Gå til innhold

Noen som kan gi bedre pris på pc?


Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe noen data deler, nedenfor ser du hva jeg har sett på å det vil bli kostende 4000-4200,- men lurer på om noen vet om det er mulig å få en bedre pc til samme pris eller billigere, eller om det er mulig å få denne pcn billigere! Pcn skal KUN brukes til CS og filmredigering som største krav resten blir vel vanlig windows bruk som MSN osv! :)

 

Processor (CPU):

 

AMD Athlon 64 X2 3800+ sokkel AM2

 

 

Hovedkort:

 

Asus M2V VIA K8T890 4DDR2-DIMM 4PCI 2PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket AM2 ATX

 

 

Skjermkort:

 

MSI GeForce 7600 GS

256 MB, PCI Express, SLI-støtte

 

 

RAM:

 

OCZ DDR2 Value Pro Series PC-5400 2048MB (2x1024MB)

 

 

Strømforsyning (PCU) :

 

NorthQ 4001AT, 120mm, 24-pin/PCIe

400 Watt, 24-pin kontakt

 

Takk for svar! =)

Endret av TorMagne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du bør skifte tittel på tråden før en moderator stenger den, tittel sier ikke noe om innholdet i tråden...

6557776[/snapback]

 

Riktich

 

Det er i kjøp og salg forumet, har du litt fantasi? :roll:

HMMM LURER PÅ HVA DETTE KAN GJELDE.

6557800[/snapback]

 

jaha?

 

Da legg eg inn ei lita forklaring på det:
Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

 

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

6557865[/snapback]

 

Pwnd :D

 

 

Uansett, trådstarter, maskina du har satt opp ser veldig bra ut! Dobbelkjerne er bra i redigering, samme med 2Gb, skjermkortet holder vel en stund framover og. Så ut som en veldig god maskin du hadde satt opp der!

Lenke til kommentar
Du bør skifte tittel på tråden før en moderator stenger den, tittel sier ikke noe om innholdet i tråden...

6557776[/snapback]

 

Riktich

 

Det er i kjøp og salg forumet, har du litt fantasi? :roll:

HMMM LURER PÅ HVA DETTE KAN GJELDE.

6557800[/snapback]

 

jaha?

 

Da legg eg inn ei lita forklaring på det:
Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

 

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

6557865[/snapback]

 

Pwnd :D

 

 

Uansett, trådstarter, maskina du har satt opp ser veldig bra ut! Dobbelkjerne er bra i redigering, samme med 2Gb, skjermkortet holder vel en stund framover og. Så ut som en veldig god maskin du hadde satt opp der!

6557934[/snapback]

 

Høres bra ut, skal som sagt nesten bare spille CS å redigere filmer! Ellers blir det vanlig windows bruk som Musikk&Video å MSN! men, noen muligheter å få noe billigere? :hmm: Jeg synes dette er VIRKELIG billig for å være en pc, men jeg vil jo ha det billigst mulig! :):thumbup:

Lenke til kommentar
Dette er en kraftpakke til tusen om det bare skal spilles CS på den, samt brukes til videoredigering....

 

Knallmaskin det, men det er kanskje litt overkill til ditt bruk?

 

Men bruker du Premiere eller Vegas til å redigere i, er det en kanonmaskin:)

6557898[/snapback]

 

 

Jeg bruker Vegas 4.0 å 5.0! 6.0 har jeg ikke noe bruk for! :) Har du noen tips til codec pakker osv? :)

 

Er vel i grunn ikke noe overkill, skal ha en pc som kanskje kan vare noen uker uten å bli avleks:p hehe

Lenke til kommentar

hehe;) tror du har en fin kraftpakke her, da... Eneste er at det er kjekt med ekstra lydkort om man skal drive med videoredigering med god lyd.. Men det kan du se på som en investering...

 

Har ikke så mye erfaring med codec-pakker, men søker du litt rundt, så finner du nok noe...

 

Anbefaler IKKE K-Lites Mega Codec Pack. Den inneholder et codec som legger vannmerke på alle filmer som benytter den codecen... Det er irriterende, rett og slett...

Lenke til kommentar
hehe;) tror du har en fin kraftpakke her, da... Eneste er at det er kjekt med ekstra lydkort om man skal drive med videoredigering med god lyd.. Men det kan du se på som en investering...

 

Har ikke så mye erfaring med codec-pakker, men søker du litt rundt, så finner du nok noe...

 

Anbefaler IKKE K-Lites Mega Codec Pack. Den inneholder et codec som legger vannmerke på alle filmer som benytter den codecen... Det er irriterende, rett og slett...

6558062[/snapback]

 

TAKK for at du sa det! jeg brukte det under en film å det ble strimler over hele filmen, har ikke prøvd å laga noe film etter jeg brukte den codecen! men tenkte ikke på at det kunne være codecen som gjorde det! takk =)

Lenke til kommentar

Hva med å kjøpe en E6300 eller E6400 som gir deg mye bedre ytelse ....

Til spilling ville jeg prioritert 7600gt og 1gb ram fremfor 2gb ram og 7600gs ...

Kan svært lite om redigerning og diverse derfor vet jeg jagu ikke hva som er best av 2gb og et 7600gs eller 1gb ram og 7600gt

Både E6300 og E6400 er dual core og yter bedre enn X2 3800+ og athlon 64 3800+ selv for den lave klokken ...

E6300 gir mest ytelse for penga men den tror jeg ikke at er tilgjenlig i norge ennå men det går jo ann å sjekke med et fri søk i prisguiden :D

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...