistene er villig til å bruke sine atomvåpen når de får skaffet seg dem? For de bryr seg ikke om livet på jorden. Det er derfor de sprenger seg selv i lufta, hogger hendene av smånaskere og halshugger eller steiner kjærester som elsker hverandre uten ayatollaenes godkjennelse! En alt utslettende atomkrig er derfor for islamistene som en reise til Paradis med rakettfart. Disse menneskene elsker døden.

Mener du det samme om menneskene i Europa for 500 aar siden? Burde disse vaert utslettet?

 

Spørsmålet blir således om vi, som er glade i livet på DENNE planeten, skal la oss utslette av en gjeng med suicidale islamister – om noen år. Eller om vi skal ta et oppgjør med fanatikerne – mens det ennå er tid.

Spoersmaalet er hvor mange som lar seg imponere av dine plattheter.

 

Hver ny generasjon av europeere INSISTERER på å få gjenta alle tidligere generasjoners tabber. Europeernes største problem er således ikke at de BEGÅR katastrofale feil. Europeernes største problem er at de aldri LÆRER av sine katastrofale feil!

Jeg synes som sagt at Europa har gjort det ganske bra i et par aar, men saa husker jeg ikke krigen da ;)

 

Derfor har Europa på 5000 år ikke opplevd én eneste 50-årsperiode uten krig. Hvorfor akkurat 50 år? Jo, for det er akkurat så lang tid som det tar for hver enkelt regjerende generasjon å rekke å bli begravd!

 

Jeg vil be deg om aa dokumentere 40 europeiske kriger foer 1000BC. Greier du det, skal du se at du klarer og imponere endel historikere ogsaa, for da er det i sannhet revolusjonerende vitenskap du farer med. Imponer meg!

 

Deretter er Europa klar til å gjenta de samme tabbene.

- Vår generasjons ”Chamberlain” heter Jacques Chirac.

- Vår tids ”Hitler” heter Ahmedinejad.

- Vår tids ”Berlin” heter Teheran.

- Vår tids ”nazister” heter islamister.

- Vår tids ”stormtropper” og "SS" heter Hezbollah, Hamas og Al Qaeda.

- Og jødene bor i dag i Israel istedenfor i Polen, Tsjekkoslovakia og Tyskland.

Saa spennende. Du burde skrive krigsromaner eller noe!

Det er de eneste forskjellene – eller snarere, det er likhetene – mellom 1938 og 2006! Bortsett fra dette, så er europeerne akkurat like dumme og blåøyde som for 68 år siden – som for 168 år siden, for 268 år siden, for 1068 år siden og for 2068 år siden - - -!

Interessante aarstall. Har du lyst til aa fortelle hvilke feil som har blitt gjentatt alle disse aarene?

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Når det gjelder 2 verdenskrig og arbeidet før Tyskland innvaderte Polen vil jeg berømme de som prøvde fredelige midler selv om det ikke hjalp.

 

Når det gjelder Amerikanernes deltagelse i denne krig i Europa var det ikke ett spørsmål om når de skulle innvolvere seg men HVOR!

 

Da Japan bombet Paul Harbour ble USA smertelig klar over at de ikke kunne unnslippe denne krig.

 

Derfor var de med på og utkjempe den på FREMMED jord, slik at de selv slapp å bli angrepet!

 

Hadde USA ikke gjort dette ville USA som nasjon blitt angrepet og fått betydelige større tapstall enn det Fromage her viser til.

 

Så USA slapp billig i fra 2 verdenskrig, ikke store sivile tap, store militære tap riktignok men staten USA stod urørt etter krigen!

 

Så det var EUROPA og ASIA/AFRIKA som ble slagmarken som USA unnslapp i eget hjemland.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...