Gå til innhold

Vil gjerne ha tilbakemeldinger!


Anbefalte innlegg

Heisann, etter mye tull og fram og tilbake ble det ikke dell alikevel!

 

Nå skal jeg prøve å få byggd min egen, hvis jeg leser nøye igjennom bygge manualer på nett og snakker med andre kyndige folk ( eks her på Hardware) vil jeg kanskje kunne greid det?

 

Må jo være konge å sette seg ned å bygge sin egen pc :thumbup:

 

Kan dere kyndige se etter på om denne gaming pc'n som jeg har satt opp passer sammen? er mange deler men jeg tror det oppsettet funker. Evt om jeg har valgt noe unødvendig kom med en annen bra gaming oppsett, har 15k å rutte med!

 

link:

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=30794.

 

 

 

Mvh Eldarwan :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det alternativet som egner seg best til spilling nå for tiden er helt klart Core 2 Duo, i hvert fall hvis vi skal tro (offisielle) tester :)

6557395[/snapback]

 

 

ja har hørt mye positivt om intel conroe:) men amd prossesorene går jo ned så mye i pris etter at conroe kom ut , så da får man mye for penga! :w00t:

Lenke til kommentar
Har du harddisk fra før av? (En stor en altså)

6557444[/snapback]

 

 

 

Nei det har jeg ikke:/

 

Men den plassen er jo stor nok for ett par spill:P Eneste som kommer til å være på pcn er spill og kanskje noen mp3'er siden jeg har andre pc'er i huset med lagringsplass;)

 

 

Mvh Eldarwan

Lenke til kommentar
Har du harddisk fra før av? (En stor en altså)

6557444[/snapback]

 

 

 

Nei det har jeg ikke:/

 

Men den plassen er jo stor nok for ett par spill:P Eneste som kommer til å være på pcn er spill og kanskje noen mp3'er siden jeg har andre pc'er i huset med lagringsplass;)

 

 

Mvh Eldarwan

6557469[/snapback]

 

 

Pc'n i seg selv skal skrike GAMING!:p

hehe

 

mvh Eldarwan

Lenke til kommentar

Her har du mitt forslag. Jeg valgte en litt større skjerm slik at du kan få utnyttet gromm-maskinen skikkelig.

 

Jeg mener selv at nødvendigheten av et dedikert lydkort ikke er helt den store og synes derfor du burde spare inn de pengene, eventuellt kjøpe et litt billigere lydkort. Men er du avhengig av ekstremt god lyd, så er det jo rom i budsjettet for det ;)

 

HK har støtte for CrossFire, derfor valgte jeg X1900XT i steden for 7900GTX, i tillegg er 7900GTX 800kr dyrere enn X1900XT uten at ytelsen er det fnugg bedre.

 

Du vil ikke merke forskjell in game, med en 10 000 RPM disk, forskjellen ligger heller i loading tidene, og de er heller ikke store ;)

Jeg vil anbefale deg en slik , den støyer mindre og du har MYE mer plass :)

Endret av Sir Eatsalot
Lenke til kommentar
Her har du mitt forslag. Jeg valgte en litt større skjerm slik at du kan få utnyttet gromm-maskinen skikkelig.

 

Jeg mener selv at nødvendigheten av et dedikert lydkort ikke er helt den store og synes derfor du burde spare inn de pengene, eventuellt kjøpe et litt billigere lydkort. Men er du avhengig av ekstremt god lyd, så er det jo rom i budsjettet for det ;)

 

HK har støtte for CrossFire, derfor valgte jeg X1900XT i steden for 7900GTX, i tillegg er 7900GTX 800kr dyrere enn X1900XT uten at ytelsen er det fnugg bedre.

6557509[/snapback]

 

 

ok takk skal du ha, men de ram brikkene er de "top of the range" siden de er så billige eller?;)

 

Mvh Eldarwan

Lenke til kommentar

Tilnærmet lik, du får et 2gb sett til 795kr også :)

Uansett, er ikke rambrikkene de som utgjør størst forskjell i spill, du vil vel kanskje merke 1fps (elns) forskjell med settet til ?Corsair? 2200kr. Vil ikke rettferdigjøre den store prisforskjellen og den lille ytelsesforskjellen. Egentlig ville jeg anbefalt deg de billigste rambrikkene, fordi de er så sinnsykt billige :)

Endret av Sir Eatsalot
Lenke til kommentar
Tilnærmet lik, du får et 2gb sett til 795kr også :)

Uansett, er ikke rambrikkene de som utgjør størst forskjell i spill, du vil vel kanskje merke 1fps (elns) forskjell med settet til ?Corsair? 2200kr. Vil ikke rettferdigjøre den store prisforskjellen og den lille ytelsesforskjellen. Egentlig ville jeg anbefalt deg de billigste rambrikkene, fordi de er så sinnsykt billige :)

6557582[/snapback]

 

 

Ah ok nice one;)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvorfor du har slengt med 4gb, det har da ingen hensikt ... enda. Ingen spill som har bruk for det enda i hvert fall.

 

Får man bruk for det er det jo bare å kjøpe et sett til :)

6557702[/snapback]

 

 

 

Jeg er bare litt skeptisk på den rammen 4g ram for under 2000 tusen kr:S er det noe kvaltitet ?:S

Lenke til kommentar

Er ikke bare spill man trenger RAM til. Ting i Windows går litt raskere, og den RAMen er veeldig billig. Skulle tro det var ein feil på Netshop..:S

 

Kvalitet ja. Skulle vel tro den hadde en verdi av rundt 1700. Veldig god RAM. Bra til klokkings, hvis du har planer om det.

Endret av Jaybird
Lenke til kommentar

OCZ er kjent for å lage kvalitetsram. Og som sagt, er det ikke rammen som utgjør mest i spill. Jer tror ikke du trenger bekymre deg ;)

 

Oppsettet ditt er også godt til overklokking, hvis det noen gang skulle falle deg in å prøve det. (Jeg vil anbefale det :) )

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...