Gå til innhold

Nattbilde som jeg er veldig usikker på...


Anbefalte innlegg

Er veldig usikker på dette bildet... Egentlig kunne jeg kuttet bilde rett etter lyktestolpen og latt det være i høydeformat, men synes den "dramatiske" himmelen fortjener å være med også... Da oppstår imidlertid et par dilemmaer slik jeg ser det:

 

Dilemma 1) Området under himmelen til høyre i bildet, blir veldig tomt og uinteressant. Det kan skimtes noen fotballmål der som jeg vurdere å fjerne helt, men da vil kanskje området virke enda tommere...

 

Dilemma 2) Dersom målene ikke fjernes, bør de kanskje heller gjøres tydeligere. Men da er jeg redd at stemningen i bildet blir ødelagt...

 

Noen som har gode forslag?

 

 

Endret av sentimental
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. format, kan du ikke lage et i høydeformat også da? Og legge ut her, så kan vi andre fortelle om det funker eller ikke? (Vet jeg kan gjøre det selv, men gidder ikke..)

 

Ang målene så synes jeg de godt kan droppes helt, er nok ting i bildet fra før, og det kan fort bli for rotete hvis alt for mange ting er med. Synes det ikke gjør noe med et svart "tomt" felt der, er ikke så stort at det gjør noe.

Lenke til kommentar
lag ett nytt i høydeformat, men med litt mer til høyre for stolpen enn det lille på eksempelet ditt. Ellers likte jeg ikke målene, men syntes at uten dem kan du godt ha bildet i full bredde

6557249[/snapback]

Tja... da vil i så fall lyktestolpen bli veldig midtstilt, noe som definitivt ikke blir bra... Ellers tror jeg nok at jeg selv heller mot å ha bildet i fullsize, men uten målene. Her er et eksempel på det også...

 

 

 

Det er jo et nattbildet, så det skal være mørkt - men det er mulig det virker for mørkt på enkelte monitorer. Om det er min monitor som ikke er fin-innstilt vet jeg ikke, men det funker i alle fall bra bra sånn det er nå... ;) Bør kanskje ta en utskrift for å se hvordan det blir da...

Endret av sentimental
Lenke til kommentar
lag ett nytt i høydeformat, men med litt mer til høyre for stolpen enn det lille på eksempelet ditt. Ellers likte jeg ikke målene, men syntes at uten dem kan du godt ha bildet i full bredde

6557249[/snapback]

Tja... da vil i så fall lyktestolpen bli veldig midtstilt, noe som definitivt ikke blir bra... Ellers tror jeg nok at jeg selv heller mot å ha bildet i fullsize, men uten målene. Her er et eksempel på det også...

 

 

 

Det er jo et nattbildet, så det skal være mørkt - men det er mulig det virker for mørkt på enkelte monitorer. Om det er min monitor som ikke er fin-innstilt vet jeg ikke, men det funker i alle fall bra bra sånn det er nå... ;) Bør kanskje ta en utskrift for å se hvordan det blir da...

6557431[/snapback]

 

 

Fint Foto. Både stemning og dramatikk . Veien som svinger lager fin dybde.

Jeg synes full size uten mål, samt dine farger er best.

Ble dette feil satt inn -?

Endret av maritimeD70
Lenke til kommentar
Jeg synes det er et bra bilde. Det er vanskelig å unngå tomme partier i et slik bilde, og jeg forstår egentlig ikke hvorfor man skal gjøre det heller. Helt greit, med andre ord.

6560696[/snapback]

Har normalt ikke problemer med store tomme partier jeg heller, men det kommer litt an på hvert enkelt bilde. Her er nesten alle detaljer plassert til venstre i bildet, det kan kanskje virke litt dumt å ikke ha det i høydeformat da. Men det er denne himmelen da... :cool:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...